Εγκύκλιος Μητροπολίτη Φθιώτιδος για τα Θεοφάνεια
Εγκύκλιο για τα Θεοφάνεια εξέδωσε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών μέσα στο οποίο αναφέρει ότι “με την Βάπτιση του Κυρίου μας αποκαλύπτεται ολόκληρο το μυστήριο της Αγίας Τριάδος, η Οποία φανερώθηκε εκείνη την στιγμή. Μας φανερώνονται και τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος”.
Παρακάτω μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη την Εγκύκλιο του Σεβασμιωτάτου:
Πολυσέβαστοι Συλλειτουργοί μου Άγιοι Πατέρες
Οσιώτατοι Μοναχοί καί Οσιώτατες Μοναχές
Αγαπητοί μου αδελφοί εν Χριστώ
Πολυαγαπημένα μου πνευματικά παιδιά
Μόλις ακούσαμε τον Άγιο Απόστολο καί Ευαγγελιστη Μάρκο να μας περιγράφει με τρόπο σύντομο, απλό καί λιτό την Βάπτιση τού Κυρίου μας Ιησού Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό καί ετοιμαζόμαστε ευθύς αμέσως να ψάλλουμε όλοι μαζί το Απολυτίκιο της Εορτής καί να τελέσουμε τον Καθαγιασμό των Υδάτων καί μαζί όλης της δημιουργίας.
«Εν Ιορδάνη βαπτιζομένου Σου, Κύριε, η της Τριάδος εφανερωθη προσκύνησις» θα ψάλλουμε. Καί το Ευαγγελικο Ανάγνωσμα, πού μόλις ακούσαμε, γι᾽ αυτήν ακριβώς την φανέρωση μας διδάσκει. Μας αποκαλύπτεται, με την Βάπτιση τού Κυρίου, ολόκληρο το μυστήριο της Αγίας Τριάδος, η Οποία φανερώθηκε εκείνη την στιγμή.
Μας φανερώνονται καί τα Τρία Πρόσωπα της Αγίας Τριάδος:
α) Ο Υιός.
Ο Ιησούς. Αυτός είναι πού βαπτίζεται. «Ιησούς» σημαίνει «Θεός Σωτήρας». Άρα, αυτός πού βαπτίζεται δεν είναι ένας απλός καί τυχαίος άνθρωπος, αλλά ο Θεός – Σωτήρας, πού έγινε άνθρωπος «ίνα σώση τον κόσμον». Άγιος καί αναμάρτητος, Σωτήρας όλων ημών των αμαρτωλών.
Μας βεβαιώνει την αναμαρτησία Του ο Ευαγγελιστής Μάρκος: «καί ευθέως αναβαίνων από τού ύδατος»!! Σε αντίθεση με όσους βαπτίζονταν μέχρι τότε στον Ιορδάνη καί οι οποίοι έπρεπε να μείνουν μέσα στο νερό μέχρι να εξομολογηθούν τις αμαρτίες τους, ο Κύριός μας Ιησούς Χριστός, ως αναμάρτητος, «ανέβη ευθύς από τού ύδατος». Βγήκε δηλαδή αμέσως από το νερό, διότι δεν είχε αμαρτίες να ομολογήσει.
β) Το Άγιο Πνεύμα.
«Είδε σχιζομένους τούς ουρανούς καί το Πνεύμα ως περιστεράν καταβαίνον επ᾽ αυτόν». Σχίζονται οι ουρανοί γιά δύο λόγους: Πρώτον, γιά να γίνει αισθητό ότι το Πνεύμα κατέρχεται από τον Ουρανό. Όχι από την γη. Ούτε εμφανίζεται μόνο του, αιφνιδιαστικά. Έρχεται από τούς ουρανούς, διότι από τον Θεό Πατέρα εκπορεύεται. Σαφέστατα αυτή είναι η προέλευσή Του. Καί δεύτερον, γιά να αποδειχθεί ότι δεν είναι μία ιδέα, ένα φάντασμα, ένα δημιούργημα της φαντασίας. Δεν είναι μία οπτασία η μία ασαφής καί ακαθόριστη δύναμη, η πνοή. Αλλά είναι οντότητα. Είναι ύπαρξη ουσιαστική. Είναι Πρόσωπο. Εμφανίζεται καί αισθητοποιείται με τη μορφή μιάς περιστεράς, πού κινείται καί κατέρχεται, καί μένει πάνω στον Υιόν.
