Το πρόγραμμα της Εορτής των Χριστουγέννων, όπου θα τελεσθούν δύο (2) Θείες Λειτουργίες στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό του Αποστόλου Παύλου Κορίνθου, ώστε να εξυπηρετηθούν καλύτερα οι θρησκευτικές, λειτουργικές αλλά και κοινωνικές ανάγκες των πιστών, ανακοίνωσε στο τέλος της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας χθες ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος. Συγκεκριμένα, η μία θα γίνει με την καθιερωμένη Ιερά Αγρυπνία την Παραμονή των Χριστουγέννων στις 20:00 το απόγευμα, όπου θα τελεσθεί και ο Πανηγυρικός Εσπερινός και στη συνέχεια η Δισαρχιερατική Χριστουγεννιάτικη Θεία Λειτουργία και η άλλη το πρωί του Σαββάτου, 25 Δεκεμβρίου 2021, στις 7:00.
Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε δε την αναγκαιότητα για τήρηση των μέτρων απ’ όλους τους Χριστιανούς, καθώς, όπως λέει η Αγία Γραφή, οφείλουμε να τιμούμε τον Ιατρό αλλά και από τον Θεό «να περιμένουμε πάσαν δόσιν αγαθήν». Προτάσσουμε τον Θεό αλλά ούτε εγκαταλείπουμε ούτε αγνοούμε τους Ιατρούς, καθώς «τα του Θεού τω Θεώ» και τα της υγείας τη υγεία!
Την Κυριακή (19 Δεκεμβρίου 2021), προ της Χριστού Γεννήσεως, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κορίνθου κ. Διονύσιος λειτούργησε στον Καθεδρικό Ι. Ναό του Αποστόλου Παύλου στην Κόρινθο πλαισιούμενος από τους Ιερείς του Ι. Ναού και τους Ιεροδιακόνους π. Δαμασκηνό Γεννηματά και π. Γεράσιμο Λάμπο.
Στην ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος ερμήνευσε το Αποστολικό και Ευαγγελικό Ανάγνωσμα και επεσήμανε ότι μέσω αυτών δίδεται το νόημα των Χριστουγέννων. Ο Απ. Παύλος στην προς Εβραίους Επιστολή Του συνδέει τις προφητείες που αναφέρονται στον Ιησού Χριστό και στο πως αυτές υλοποιήθηκαν με την Σάρκωση του Θεού Λόγου. Σήμερα η Εκκλησία προβάλει τους Προπάτορες του Χριστού, μέσα από τις γενεές, προκειμένου να μας δείξει και την ανθρώπινη φύση του Χριστού αλλά και πως ο τέλειος Θεός «ντύθηκε» τον τέλειο άνθρωπο για να σώσει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Οι Εβραίοι έδιναν μεγάλη σημασία στους Πατριάρχες, τον Αβραάμ, τον Ισαάκ και τον Ιακώβ, γιατί αυτοί είναι που άκουσαν την φωνή του Θεού και, ως ηγέτες του Λαού, κράτησαν και δίδαξαν την πίστη στους απογόνους τους. Οι Προπάτορες υπέστησαν μεγάλες ταλαιπωρίες και κακουχίες και περίμεναν καρτερικά την σωτηρία παραμένοντας πιστοί στον Θεό παρά το γεγονός ότι δεν απόλαυσαν τις επαγγελίες του Θεού. Αυτό έγινε γιατί ο Θεός ήθελε κάτι καλύτερο, να σώσει εφ᾿ άπαξ όλη την ανθρωπότητα. Αυτοί παρέμειναν πιστοί και μέσα από τις γενεές καλλιεργήθηκε η προσδοκία για την φανέρωση και την Επιφάνεια του Θεού. Ο Θεός μας έκανε μέσα από τους πατέρες να Τον αγαπήσουμε, να Τον προσμένουμε, ώστε όταν συμβαίνουν όλα αυτά, που συμβαίνουν, να παραμένουμε κι εμείς πιστοί και να λέμε αυτό που οι πατέρες μας έλεγαν: «έχει ο Θεός», να μην φοβόμαστε γιατί «ο Θεός είναι μαζί μας» και Αυτός ρυθμίζει την ζωή και την Ιστορία μας. Να, λοιπόν, πως η Εκκλησία ωριμάζει – προετοιμάζει τους πιστούς ανθρώπους και τους κάνει να ανταπεξέρχονται στις αντιξοότητες και τις δυσκολίες της ζωής.
