Το πρωί της Πέμπτης, 25 Απριλίου, στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο στη Βέροια πραγματοποιήθηκε η Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας ενόψει της εορτής του Πάσχα.
Στην αρχή της συνάξεως ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμ. Αθηναγόρας Μπίρδας ενημέρωσε τους Ιερείς για θέματα υπηρεσιακής φύσεως, έδωσε οδηγίες για διοικητικά και οργανωτικά θέματα και κάλεσε τους Ιερείς να καλύψουν με προθυμία τα εφημεριακά κενά σε απομακρυσμένες ενορίες κατά την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, τελώντας διπλές ακολουθίες.
Ακολούθως ο Ποιμενάρχης, Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, ενημέρωσε τους Ιερείς για τον εορτασμό των επετειακών «Λ΄ Παυλείων» που θα διεξαχθούν κατά τον μήνα Ιούνιο και ζήτησε τη στήριξη και τη συμπαράστασή τους.
Τέλος, ο Ποιμενάρχης ευχήθηκε να εορτάσουμε με κατάνυξη την Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα και τη λαμπροφόρο Ανάσταση του Κυρίου μας λέγοντας μεταξύ πολλών άλλων: Σέ λίγες ἡμέρες θά περάσουν χιλιάδες ἀνθρώπων μπροστά ἀπό τόν Σταυρό τοῦ Κυρίου. Θά περάσουν χιλιάδες ἀνθρώπων καί θά προσκυνήσουν τόν Σταυρό καί τόν Ἐπιτάφιο. Καί μπορεῖ πολλοί νά συγκινηθοῦν καί μπορεῖ πολλοί νά δακρύσουν. Ἀλλά δυστυχῶς τά δάκρυα στεγνώνουν γρήγορα καί ἡ συγκίνηση ἐξατμίζεται ἐξίσου γρήγορα μέ τά δάκρυα.
Καί εἶναι φυσικό νά ἐξατμίζεται, γιατί ἡ συγκίνηση δέν ἔχει σχέση μέ τή μετάνοια. ῾Η συγκίνηση εἶναι ἕνα συναίσθημα πού ἀγγίζει τήν ἐπιφάνεια τῆς ψυχῆς μας, ἀλλά δέν μεταβάλλει τό ἐσωτερικό της. Γι᾽ αὐτό καί ἐνῶ οἱ ἱεροί μας ναοί γεμίζουν τίς ἡμέρες τῆς Μεγάλης Ἑβδομάδος, ἐνῶ τά πλήθη συρρέουν γιά νά προσκυνήσουν τόν Ἐσταυρωμένο, οἱ περισσότεροι ἀπό ἐμᾶς δυσκολευόμαστε νά δεχθοῦμε τόν Σταυρό στή ζωή μας. Τόν Χριστό Ἐσταυρωμένο τόν προσκυνοῦμε, ἀλλά τόν ἑαυτό μας δέν θέλουμε νά τόν δοῦμε ποτέ ἐσταυρωμένο.
Μέ αὐτό τόν τρόπο ἐξαπατοῦμε ὅμως τόν ἑαυτό μας. Ἄν δέν δεχόμαστε τόν σταυρό ὡς τρόπο ζωῆς, δέν μποροῦμε νά εἴμαστε καί νά λεγόμαστε μαθητές τοῦ Χριστοῦ. Ἐάν ἀληθινά θέλουμε νά εἴμαστε μαθητές τοῦ Χριστοῦ, τότε δέν μποροῦμε νά ἀρνηθοῦμε τόν Σταυρό, εἶναι ἀδύνατο. Γιατί δέν ὑπάρχει χριστιανός χωρίς σταυρό. Ὅλοι ἔχουν ἕναν σταυρό, ἀλλά ἐξαρτᾶται ἀπό τόν καθένα πῶς ἀντιμετωπίζει τόν σταυρό του, ἐάν θά τόν κάνει σταυρό ζωηφόρο ἤ σταυρό ὄργανο καταδίκης.
Τή διαφορά τήν βλέπουμε στά παραδείγματα τῶν δύο ληστῶν πού συσταυρώθηκαν μέ τόν Χριστό. Ὁ ἕνας μετανόησε καί ζήτησε ἀπό τόν Χριστό νά τόν θυμηθεῖ στή βασιλεία του καί μετέτρεψε τόν σταυρό μέ τή μετάνοιά του σέ σταυρό ζωηφόρο.
Ὁ ἄλλος ὄχι μόνο δέν θέλησε νά κατανοήσει τήν ἀπόσταση πού χώριζε τή δική του εὐτέλεια καί ἁμαρτωλότητα ἀπό τήν ἁγιότητα τοῦ συσταυρουμένου μαζί του Υἱοῦ καί Λόγου τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τόν ἐνέπαιζε, ἔτσι ὥστε γι᾽ αὐτόν ὁ σταυρός παρέμεινε ὄργανο καταδίκης.
Ἄν, λοιπόν, καί ἐμεῖς, ἐνῶ προσκυνοῦμε τόν Σταυρό, ἀδυνατοῦμε καί ἀρνούμεθα νά τόν δεχθοῦμε, σημαίνει ὅτι δέν ἔχουμε κατανοήσει τό νόημα τοῦ Εὐαγγελίου.