Στον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου, στην έδρα της πάλαι ποτέ διαλαμψάσης Επισκοπής Θαυμακού, στον ιστορικό και αρχαίο Θαυμακό της Φθιώτιδος, ιερούργησε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος κ. Συμεών, σήμερα Κυριακή 16 Ιανουαρίου 2022. Ο Σεβασμιώτατος στο κήρυγμά του μεταξύ άλλων τόνισε ότι “ο μεγαλύτερος κίνδυνος του σύγχρονου κόσμου είναι να τα διαλύσει όλα μέσα στον διχασμό. Είμαστε μπροστά σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι και καλούμαστε υπεύθυνα, να αναλάβουμε την ευθύνη μας και να λάβουμε τις αποφάσεις μας και πάντα, κάθε απόφαση έχει κόστος”.
Στο κήρυγμα του ο Σεβασμιώτατος κ. Συμεών αναλύοντας το Αποστολικό Ανάγνωσμα, μίλησε για την ζωή του πραγματικά χριστιανού, αυτού ο οποίος γίνεται άξιος του Βαπτίσματος, αυτού ο οποίος μέσα από την ζωή της ενότητας, φανερώνει τον ίδιο τον Χριστό στην ζωή του και στην κοινωνία του με τους συνανθρώπους του.
Στην Αρχιερατική Θεία Λειτουργία παραβρέθηκαν: ο Υπουργός Οικονομικών κ. Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός στον Πρωθυπουργό και Κυβερνητικός Εκπρόσωπος κ. Ιωάννης Οικονόμου, ο Βουλευτής Φθιώτιδος κ. Θέμης Χειμάρας, οι θεματικοί Αντιπεριφερειάρχεςκ.Ηλίας Κυρμανίδης και κ. Κων/οςΑποστολόπουλος, οι Δήμαρχοι: Λαμιέων κ. Ευθύμιος Καραΐσκος, Λοκρών κ. Αθανάσιος Ζεκεντές, Αμφίκλειας – Ελάτειας κ. Αθανασία Στιβακτή, Στυλίδος κ. Βιργινία Στεργίου και Δομοκού κ. Χαράλαμπος Λιόλιος, μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δομοκού, καθώς και εκπρόσωποι άλλων φορέων και συλλόγων του τόπου.
Χαρακτηριστικά ο Σεβασμιώτατος μεταξύ άλλων ανέφερε:
«Ο Απόστολος Παύλος μέσα από την προς Κολασσαείς Επιστολή του περιγράφει την ζωή του χριστιανού μετά το Άγιο Βάπτισμά του, την αλλαγή που φέρνει ο Χριστός στην ζωή μας, την αλλαγή που φέρνει η σχέση μας με τον Χριστό στη ζωή μας και μόνον τότε, εφόσον φανερωθεί ο Χριστός, εφόσον φανερωθεί αυτή η αλλαγή στον τρόπο της ζωής μας, μόνο τότε είμαστε άξιοι του Βαπτίσματος, το οποί λάβαμε και άξιοι του ονόματος χριστιανός.
Μας περιγράφει με πολύ παραστατικό τρόπο ξεκινώντας από τα χαμηλά και ανεβαίνοντας στα ανώτερα. Μας περιγράφει ότι ο άνθρωπος ο οποίος ζει μέσα στην δόξα και μέσα στο Φως του Χριστού αποθέτει κάθε κακία, κάθε ψεύδος, κάθε πάθος, αγωνίζεται δηλαδή να αφήσει πίσω τον κακό του εαυτό, να αφήσει πίσω αδυναμίες, στρεβλώσεις, μειονεξίες, κακές στιγμές, κακές καταστάσεις, την αμαρτία, και συγχρόνως πορεύεται θετικά, καταφατικά στο Φως το οποίο τον καλεί ο Χριστός, και το οποίο είναι μία ριζική ανακαίνιση.
