Η Ναύπακτος εόρτασε τον Προφήτη Ηλία στο Κάστρο της, μια εορτή που συμπίπτει με την ημέρα χειροτονίας του Μητροπολίτου Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιεροθέου εις Αρχιερέα. Εφέτος, μάλιστα, συμπληρώθηκαν 27 χρόνια από την ημέρα της χειροτονίας του σε Μητροπολίτη.
Την κυριώνυμο ημέρα της εορτής του Προφήτη Ηλία τελέστηκε στο Παρεκκλήσιο Αρχιερατική Θεία Λειτουργία από τον Σεβασμιώτατο, ο οποίος στο κήρυγμά του ανέλυσε την φράση «Χαίροις επίγειε άγγελε και ουράνιε άνθρωπε Ηλία μεγαλώνυμε» (Δοξαστικό Εσπερινού), καθώς και την φράση ο «ο ένσαρκος άγγελος, ο νούς ο πύρινος, ο επουράνιος άνθρωπος» (Στιχηρά προσόμοια).
Ανέφερε ότι από φυσικής πλευράς υπάρχει διαφορά μεταξύ ουρανού και γης. Άλλο ο ουρανός και άλλο η γη, άλλο ο άνθρωπος και άλλο ο άγγελος. Όμως, ο Προφήτης Ηλίας ένωσε ουρανό και γη, άνθρωπο και άγγελο. Βέβαια αυτό έγινε κυριολεκτικά από τον Χριστό, αλλά φαίνεται σε όλους τους αγίους εν Χριστώ.
Στην συνέχεια ανέπτυξε ότι υπάρχουν άνθρωποι που αγαπούν τα γήινα, είναι οι τα «επίγεια φρονούντες» «ων ο Θεός η κοιλία», που ασχολούνται με την κατά κόσμον σοφία που είναι «επίγεια, ψυχική δαιμονιώδης». Και υπάρχουν άνθρωποι που έχουν το πολίτευμά τους στον ουρανό.
Έπειτα, ανέλυσε ένα εκπληκτικό χωρίο του Αποστόλου Παύλου, ότι ο πρώτος άνθρωπος, δηλαδή ο Αδάμ ήταν χοικός, ενώ ο δεύτερος άνθρωπος ο Κύριος είναι εξ ουρανού. Όπως, ο Αδάμ ήταν χοικός έτσι και όσοι είναι του Αδάμ είναι χοικοί. Και όπως ο Χριστός είναι επουράνιος, έτσι επουράνιοι είναι και όσοι είναι μαζί Του. Και όπως φορέσαμε την εικόνα του χοικού με την σωματική γέννηση, έτσι να φορέσουμε και την εικόνα του επουρανίου.
Κατέληξε ότι η προβολή του Προφήτου Ηλία αποβλέπει στο να γινουμε επουράνιοι άνθρωποι, να μη έχουμε τον νού μας στραμμένο στην γη, αλλά στον ουρανό, να είμαστε «ουρανοδρόμοι», που σημαίνει να έχουμε κέντρο της ζωής μας τον Χριστό και να κάνουμε το θέλημά Του, όπως διδάσκει η Εκκλησία.
Αυτό πρέπει κυρίως να το ζούμε εμείς οι Κληρικοί, και μάλιστα οι Επίσκοποι, ώστε έτσι να διδάσκουμε τους ανθρώπους, σε μια εποχή που πολλά είναι επίγεια, και οι άνθρωποι προσκολλώνται στα γήινα και ξεχνούν τον Θεό.
Στο τέλος της θείας Λειτουργίας, ο Αρχιερατικός Επίτροπος Ναυπάκτου, π. Θωμάς Βαμβίνης ευχήθηκε εκ μέρους Κλήρου και λαού κατάλληλα στον Σεβασμιώτατο για την επέτειο εκλογής του (19 Ιουλίου) και χειροτονίας του (20 Ιουλίου) εις Επίσκοπο και Μητροπολίτη Ναυπάκτου, ενώ ο λαός, με το στόμα του ιεροψάλτου Χρήστου Πολιτόπουλου έψαλε το πολυχρόνιο του Σεβασμιωτάτου.
Στο τέλος ο Σεβασμιώτατος ευχαρίστησε τον Θεό για την δωρεά αυτή, ευχαρίστησε τους γονείς του και τους πνευματικούς του πατέρας, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται ο Μητροπολίτης Δρυινουπόλεως Σεβαστιανός και ο άγιος Καλλλίνικος, Μητροπολίτης Εδέσσης, τους τρεις Αρχιεπισκόπους, Σεραφείμ, Χριστόδουλο και Ιερώνυμο με τους οποίους συνδέθηκε, τον μακαριστό Μητροπολίτη που προεξήρχε της Χειροτονίας του, κατ’ εντολή του Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ, Μητροπολιτη Ιωαννίνων Θεόκλητο, τους συνεργάτες του, μεταξύ των οποίων είναι ο Μητροπολίτης Καστορίας Καλλίνικος, τους μακαριστούς συνεργάτες του Αρχιμ. Αρσένιο Κομπούγια και π. Αθανάσιο Λαουρδέκη, τα πνευματικά του παιδιά και τον ευσεβή λαό της Ναυπάκτου.
Μετά την θεία Λειτουργία οι προσκυνητές απήλαυσαν το θαυμάσιο τοπίο του Κάστρου της Ναυπάκτου με θέα τον Κορινθιακό.
Δείτε φωτογραφίες από τήν Λειτουργία
Στον εσπερινό
Την παραμονή της εορτής τελέστηκε Αρχιερατικός Εσπερινός, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου κ. Ιεροθέου, με την συμμετοχή των Εφημερίων της Ενορίας και κληρικών της Ιεράς Μητροπόλεως, ενώ έψαλαν οι Ιεροψάλτες της Ενορίας της Αγίας Παρασκευής, στην οποία ανήκει και το Εξωκκλήσι.
Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του ανέλυσε τα κεντρικά σημεία των τριών αναγνωσμάτων από το βιβλίο των Βασιλειών που διαβάστηκαν στον Εσπερινό.
Το πρώτο ανάγνωσμα έχει κέντρο το σπίτι της χήρας στα Σάρεφθα της Σιδωνίας. Η Σιδωνία ήταν φοινική πόλη ανάμεσα στο όρος του Λιβάνου και της Μεσογείου θαλάσσης, σε μικρή απόσταση από την Τύρο και την Βηρυττό. Σε περίοδο ανομβρίας και πείνας, ο Προφήτης Ηλίας φιλοξενήθηκε στο σπίτι αυτό και δεν έλειψε το σιτάρι και το λάδι, καθώς επίσης ανέστησε και τον υιό της.
Το δεύτερο ανάγνωσμα έχει ως κέντρο το Καρμήλιο όρος στο Βόρειο Ισραήλ, βορείως της Ναζαρέτ, όταν στήθηκαν δύο θυσιαστήρια, ένα για τον «θεό Βάαλ» και ένα για τον ζωντανό Θεό, τον Γιαχβέ. Το πυρ κατέβηκε στο θυσιαστήριο που έστησε ο Προφήτης Ηλίας και έτσι αποδείχθηκε ποιος είναι ο αληθινός Θεός.
Το τρίτο ανάγνωσμα έχει ως κέντρο τον Ιορδάνη ποταμό στα ανατολικά της Ιεριχούς, κάνει λόγο για την διάβαση του Ιορδάνου ποταμού και την ανάληψη του Προφήτου Ηλία στον ουρανό με θαυματουργικό τρόπο.
Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος είπε ότι υπάρχει στενή σχέση μεταξύ των τριών αυτών γεγονότων, γιατί φαίνεται η πορεία του Χριστιανού. Με την φιλοξενία και την αγάπη καθαρίζεται η καρδιά, ύστερα με το πυρ του Αγίου Πνεύματος στην καρδιά φωτίζεται ο νους και με την ανάληψη στους ουρανούς ο άνθρωπος βιώνει την ζώσα εμπειρία του Θεού.
Κατέληξε λέγοντας ότι στην εποχή μας που παρατηρείται σε όλη την εκκλησιαστική ζωή και στα Μυστήρια να επικρατή η εκκοσμίκευση πρέπει να αυξανόμαστε πνευματικά, να μεταμορφωνόμαστε, να βλέπουμε την εκκλησιαστική ζωή ως αναγέννηση, ως μεταμόρφωση, ως πορεία στην κατά Θεόν ζωή, από το κατ’ εικόνα στο καθ’ ομοίωση.
Στον Εσπερινό παρέστησαν ο πρώην Υπουργός και Βουλευτής κ. Σπήλιος Λιβανός, οι Βουλευτές Μάριος Σαλμάς και Δημήτρης Κωσταντόπουλος, ο Δήμαρχος Ναυπακτίας κ. Βασίλειος Γκίζας, και Αντιδήμαρχοι του Δήμου.