Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας
19 Δεκεμβρίου, 2024

Ιερατική Σύναξη προ των Χριστουγέννων στη Βέροια (ΦΩΤΟ)

Διαδώστε:

Η μηνιαία Ιερατική Σύναξη της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Παύλειο Πολιτιστικό Κέντρο Βεροίας.

“Η πε­ρίο­δος, την οποία διανύουμε, είναι ιδιαιτέρως ευλογημένη από τον Θεό, γιατί μας οδηγεί λειτουρ­γι­κα και εορταστικά προς την «κυ­ρίαν ημέραν», κατά την οποία ολό­κλη­ρη η Ορθόδοξη Εκκλησία θα εορ­τάσει το γεγονός της Γεννή­σε­ως του Χριστού. Και όπως όλες οι εορτές της Εκ­κλησίας μας έτσι και αυτή δεν έχει ένα χαρακτήρα αναμνη­στι­κο και μόνον, δηλαδή να θυμηθούμε ότι πριν από δύο χιλιάδες χρόνια ο Χρί­στος έγινε για μας άνθρωπος. Οι εορτές της Εκκλησίας έχουν κύ­ριο σκοπό να μετάσχει ο αν­θρωπος μέσα σε αυτή την χάρη, την πλου­σία χάρη που δίδει ο Θεός διά των εορτών της Εκκλησίας μας”, είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων.

Στην αρχή της συνάξεως ο Πρωτοσύγκελλος της Ιεράς Μητροπόλεως Αρχιμ. Αθηναγόρας Μπίρδας έδωσε οδηγίες για διοικητικά και οργανωτικά θέματα ενόψει της εορτής των Χριστουγέννων και ενημέρωσε τους Ιερείς για τις εκδηλώσεις που θα πραγματοποιηθούν κατά τις ημέρες του Αγίου Δωδεκαημέρου.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων, συνεχάρη τους Ιερείς και τους συνεργάτες τους που μετείχαν στην πρώτη Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για τα παιδιά των κατηχητικών συνάξεων των ενοριών της Καμπανίας, της Μελίκης, της πόλεως της Αλεξανδρείας και των περιχώρων που διοργάνωσε προ ημερών το Γραφείο Ποιμαντικής Διακονίας.

Παράλληλα συνέστησε την ενεργή συμμετοχή στις εκδηλώσεις του Αγίου Δωδεκαημέρου και ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων: Πλησιάζουμε πρός τή μεγάλη ἑορτή τῆς Γεννήσεως τοῦ Χριστοῦ καί συγχρόνως πρός τό τέλος τοῦ χρόνου. Καί μπορεῖ φαινομενικά αὐτά τά δύο γεγονότα νά μήν ἔχουν καμία σχέση, ὅμως στήν πραγ­ματικότητα ἔχουν μία μυστι­κή καί ἐσωτερική σχέση. Τό τέλος τοῦ χρόνου μᾶς θυμίζει ὅτι ὅλα τά πράγματα στή ζωή μας καί αὐτή ἀκόμη ἡ ζωή μας ἔχει ἕνα τέλος. Ἐπειδή ὅμως τό τέλος τοῦ χρόνου συνδυάζεται καί μέ τήν ἀρχή τοῦ νέου, ἡ διαδοχή αὐτή μᾶς ὑπεν­θυ­μίζει τήν ἀνάγκη νά βαδίζουμε μέσα στόν χρόνο, στόν κάθε χρόνο πού μᾶς δίδει ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, ὅπως Ἐκεῖνος θέλει, δηλαδή «ἐν καινότητι ζωῆς».

Αὐτήν τήν «καινότητα» τῆς ζωῆς μᾶς τήν χαρίζει μέ τή Γέννησή του ὁ ἐνανθρωπήσας Υἱός καί Λόγος τοῦ Θεοῦ, ὁ Χριστός μας. Ὁ ἄχρο­νος Θεός γεννᾶται ἐν χρόνῳ γιά νά ἀνακαινίσει τόν ἄνθρωπο καί νά τοῦ προσφέρει τήν αἰώνια ζωή, τήν ὁποία μᾶς στέρησε ἡ παρακοή τῆς ἐντολῆς τοῦ Θεοῦ καί ἡ ἁμαρτία.

Καί ἄν ἡ γέννηση κάθε ἀνθρώπου εἶναι ἕνα ἀπό τά πιό σημαντικά γεγονότα τῆς ζωῆς του, γιά τό ὁποῖο προετοιμάζεται ὁλόκληρη ἡ οἰκογένειά του, ἡ Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ὁ ὁποῖος «ἐκένωσεν ἑαυ­τόν» καί ἦλθε στή γῆ ὡς βρέφος μέσα στό φτωχικό σπήλαιο τῆς Βη­θλεέμ γιά τή σωτηρία μας εἶναι ἕνα ἀπό τά πιό σημαντικά γεγονότα στήν ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητος καί πολύ περισσότερο στή ζωή ὅσων πιστεύουμε στό Χριστό.

Γι᾽ αὐτό καί ἡ Έκκλησία μας μᾶς προετοιμάζει γιά τή Γέννηση τοῦ Χριστοῦ, ὅπως μᾶς προε­τοιμάζει καί γιά τά ἄλλα μεγάλα γεγονότα πού συν­δέ­ονται καί σχετίζονται μέ τήν πί­στη μας καί τή σωτηρία μας. Καί μᾶς καλεῖ μέ τούς ὕμνους της νά συμ­με­τά­σχουμε σέ αὐτή τήν προετοι­μα­σία. Ἤδη ἀπό ἀρκετές ἑβδο­μάδες ψάλλουμε τίς Καταβα­σίες πού προαναγγέλουν τή Γέννη­ση. «Χριστός γεννᾶται δοξάσατε! Χριστός ἐξ οὐρανῶν ἀπαντήσατε», ἐνῶ τίς ἑπό­μενες ἡμέρες θά ἀκού­σουμε τόν ἱερό ὑμνογράφο νά ἀπευ­θύνεται πρός τή Βη­θλεέμ, τήν πόλη στήν ὁποία γεν­νήθηκε ὁ Χρι­στός, καί νά τήν καλεῖ λέ­γοντας: «Ἑτοιμάζου, Βηθλέμ, ἤνοι­κται πᾶ­σιν ἡ Ἐδέμ».