Η ανακαίνιση, μας λέει ο Απόστολος Παύλος, η οποία έρχεται, κάνει τον άνθρωπο να μπει σε έναν τρόπο ζωής, ο οποίος είναι η ζωή της ενότητας, η ζωή της υπέρβασης των διαχωρισμών, «ὅπουοὐκἔνι ῞Ελληνκαὶ ᾿Ιουδαῖος, περιτομὴκαὶἀκροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δοῦλος, ἐλεύθερος, ἀλλὰτὰπάντακαὶἐνπᾶσιΧριστός». Τι συγκλονιστικά λόγια! Τι προοπτική ζωής ανοίγουν! Ο άνθρωπος, ο οποίος γίνεται χριστιανός είναι ο άνθρωπος, ο οποίος ζει την ενότητα και όχι την διάσπαση. Ο άνθρωπος, ο οποίος γίνεται πραγματικά χριστιανός, αγαπά τους πάντες, ζει την ενότητα, ζει την αδελφοσύνη, σέβεται την διαφορετικότητα του καθενός και μάλιστα όχι απλώς την ετερότητα, αλλά την μοναδικότητα. Ο κάθε άνθρωπος δεν είναι απλά διαφορετικός, αλλά είναι απόλυτα μοναδικός με συνέπεια οι ετερότητες να είναι τόσες όσες και οι μοναδικότητες.
Ο άνθρωπος, ο οποίος γίνεται πραγματικά χριστιανός, δεν ζει με τον φόβο, με την καχυποψία, δεν ζει με τις συνομωσίες, με τους διχασμούς, αλλά ζει με την συνεργασία, με τον διάλογο, με την συνεννόηση, με την συναντίληψη. Ο άνθρωπος που γίνεται πραγματικά χριστιανός δεν μπορεί να είναι εθνικιστής και τοπικιστής, δεν μπορεί να είναι σοβινιστής, φονταμενταλιστής. Ο άνθρωπος που γίνεται πραγματικά χριστιανός, ζει μέσα στο Φως της Αλήθειας, στο Φως της γνώσης, στο Φως της συνεννόησης και βλέπουμε ότι όλα αυτά τα πράγματα είναι πολύ επίκαιρα και σήμερα, που βλέπουμε ότι δυστυχώς και πάλι ακόμη και η Ορθοδοξία να βρίσκεται ενώπιον του κινδύνου της εθνικής διάσπασης, αυτής που το 1872 η Αγία και Ιερά Σύνοδος του Οικουμενικού Πατριαρχείου κατεδίκασε ως αίρεση. Ο εθνοφυλετισμός είναι αίρεση και κάθε διάσπαση είναι αίρεση και κάθε άνθρωπος που κινείται διχαστικά είναι αιρετικός, διότι διασπά την ενότητα, διασπά την ενότητα της κοινωνίας, διασπά την ενότητα των σχέσεων.
Ο διχασμός είναι για τους ανθρώπους που επιλέγουν το σκοτάδι στη ζωή τους, που επιλέγουν την κακομοιριά, την κακεντρέχεια, που επιλέγουν την συκοφαντία, την κατάκριση και όχι την συνεννόηση.
Ο άνθρωπος που αγαπά δεν σημαίνει ότι συμφωνεί με όλα, δεν σημαίνει ενότητα ότι όλοι πρέπει να συμφωνούμε, αυτή είναι μία εσφαλμένη θεώρηση της ενότητας. Ενότητα σημαίνει ότι έχω πολιτισμό, έχω κουλτούρα διαλόγου, ξέρω να συζητάω, ξέρω να διαλέγομαι, να καταθέτω την άποψή μου και να την υποστηρίζω, όχι με φαντασίες και σενάρια που ξεπερνούν την επιστημονική φαντασία, αλλά συζητώ και διαλέγομαι υπεύθυνα και είμαι έτοιμος να αναθεωρήσω και να αλλάξω ρότα και πορεία. Όποιος αλλάζει πορεία δεν είναι ηττημένος, είναι νικητής.
Ο μεγαλύτερος κίνδυνος του σύγχρονου κόσμου είναι να τα διαλύσει όλα μέσα στον διχασμό. Είμαστε μπροστά σε αυτό το κρίσιμο σταυροδρόμι και καλούμαστε υπεύθυνα, να αναλάβουμε την ευθύνη μας και να λάβουμε τις αποφάσεις μας και πάντα, κάθε απόφαση έχει κόστος. Απόφαση χωρίς κόστος δεν υπάρχει!».
Η Αρχιερατική Θεία Λειτουργία μεταδόθηκε απευθείας από την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και το διαδίκτου, ενώ μετά το πέρας, ο Σεβασμιώτατος είχε την χαρά μιας ευχάριστης, πνευματικής και ουσιαστικής επικοινωνίας με τους τοπικούς άρχοντες και τους κατοίκους του Θαυμακού.
Περισσότερες φωτογραφίες ΕΔΩ
Φωτογραφίες: Δημήτριος Ανάγνου