Με ιερά κατάνυξη και με την συμμετοχή πλήθους πιστών, τελέσθηκε ο πανηγυρικός Εσπερινός της μεγάλης Δεσποτικής και Θεομητορικής εορτής του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στον πανηγυρίζοντα ιστορικό και μεγαλοπρεπή Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Πατρών.
Στον Εσπερινό χοροστάτησε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος, ευγενώς και φιλαδέλφως προσκληθείς υπό του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρών κ. Χρυσοστόμου. Στο κήρυγμά του ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος ανέπτυξε την σχέση μεταξύ της Ορθοδοξίας και της Υπεραγίας Θεοτόκου, λόγω της Κυριακής της Ορθοδοξίας.
Συνεχοροστάτησαν ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πατρών κ. Χρυσόστομος και ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κερνίτσης κ. Χρύσανθος.
Ο Σεβασμιώτατος κ. Χρυσόστομος, προσεφώνησε τον σεβάσμιο της Ναυπάκτου και λαμπρό Ιεράρχη, τον βαθυνούστατον Θεολόγον της Ορθοδόξου Εκκλησίας, με λόγους θερμούς, τον καλωσόρισε, τον ευχαρίστησε ευγνωμόνως για την αποδοχή της προσκλήσεως και τον εχαρακτήρισε, ως ήλιον εκλάμποντα επί Ναόν Υψίστου, φωτίζοντα, θερμαίνοντα και πνευματικώς ζωογονούντα ως άλλος ήλιος, τας των ανθρώπων καρδίας. Του ευχήθηκε δε να ζήση εις έτη πλείστα όσα και αγλαόκαρπα, όπως μέχρι σήμερα, προς δόξαν Θεού, εύκλειαν της Ορθοδόξου Εκκλησίας και σωτηρίαν των ανθρώπων.
Τον θείο λόγο κήρυξε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος.
Στην αρχή ο Σεβασμιώτατος κ. Ιερόθεος ευχαρίστησε τον Σεβ. Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο τόσο για την εκ νέου πρόσκλησή του να χοροστατήση στον Εσπερινό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στον πανηγυρίζοντα Ιερό Μητροπολιτικό Ναό των Πατρών, όσο και για την αγάπη και την από κοινού σύμπνοια στην εκκλησιαστική ζωή.
Στην συνέχεια ανέπτυξε την σχέση μεταξύ της Ορθοδοξίας και της Υπεραγίας Θεοτόκου, λόγω της Κυριακής της Ορθοδοξίας. Όλα τα θέματα πρέπει να τα αντιμετωπίζουμε ορθόδοξα, πολύ περισσότερο το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου, όπως απεφάνθη η Γ΄ Οικουμενική Σύνοδος. Ισχύει η φράση του τροπαρίου «Σε Θεοτόκε ορθοδόξως μεγαλύνομεν» και ανέπτυξε αυτό το χωρίο.
Ο Σεβασμιώτατος είπε ότι πρέπει να μεγαλύνουμε και να δοξάζουμε την Θεοτόκο ορθοδόξως σε αντίθεση με άλλους Χριστιανούς οι οποίοι ή την υπερτιμούν ή την υποτιμούν.
Συγκεκριμένα, οι Ρωμαιοκαθολικοί με τα «δόγματα» της «ασπίλου συλλήψεως της Θεοτόκου», της «συλλυτρώτριας» και την θεώρησή της ως «Μητέρα της Εκκλησίας» την υπερτιμούν. Επίσης, οι Μεταρρυθμιστές – Διαμαρτυρόμενοι με την απόρριψη της Μαριολογίας των Ρωμαιοκαθολικών, την απόρριψη της αειπαρθενίας της και της μεσιτείας – πρεσβείας της, την υποτιμούν.
Αντίθετα, οι Ορθόδοξοι, όπως το βλέπουμε στην Απόφαση της Γ΄ Οικουμενικής Συνόδου, την διδασκαλία των Πατέρων και την υμνογραφία, ούτε την υπερτιμούμε ούτε την υποτιμούμε, αλλά ορθοδόξως την μακαρίζομε. Η Παναγία έφθασε στα Άγια των Αγίων, την κατά χάριν θέωση· έγινε Θεοτόκος διότι εγέννησε τον Υιό και Λόγο του Θεού κατ’ άνθρωπο· την ημέρα του Ευαγγελισμού έλαβε το Άγιον Πνεύμα που την καθάρισε και της έδωσε δύναμη δεκτική της θεότητος του Λόγου, συγχρόνως και γεννητική· η Θεοτόκος πρεσβεύει για εμάς στον Υιό της και Θεό της και έχει μεγάλη δόξα στους ουρανούς ως Μητέρα του Χριστού.
Καταλήγοντας είπε ότι πρέπει να μάθουμε την ορθόδοξη διδασκαλία και να είμαστε Ορθόδοξοι στην πράξη και την θεωρία και να τιμούμε ορθοδόξως τον Χριστό και την Υπεραγία Θεοτόκο.