Ο Μητροπολίτης Σύμης κ. Χρυσόστομος χοροστάτησε στον Όρθρο και την Θεία Λειτουργία στο εορτάζον Ιερό Παρεκκλήσιο της Αγίας Βαρβάρας, της Παναγίας «Καμπιωτίσσης» Σύμης.
Την Θεία Λειτουργία τέλεσε ο Οικονόμος π. Ελευθέριος Οθείτης, συλλειτουργών μετά του Διακόνου π. Γεωργίου Κακακιού, ενώ την υμνωδία απέδωσε γλυκυφθόγγως ο Ιεροψάλτης κ. Αγαπητός Μιχελλής, μεθ’ ετέρων.
Εκτός του πολυπληθούς εκκλησιάσματος, στην Θεία Λειτουργία συμμετείχε ο Δήμαρχος Σύμης κ. Ελευθέριος Παπακαλοδούκας και πολυμελής στρατιωτική αντιπροσωπεία με επικεφαλής τον Διοικητή της Δ.Α.Ν. Σύμης Συνταγματάρχη κ. Παναγιώτη Βρανά, ως και τον Διοικητή του 549 Τ.Ε. Αντισυνταγματάρχη κ. Γεώργιο Καμπίλαυκο που παρέστη και στην τελεσθείσα εν συνεχεία επίσημη Δοξολογία της σημερινής εορτής του Ελληνικού Πυροβολικού.
Το κήρυγμα του Μητροπολίτη Σύμης
Ο Σεβασμιώτατος μίλησε προς τους ευαρίθμους εκκλησιαζομένους πιστούς, λαμβάνοντας αφορμή από το σημερινό ευαγγελικό ανάγνωσμα, αλλά και από το Συναξάριο της εορταζομένης Αγίας Μεγαλομάρτυρος Βαρβάρας.
Η διήγηση της σημερινής Ευαγγελικής περικοπής μας περιγράφει την θεραπεία της συγκύπτουσας γυναίκας που ταλαιπωρούνταν επί δεκαοκτώ ολόκληρα έτη. Όταν την είδε ο Χριστός, ένα Σάββατο που δίδασκε στη Συναγωγή, την σπλαγχνίστηκε και με ένα Του λόγο, χωρίς αυτή να το ζητήσει, την θεράπευσε. Αυτό συνέβη, διότι η γυναίκα αυτή ήταν ευσεβής, αν και είχε μία τόσο βασανιστική και παραμορφωτική ασθένεια, που καθιστούσε δύσκολη και επίπονη κάθε της μετακίνηση, ως τόσον δεν απουσίαζε όμως από τη Συναγωγή την ημέρα του Σαββάτου.
Επιπλέον η καρδιά της δεν σκληρύνθηκε όλα αυτά τα χρόνια και δεν έγινε άπιστη. Αντίθετα μέσα στην δοκιμασία της έμεινε σταθερή στην πίστη της και προσήλθε στην Συναγωγή με τόσο κόπο, διότι είχε πόθο να ακούει το λόγο του Θεού. Φαίνεται μάλιστα ότι άκουγε το κήρυγμα του Κυρίου με ενδιαφέρον πολύ κι εκδήλωνε βαθιά εμπιστοσύνη σ’ Αυτόν. Γι’ αυτό και ο Χριστός δεν της ζήτησε πίστη για να κάνει το θαύμα, διότι διέκρινε την εσωτερική της διάθεση. Ούτε της είπε «σου συγχωρούνται οι αμαρτίες». Κατόπιν μάλιστα την ονόμασε και «κόρη του Αβραάμ», για να αποκαλύψει την ευσέβειά της.
Ωστόσο το θαύμα αυτό, αντί να κάνει τους σκληρόκαρδους φαρισαίους να θαυμάσουν μαζί με όλο το λαό τα μεγαλεία του Θεού, κίνησε την αγανάκτηση του αρχισυνάγωγου, που τους κάλεσε να προσέρχονται τις άλλες μέρες για να θεραπεύονται, και να μη «καταλύουν» την αργία του Σαββάτου. «Υποκριτές», απαντά ο Ιησούς, «ο καθένας δεν λύνει το Σάββατο το βόδι του η το γαιδουράκι του για να πάει να το ποτίσει; και αυτή η γυναίκα, που δεν είναι ζώο, αλλά παιδί του Αβραάμ, δεν έπρεπε να λυθεί από τα δεσμά που επί δεκαοχτώ χρόνια την είχε δέσει ο διάβολος, επειδή σήμερα είναι Σάββατο»;
Στη συνέχεια, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στην Αγία Βαρβάρα, η οποία υπήρξε αληθινή ενσάρκωση της αρετής, αφιερώνοντας τον εαυτό της στον Ζωοδότη Χριστό, που έγινε γι’ αυτήν ο μοναδικός σκοπός της ζωής της και η πραγματικότητα της μαρτυρικής θυσίας της. Έζησε την εποχή του αυτοκράτορα Μαξιμιανού και αντιστάθηκε περήφανα στις ειδωλολατρικές ιδέες του πατέρα της και του ηγεμόνα Μαρκιανού, γιατί έτρεφε άσβεστη αγάπη για τον Χριστό.
Επακολούθησε τότε η φρικτή εκτέλεσή της απ’ τον ίδιο τον πατέρα της, γιατί αρνήθηκε να λατρεύσει τα είδωλα. Η Αγία πρώτη απ’ όλους πίστεψε στην Τριαδική Θεότητα και έμπρακτα την εφάρμοσε στο λουτρό της, ανοίγοντας τρία παράθυρα, που όπως έλεγε, αυτά είναι οι τρεις αιώνιες θυρίδες, που φωτίζουν κάθε άνθρωπο, που έρχεται στον κόσμο. Μετά τον θάνατό της έγινε το παράδειγμα όλων των νεανίδων του κόσμου, γιατί την βρήκαν προστάτιδά τους στη φρικτή αρρώστια της ευλογιάς και την μακάριζαν ακόμα, που φύλαξε ως το τέλος της ζωής της την αγνότητα του σώματος και της ψυχής της.
Εκτός όμως απ’ την μεγάλη εκτίμηση που της πρόσφεραν οι γυναίκες, και οι άνδρες με τη σειρά τους την εκτίμησαν, και η δυναμικότητα της προστασίας της έγινε το ιερό σύμβολο του Πυροβολικού στους ακούραστους οπλίτες των περισσότερων κρατών του κόσμου. Για τον λόγο αυτό, στον σημερινό εκκλησιασμό παρέστη και στρατιωτική αντιπροσωπεία της Δ.Α.Ν. Σύμης, προκειμένου να τιμηθεί επαξίως η μνήμη της Αγίας ως Προστάτιδος του Πυροβολικού και να εξασφαλίζεται η υψηλή προστασία της στους Οπλίτες, αλλά και στον κάθε πιστό που επικαλείται τις θείες πρεσβείες της.