Ἡ πε­ρίο­δος, τήν ὁποία διανύουμε, εἶναι ἰδιαιτέρως εὐλογημένη ἀπό τόν Θεό, γιατί μᾶς ὁδηγεῖ λειτουρ­γι­κά καί ἑορταστικά πρός τήν «κυ­ρίαν ἡμέραν», κατά τήν ὁποία ὁλό­κλη­ρη ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία θά ἑορ­τάσει τό γεγονός τῆς Γεννή­σε­ως τοῦ Χριστοῦ.

Καί ὅπως ὅλες οἱ ἑορτές τῆς Ἐκ­κλησίας μας ἔτσι καί αὐτή δέν ἔχει ἕνα χαρακτήρα ἀναμνη­στι­κό καί μόνον, δηλαδή νά θυμηθοῦμε ὅτι πρίν ἀπό δύο χιλιάδες χρόνια ὁ Χρι­στός ἔγινε γιά μᾶς ἄνθρωπος. Οἱ ἑορτές τῆς Ἐκκλησίας ἔχουν κύ­ριο σκοπό νά μετάσχει ὁ ἄν­θρωπος μέσα σέ αὐτή τήν χάρη, τήν πλου­σία χάρη πού δίδει ὁ Θεός διά τῶν ἑορτῶν τῆς Ἐκκλησίας μας.

Εἶναι παρατηρημένο μέσα ἀπό τήν πείρα τῶν ἁγίων καί τῆς Ἐκ­κλη­­σίας, ὅτι αὐτές οἱ ἡμέρες τῶν ἁγί­ων ἑορτῶν διακρίνονται γιά τήν ὑπερβάλλουσα χάρη, γιά τήν πολ­λή χάρη, ἡ ὁποία διαχέεται ἀπό τόν Θεό, ἀπό τό Πνεῦμα τό ἅγιον, στούς πιστούς, ἔτσι ὥστε ἀποτε­λοῦν τρό­πον τινά σταθμούς μέσα στή ζωή τοῦ ἀνθρώπου, ἀπό τούς ὁποίους ὁ ἄνθρωπος μπορεῖ νά ἀντλήσει αὐ­τή τή δυνατότητα, αὐ­τή τή χάρη, τήν κοινωνία τοῦ ἁγίου Πνεύμα­τος, ὅπως λέμε καί στή θεία Λει­τουρ­γία.

Αὐτό ἰσχύει ἰδιαιτέρως γιά μᾶς τούς κληρικούς, οἱ ὁποῖοι ζοῦμε μέσα στόν χῶρο τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκ­κλησίας, μέσα στόν χῶρο τοῦ ἱεροῦ ναοῦ καί τοῦ ἱεροῦ Βήματος καί κα­θη­μερινά ἑορτάζουμε τό μυ­στήριο τῆς Γεννήσεως τοῦ Θεοῦ Λό­γου, καί καθημερινά μετέχουμε σέ ὅλη τή ζωή τοῦ Κυρίου, στή Γέννηση, στή Σταύρωση, στό Πά­θος, στήν Ἀνάσταση, σέ ὅλα ὅσα ὁ Θεός ἔπαθε γιά μᾶς, εἶναι περισσή εὐλογία. Διό­τι τελώντας καθημερι­νά τή θεία Εὐχαριστία, μετέχουμε στή χάρη τῶν γεγονότων τῆς ζωῆς τοῦ Χριστοῦ μας, καί στή συγκε­κριμένη περίπτωση στή χάρη τῆς ἑορτῆς τῶν Χριστουγέννων.

Αὐτό τό βίωμα καί αὐτή τή χάρη ὅμως θά πρέπει νά βοηθήσουμε καί τούς ἀδελφούς, τούς πιστούς, νά τήν ζήσουν, ἀκολουθώντας τά στά­δια τῆς προετοιμασίας πού ὑποδει­κνύει ἡ Ἐκκλησία μας, ὥστε νά προχωρήσουμε πνευ­μα­τικά.

Ἡ πρόσκληση τοῦ ἱεροῦ ὑμνο­γράφου, πού θά ἀκούσουμε αὐτές τίς ἡμέρες, πρός τήν Βηθλεέμ: «ἑ­τοιμάζου, Βηθλεέμ, ἤνοικται πᾶ­σιν ἡ Ἐδέμ», εὔχομαι νά παρα­κι­νήσει καί ὅλους ἐμᾶς γιά νά προετοιμα­σθοῦμε κατάλληλα, μέ τούς τρό­πους πού εἴπαμε, ἀλλά καί νά πα­ρα­κινήσουμε τούς ἀδελφούς μας, ὥστε νά ζήσουμε τή χαρά τῆς με­γάλης ἑορτῆς τῶν Χριστουγέν­νων ὄχι μόνο σωμα­τι­κά ἀλλά καί ψυ­χικά, καί νά ἀπο­τελέσει ἀφορμή καί τῆς δικῆς μας ἀναγεννήσεως καί σωτηρίας.

Διαδώστε: