Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ξάνθης απέστειλε στον κλήρο και το λαό της Μητροπόλεως εγκύκλιο για το Άγιο Πάσχα όπου αναφέρει μεταξύ άλλων “Η Εκκλησία μας καλεί να ξεκαθαρίσουμε την πίστη μας προς τον Χριστό ως τον Μονογενή Υιό του Θεού, τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο ο οποίος ανέβηκε στο Σταυρό, νίκησε το θάνατο και έδωσε στον άνθρωπο την δυνατότητα να ζει αιώνια”.
“Εμείς πιστεύουμε στον Αναστάντα Κύριο και Θεό, ότι θα ξεπεράσουμε την δοκιμασία αυτή με την χάρη Του. Σ Αὐτόν εναποθέτουμε την ελπίδα μας. Φέτος αδελφοί γιορτάζουμε Πάσχα με κλειστούς τους Ναούς” καταλήγει ο Σεβασμιώτατος στην εγκύκλιό του.
Διαβάστε αναλυτικά:
Αδελφοί μου αγαπητοί,
‘’Δευτε λάβετε φως εκ του ανεσπέρου φωτός και δοξάσατε Χριστόν τον αναστάσαντα εκ νεκρών’’ ακούμε να ψάλλει η Εκκλησία και μας καλεί να ανάψουμε τις πασχαλινές μας λαμπάδες, από τους κλειστούς φέτος ναούς.
Η πρόσκληση όμως δεν είναι να λάβουμε απλώς φως αισθητό που μια πνοή, ένα φύσημα του ανέμου μπορεί να το σβήσει. Η πρόσκληση μιλάει για ανέσπερο φως, φως που δεν κατανικάται από πνοές, ούτε από λυσσομανήματα ανέμων. Τρεις έξοχοι Άγιοι άνδρες της πίστεως μας λαμπρύνουν με τον θεόπνευστο λόγο τους την λαμπρότερη γιορτή και πανήγυρη της χριστιανοσύνης.
Και οι τρεις φέρουν το όνομα Ιωάννης. Πρώτος είναι ο Ευαγγελιστής Ιωάννης, ο ηγαπημένος μαθητής του Κυρίου, του οποίου το υψηλό και μεγαλόπνοο προοίμιο του ευαγγελίου διαβάζεται απόψε στη Θεία Λειτουργία της Αναστάσεως. «Εν αρχή ην ο Λόγος και ο Λόγος ην προς τον Θεόν και Θεός ην ο Λόγος». Δεύτερος είναι ο Άγιος Ιωάννης ο Δαμασκηνός, ο οποίος με τον διθυραμβικό κανόνα του «Αναστάσεως ημέρα λαμπρυνθώμεν λαοί, Πάσχα Κυρίου Πάσχα» δονεί την ψυχή μας με ιερώτατα αισθήματα πίστεως και αγάπης στον Αναστάντα Χριστό. Και τρίτος Ιωάννης που συμβάλλει στην πνευματική πανδαισία της Αναστάσεως είναι ο μέγας και ανεπανάληπτος ρήτορας, ο Ιερός Χρυσόστομος, ο οποίος κλείνει την ομώνυμη θεία Λειτουργία με τον Κατηχητικό του Λόγου «Ει τις ευσεβής και φιλόθεος, απολαυέτω της καλής ταύτης και λαμπράς πανηγύρεως».
Η Ευαγγελική περικοπή του Πάσχα δεν έχει καμία αναφορά στο γεγονός της Αναστάσεως, κάνει όμως λόγο για φως και μάλιστα το προσωποποιεί στο πρόσωπο του Μονογενούς Λόγου του Θεού. Ο Μέγας Βασίλειος λέει πως ότι είναι για το μάτι το φως το αισθητό, ανάλογα σε πολλαπλάσια μέτρα είναι για την ψυχή το φως το αληθινό που φωτίζει κάθε άνθρωπο που έρχεται στον κόσμο.
Στο Ευαγγελικό ανάγνωσμα γίνεται επίσης λόγος στη δημιουργία των τέκνων του Θεού. Τέκνα του Θεού έγιναν και γίνονται διαχρονικά όσοι «έλαβαν Αυτόν» δηλαδή όσοι τον εγκολπώθηκαν και τον αποδέχθηκαν ως Σωτήρα και Λυτρωτή τους.
Η Εκκλησία μας καλεί να ξεκαθαρίσουμε την πίστη μας προς τον Χριστό ως τον Μονογενή Υιό του Θεού, τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο ο οποίος ανέβηκε στο Σταυρό, νίκησε το θάνατο και έδωσε στον άνθρωπο την δυνατότητα να ζει αιώνια. Φέτος αδελφοί όλος ο πλανήτης δοκιμάζεται από έναν αόρατο θανατηφόρο εχθρό, ο οποίος ανέτρεψε τη ζωή μας, μας έκλεισε στα σπίτια μας, κλείσαμε τους Ναούς μας Μεγάλη Τεσσαρακοστή και Μεγάλη Εβδομάδα. Χιλιάδες άνθρωποι νόσησαν και νοσούν, χιλιάδες έφυγαν από την ζωή.
Ευχόμαστε ο Αναστάς Κύριος να θεραπεύσει τους νοσούντας, να αναπαύσει τις ψυχές των κεκοιμημένων, όπου επισκοπεί το φως του προσώπου Του, και να απομακρύνει τον θανατηφόρο ιό, σε τόπο άνυδρο και έρημο όπου άνθρωπος δεν κατοικεί.
Εμείς πιστεύουμε στον Αναστάντα Κύριο και Θεό, ότι θα ξεπεράσουμε την δοκιμασία αυτή με την χάρη Του. Σ Αὐτόν εναποθέτουμε την ελπίδα μας. Φέτος αδελφοί γιορτάζουμε Πάσχα με κλειστούς τους Ναούς. Ο Χριστός εξέρχεται και ‘’εσφραγισμένου του μνήματος’’ και εισέρχεται ‘’τών θυρών κεκλεισμένων’’, ας τον έχουμε ομοτράπεζο και συνδαιτημόνα μας στο Πασχαλινό οικογενειακό μας τραπέζι.
Χριστός Ανέστη!
Διάπυρος προς τον Αναστάντα Κύριον ευχέτης
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
Ο ΞΑΝΘΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΘΕΩΡΙΟΥ
ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