γ) Ο Επουράνιος Πατέρας.
Δεν φαίνεται. Δεν παρουσιάζεται, γιά να γίνει ορατός από τούς ανθρώπους. Ο Θεός πάντοτε μένει αόρατος. Αυτόν «ουδείς πώποτε τεθέαται». Τον Θεόν ποτέ κανείς δεν τον είδε. Όμως, ακούγεται η φωνή Του: «Καί φωνή εγένετο εκ των ουρανών». Φωνή, η οποία βεβαιώνει: «Συ ει ο υιός μου αγαπητός, εν σοί ηυδόκησα».
Μπορεί ακόμη καί σήμερα να εξακολουθούν να υπάρχουν βλάσφημοι αρνητές τού προσώπου τού Χριστού μας, όμως ο ίδιος ο Θεός Πατέρας Τον διακη¬ρυσ¬σει καί Τον αναγνωρίζει «Υιό» Του καί μάλιστα «αγαπητό».
Ποιός λοιπόν μπορεί να τολμήσει να αμφισβητήσει την προέλευσή Του; Ποιός δεν θα Τον πιστέψει «γεννηθεντα, ου ποιηθέντα», «προ πάντων των αιώνων»;
Ποιός μπορεί να κλείσει τα αυτιά του στη φωνή την κατερχόμενη εξ ουρανού;
Μπροστά στη Βάπτιση τού Χριστού μας, πρέπει να σταθούμε με ευλάβεια καί ευγνωμοσύνη, καί δάκρυα χαράς καί ευχαριστίας ας αναβλύσουν στα μάτια μας. Διότι, ο Χριστός βαπτίζεται, γιά να αρχίσει το κήρυγμά Του καί το επίγειο έργο Του γιά την σωτηρία τού κόσμου.
Καί παρατηρούμε ότι σε αυτήν την έναρξη μετέχει φανερά όλη η Αγία Τριάδα. Όλη η Θεότητα: Ο Πατήρ, τού Οποίου ακούγεται η φωνή από τούς ουρανούς.
Καί ο Υιός, ο Οποίος ως άνθρωπος βαπτίζεται καί χειροθετείται από το πλάσμα Του, τον Ιωάννη.
Καί το Άγιο Πνεύμα, το Οποίο κατέρχεται, με μορφή Περιστεράς, επιβεβαιώνοντας τού Πατρός τον λόγο.
Καί η δική μας ζωή αρχίζει πραγματικά με την Βάπτισή μας καί αναγεννάται με κάθε αναβαπτισμό μας, τον οποίο προσφέρει καί χαρίζει η μετάνοια στη ζωή μας.
Κάθε βάπτισμα μετανοίας είναι γιά μας δυνατότητα, γιά να ξαναγεννηθούμε καί να ξεκινήσουμε από την αρχή.
Εκπληκτική δυνατότητα να θεραπεύσουμε παθογενειες, να απεγκλωβιστούμε από τα δεσμά τού παρελθόντος, να συμφιλιωθούμε με το ανθρώπινο καί φυσικό περιβάλλον μας, να προχωρήσουμε την ζωή μας εξελισσόμενοι καί εισοδεύοντας μέσα στο Φως της Θείας Επιφανείας.
Καί σε αυτήν τη δική μας μεταμορφωτική βάπτιση σε ένα νέο τρόπο ζωής, μετέχει ενεργά η Αγία Τριάδα, δώρο της Οποίας είναι η ποθούμενη «καλή αλλοίωσις».
Ας ευχαριστήσουμε λοιπόν καί ας δοξάσουμε τον Θεό αναφωνώντας καί λέγοντας: «Τριάς Αγία, δόξα Σοι»
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΘΕΟΦΑΝΕΙΑ
Να είστε όλοι πλημμυρισμένοι
από το Φως τού Χριστού
Ο Πνευματικός σας Πατέρας
Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ
† ο Φθιώτιδος Συμεών
H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.
Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.