Ι.Μ. Ξάνθης και Περιθεωρίου
07 Σεπτεμβρίου, 2024

Ξάνθης Παντελεήμων: «Απεραντοσύνη αγάπης»

Διαδώστε:

Με τίτλο «Απεραντοσύνη αγάπης», ο Μητροπολίτης Ξάνθης και Περιθεωρίου κ. Παντελεήμων εξέδωσε το μήνυμά του για την Κυριακή προ της Υψώσεως του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού.

“Στην πρόσκληση για «αιώνιο ζωή», τίθεται ένας όρος: «ίνα πας ο πιστεύων εις αυτόν…», η πίστη στον Χριστό. Αυτό σημαίνει κάτι πολύ βαθύτερο από την αόριστη «πίστη σε μια ανωτέρα δύναμη», που επικαλούνται κατά καιρούς οι άνθρωποι. Ο Θεός δεν είναι ένα αφηρημένο αόριστο «Υπέρτατο Ον», αλλά ο Κύριος της κτίσεως και της ιστορίας, ο Οποίος ενεργεί με ανυπέρβλητη γνώσι και σοφία μέσα στο σύμπαν. Ο Θεός, στον οποίο ανήκει αυτός ο κόσμος σαρκώθηκε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε για όλους τους ανθρώπους, για να ανυψώσει την ανθρώπινη φύση και να της ανοίξει την οδό προς την θέωση”, είπε μεταξύ άλλων ο Σεβασμιώτατος.

Παρακάτω ολόκληρο το μήνυμα:

«Tόσο πολὺ ἀγάπησε ὁ Θεὸς τὸν κόσμο, ὥστε ἔδωσε τὸν Υἱὸ του τὸν μονογενῆ, γιὰ νὰ μὴ χαθεῖ, ὅποιος πιστεύει εἰς αὐτόν, ἀλλὰ νὰ ἔχει ζωὴ αἰώνιο».
Γιά τό μεγαλεῖο τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ κάνει λόγο ἡ σημερινή Εὐαγγελικὴ περικοπὴ μὲ τὸ λιτότερο, ἀλλὰ συνταρακτικότερο τρόπο, τὴν Κυριακή πρό τῆς Ὑψώσεως τοῦ Τιμίου Σταυροῦ. Πάνω στόν Σταυρό φανερώθηκε ἡ ἄπειρη ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Πρόκειται γιά ἕνα μέγεθος ἀγάπης ἀπροσμέτρητο, γιὰ ἕνα δῶρο ἀνυπέρβλητο, γιὰ ἕνα γεγονὸς ποὺ οἱ συνέπειες του ἁπλώθηκαν σέ ἀσύλληπτες ἐκτάσεις, στὸ σύμπαν.

Αὐτή ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ δέν περιορίζεται σ’ ἕνα λαό, σ’ ἔνα τύπο, μιά κατηγορία ἀνθρώπων. Ἀπλώνεται χωρίς περιορισμούς στόν κόσμο, σ’ ὅλη τήν κτίση. Ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ πού μέ ποικίλους τρόπους ἐκδηλώθηκε μέσα στήν ἱστορία τῶν ἀνθρώπων ἀποκορυφώνεται στή θυσία τοῦ Σταυροῦ, ὄχι ἁπλῶς σάν ἕνα ἱστορικό γεγονός, ἀλλά σάν πράξη ὑπέρτατης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ. Ὁ θάνατος τοῦ Χριστοῦ καί ἡ ἀνάστασή του δέν ἔχουν ἄλλο σκοπό παρά τήν χορήγηση τῆς ζωῆς στούς ἀνθρώπους. Εἶναι γνωστό σ’ ὅλους πόσο ἐπιθυμοῦμε τήν ζωή τήν εὐτυχισμένη καί μακροχρόνια.

Εἶναι σημαντικό γιά τόν ἄνθρωπο τῆς ἐποχῆς μας ἀλλά καί κάθε ἐποχῆς νά γνωρίζει ὅτι ὁ Θεός, κατά τόν Ἅγιο Ἰωἀννη τόν Θεολόγο «ἀγάπη ἐστί». Κι ἡ ἀγάπη αὐτή δέν εἶναι μιά συναισθηματική τοποθέτηση ἀλλά εἶναι ἕνα συγκεκριμένο ἱστορικό γεγονός, ὁ σταυρός τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Στὴν πρόσκληση γιὰ «αἰώνιο ζωή», τίθεται ἕνας ὅρος: «ἵνα πᾶς ὁ πιστεύων εἰς αὐτόν…», ἡ πίστη στὸν Χριστό. Αὐτὸ σημαίνει κάτι πολὺ βαθύτερο ἀπὸ τὴν ἀόριστη «πίστη σὲ μιά ἀνωτέρα δύναμη», ποὺ ἐπικαλοῦνται κατὰ καιροὺς οἱ ἄνθρωποι. Ὁ Θεὸς δὲν εἶναι ἕνα ἀφηρημένο ἀόριστο «Ὑπέρτατο Ὄν», ἀλλὰ ὁ Κύριος τῆς κτίσεως καὶ τῆς ἱστορίας, ὁ Ὁποῖος ἐνεργεῖ μέ ἀνυπέρβλητη γνῶσι καί σοφία μέσα στό σύμπαν. Ὁ Θεός, στόν ὁποῖο ἀνήκει αὐτός ὁ κόσμος σαρκώθηκε, σταυρώθηκε καί ἀναστήθηκε γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους, γιά νά ἀνυψώσει τήν ἀνθρώπινη φύση καί νά τῆς ἀνοίξει τήν ὁδό πρός τήν θέωση.

Διαδώστε: