Την Κυριακή 24 Μαΐου (του Τυφλού) ο Όρθρος και η Θεία Λειτουργία τελέστηκαν στον Καθεδρικό Ιερό Ναό Αγίας Τριάδος, της πόλεως Αγίου Νικολάου, ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Πέτρας και Χερρονήσου κ. Γερασίμου. Ο Σεβασμιώτατος κήρυξε τον Θείο Λόγο προς το ευσεβές εκκλησίασμα, αναλύοντας την ευαγγελική περικοπή της ημέρας που αναφέρεται στην θεραπεία ενός τυφλού ανθρώπου από τον Κύριο. Ο άνθρωπος αυτός ο οποίος δεν είχε δει ποτέ στη ζωή του τον ήλιο, τα χρώματα της φύσεως, τα πρόσωπα των αγαπημένων του ανθρώπων, αλλά ούτε και τον ίδιο του τον εαυτό συναντά τον Ιησού Χριστό που του χαρίζει το φως, διότι Εκείνος είναι το άσβεστο, το αιώνιο Φως.
«Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή όλοι αμφισβητούν τον Χριστό· όλοι αμφισβητούν ότι μπόρεσε να αποκαταστήσει την όραση και την υγεία σε έναν άνθρωπο. Ενώ γνώριζαν για πολλά χρόνια τον άνθρωπο που γεννήθηκε τυφλός, τον άνθρωπο εκείνο που τον βοηθούσαν όλοι διότι ζούσε επαιτώντας, προσπαθούν τώρα όλοι να μάθουν ποιος είναι η αιτία αυτού του θαύματος· βλέπουν αλλά αρνούνται να δουν· επιμένουν στις ερωτήσεις που δείχνουν την ανθρώπινη αδυναμία μπροστά στη θαυμαστή αντίληψη· δεν τους είναι αρκετό πως ένας άνθρωπος που τόσα χρόνια έβλεπαν έγινε καλά και ζητούν να μάθουν για το πώς έγινε καλά».
«Ο τρόπος που απαντά ο τυφλός στις πολλές ερωτήσεις που του διατυπώνουν συνεχώς οι συνάνθρωποί του καθρεπτίζει το άδολο της καρδιάς του και μας δίδει την εξήγηση του θαύματος. Το θαύμα είναι μια έννοια που ξεπερνά τα στενά πλαίσια της ανθρώπινης λογικής και γίνεται αισθητό μόνο με την καθαρότητα της ψυχής», ανέφερε ο Σεβασμιώτατος απευθυνόμενος σε όλους εκείνους που αμφισβητούν το θαύμα που επιτελείται κατά το Μυστήριο της Θείας Μεταλήψεως στη ζωή του ανθρώπου. Και συνέχισε: «Η καταδίκη δεν είναι η τύφλωση των ματιών, αλλά η τύφλωση των ματιών της ψυχής. Εκείνο το οποίο θα ενοχλεί πάντοτε είναι αυτό το οποίο κηρύττει και διατρανώνει η Αγία μας Εκκλησία, ότι ο Χριστός είναι ο αληθινός Θεός· διότι η Εκκλησία είναι το Σώμα του Χριστού και εκείνο που προέχει για την Εκκλησία είναι να μεταδώσει την ζωή και την χαρά στον άνθρωπο διά της Θείας Κοινωνίας».
Ο Σεβασμιώτατος κατέληξε, λέγοντας: «Ο Θεάνθρωπος Χριστός, το δεύτερο Πρόσωπο της Αγίας Τριάδος, κατέβηκε στη γη και έλαβε ανθρώπινο σώμα για να μπορέσει να σώσει τον άνθρωπο, να τον ανεβάσει στον Ουρανό. Και ο άνθρωπος γεννήθηκε για να ζει το Φως του Αναστάντος Χριστού που έρχεται να φωτίσει τον δρόμο της ζωής μας ώστε να καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την θεία χάρη και να βρούμε την απωλεσθείσα πορεία της ποθεινής μας πατρίδος, την Βασιλεία των Ουρανών».