Ο Χριστός, με την Γέννησή Του, έκανε το μεγαλύτερο δώρο στην ανθρωπότητα, την αγάπη. Σήμερα φτάσαμε σε τέτοιο σημείο παρακμής, που αυτούς που αγαπάμε τους σκοτώνουμε κι αυτούς που μας αγαπάνε τους περιθωριοποιούμε. Ο Χριστός, με το εφόδιο της αγάπης, μας εκπαίδευει, ώστε να μπορούμε να ζούμε και στα δύσκολα και στα εύκολα και να αντιμετωπίζουμε τα πάντα. Γέμισε η σημερινή κοινωνία τεχνηέντως με «κορώνες» και με απαγορεύσεις να μην γίνουμε ρατσιστές, ξενοφοβικοί, ομοφοβικοί, γυναικοφοβικοί και όλων των ειδών «φοβικοί» και στην αγωνία μας να αποδείξουμε ότι αυτό δεν ισχύει γίναμε α ν θ ρ ω π ο φ ο β ι κ ο ί, φοβούμενοι τον συνάνθρωπο και την συνύπαρξη μ᾿ αυτόν. Καταργήσαμε το αιώνιο δώρο της αγάπης. Ο Χριστός αγάπησε Ο Λ Ο Ν τον άνθρωπο. Όχι κατηγορίες ανθρώπων. Και μας διδάσκει ότι μόλις μάθουμε να αγαπάμε πάλι τον άνθρωπο θα εξαφανισθούν οι «ταμπέλες», τα μίση, οι έριδες και τα προβλήματα.
Την ίδια ημέρα και στην Ι. Μονή Αναστάσεως του Χριστού Λουτρακίου λειτούργησε ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Κεγχρεών και Πρωτοσύγκελλος της Ι. Μητροπόλεως Κορίνθου κ. Αγάπιος, ο οποίος ομιλήσας αναφέρθηκε, με αφορμή το Ευαγγελικό ανάγνωσμα της Κυριακής, στην προσδοκία των Ιουδαίων, όπως αυτή φανερώνεται μέσα από τις προφητείες για την έλευση του Χριστού στην γη. Είναι γνωστό ότι ενωρίτερα από τον Κύριο γεννήθηκε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής με μοναδική αποστολή να προετοιμάσει τους ανθρώπους, για να υποδεχθούν τον Λυτρωτή. Το 450 π.Χ. ο Προφήτης Μαλαχίας προλέγει το έργο του Βαπτιστού. Ο Πατριάρχης Ιακώβ, 1800 χρόνια ενωρίτερον, προφήτευει: «οὐκ ἐκλείψει ἄρχων ἐξ ᾿Ιούδα καὶ ἡγούμενος ἐκ τῶν μηρῶν αὐτοῦ, ἕως ἐὰν ἔλθῃ ᾦ ἀπόκειται. Καί αὐτὸς προσδοκία ἐθνῶν». Ο Προφήτης Μιχαίας ορίζει τον τόπο της γεννήσεως του Σωτήρος. Ο Ησαΐας 800 χρόνια π.Χ. προφητεύει την εκ Παρθένου γέννηση του Ιησού. Ο Ιερεμίας τον 7ον αιώνα π.Χ. ομιλεί για την σφαγή των νηπίων και ο Ωσηέ, 800 χρόνια πριν, για την φυγή στην Αίγυπτο! Δεν υπάρχει γεγονός της ζωής του Κυρίου για το οποίο να μην ομίλησαν οι Προφήτες. Και το εκπληκτικό: Ό,τι είπαν, εκπληρώθηκε επ’ ακριβώς. Η προσδοκία όμως αυτή ήταν γενική, παγκόσμια προσδοκία του Λυτρωτού. Ιδιαίτερα ετόνισε το πόσο τρισμακάριοι είμαστε εμείς, που ζούμε όχι με την προσδοκία, αλλά με την ευλογημένη πραγματικότητα της λυτρώσεως! Για μας ισχύουν οι λόγοι του Κυρίου: «μακάριοι οἱ ὀφθαλμοὶ οἱ βλέποντες ἃ βλέπετε. Λέγω γὰρ ὑμῖν ὅτι πολλοὶ προφῆται καὶ βασιλεῖς ἠθέλησαν ἰδεῖν ἃ ὑμεῖς βλέπετε, καὶ οὐκ εἶδον, καὶ ἀκοῦσαι ἃ ἀκούετε, καὶ οὐκ ἤκουσαν.» (Λουκ. ι΄, 23-24).
Επίσης, έκανε αναφορά στο όνομα «Ιησούς» και στον σκοπό της Ενανθρωπήσεως, ότι δηλαδή ο Θεός έγινε άνθρωπος για να μας απαλλάξει από την αμαρτία, που μας καταδικάζει σε αιώνιο θάνατο, και να μας καταστήσει αθάνατους δια της κατά χάριν υιοθεσίας, γι᾿ αυτό υποχρέωσή μας είναι να κρατάμε ολάνοικτα τα μάτια και τα αυτιά της ψυχής μας, ώστε να βλέπουμε και να ακούμε όλα τα θαυμαστά, που αποκάλυψε στον κόσμο ο αναμενόμενος Μεσσίας, η προσδοκία των Ιουδαίων και των Εθνών, που «ήλθεν και έσωσεν ημάς»!