Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας
14 Ιανουαρίου, 2024

Μητροπολίτης Βεροίας: «Ο νέος χρόνος και οι ευεργεσίες του Θεού»

Διαδώστε:

Στο πλαίσιο της σειράς των διαδικτυακών εκπομπών «Επισκοπικός Λόγος», ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων ανέπτυξε το θέμα: «Ευλογημένος ο νέος Ενιαυτός» το απόγευμα της Πέμπτης 11ης Ιανουαρίου 2024.

Ο διαδικτυακός «Επισκοπικός Λόγος» μεταδίδεται κάθε Πέμπτη στις 7:00 μ.μ. στην ιστοσελίδα της Ιεράς Μητροπόλεως, στην αντίστοιχη σελίδα στο Facebook, στο κανάλι στο Youtube καθώς και στον ραδιοφωνικό σταθμό της Ιεράς Μητροπόλεως Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας «Παύλειος Λόγος 90.2 FM».

Στη διαδικτυακή ομιλία του, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Παντελεήμων, ανέφερε μεταξύ πολλών άλλων:

Η περίοδος αυτή των εορτών είναι για όλους σχεδόν τους ανθρώπους μία ευκαιρία να χαρίσουμε δώρα στα αγαπημένα μας πρόσωπα αλλά και να δεχθούμε δώρα. Η προσφορά δώρων είναι μία καλή συνήθεια γιατί μέσα από αυτήν όχι μόνο εκπληρώνουμε κάποιες από τις επιθυμίες των οικείων ή των φίλων μας αλλά συγχρόνως τους εκφράζουμε τη σκέψη μας και την αγάπη μας.

Οι ημέρες όμως αυτές για εμάς που πιστεύουμε στον Χριστό δεν είναι απλώς κάποιες εόρτιες ημέρες. Είναι ημέρες κατά τις οποίες εορτάζουμε και τιμούμε γεγονότα μεγάλα και ανεπανάληπτα για τον άνθρωπο και την ιστορία του, αλλά και γεγονότα κοσμοσωτήρια. Εορτάσαμε ήδη τη γέννηση του Χριστού, του ενανθρωπήσαντος Υιού και Λόγου του Θεού. Εορτάσαμε και την περιτομή, την οποία, σύμφωνα με το Απολυτίκο της εορτής, ο Χριστός καταδέχθηκε «θελήσει», με τη θέλησή του, «νόμον ἐκπληρῶν», εκπληρώνοντας τον νόμο που είχε δώσει ο Θεός στον Μωυσή. Εορτάσαμε και τη βάπτιση του Χριστού και την εμφάνιση του Τριαδικού Θεού, κατά την ημέρα της θείας Επιφανείας, δηλαδή των Θεοφανείων ή των Φώτων, όπως συνηθίζουμε να ονομάζουμε την εορτή.

Τα μεγάλα αυτά γεγονότα νοηματοδοτούν τις εόρτιες αυτές ημέρες του αγίου Δωδεκαημέρου, αλλά και μας αποκαλύπτουν, σε όσους τουλάχιστον θέλουμε να το συνειδητοποιήσουμε, τα δώρα τα οποία μας προσφέρει ο Θεός αυτές τις ημέρες. Γιατί δεν είμαστε μόνο εμείς οι άνθρωποι, οι οποίοι προσφέρουμε δώρα στα αγαπημένα μας πρόσωπα, αλλά είναι ο Θεός, ο οποίος πριν από όλους μας χάρισε τα δώρα του.

Ένα από αυτά τα δώρα και μάλιστα μεγάλο και πολύτιμο είναι και ο νέος χρόνος στον οποίο εισήλθαμε.

Γιατί είναι ο χρόνος δώρο του Θεού; Γιατί είναι κάτι το οποίο ευρίσκεται αποκλειστικά και μόνο στη δική του διάθεση και εξουσία. Ο Θεός είναι άχρονος, λέγουν οι Πατέρες της Εκκλησίας μας. Δεν έχει ούτε αρχή ούτε τέλος. Υπήρχε «πρό πάντων τῶν αἰώνων» και δημιούργησε τον χρόνο, όταν αποφάσισε να δημιουργήσει τον κόσμο, «ἐκ τοῦ οὐκ ὄντος εἰς τό εἶναι τά πάντα παραγαγών», δημιουργώντας δηλαδή ο,τι υπάρχει από την ανυπαρξία στην ύπαρξη.

Οι άνθρωποι στο πέρασμα των αιώνων μπορέσαμε να δημιουργήσουμε πολλά. Κανείς όμως ποτέ, παρά τα μεγάλα και σπουδαία επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας δεν μπόρεσε να δημιουργήσει χρόνο. Κανείς, όσο πλούσιος και αν είναι, όσο ισχυρός και αν είναι, δεν μπορεί να χαρίσει και στο πιο αγαπητό του ακόμη πρόσωπο χρόνο, ούτε να παρατείνει τη ζωή του έστω και για μία ημέρα. Επομένως, ο χρόνος είναι ένα από τα μεγάλα και μοναδικά δώρα που μας χαρίζει ο Θεός.

Ο χρόνος όμως δεν θα μας ήταν ένα ευχάριστο δώρο, εάν ο άνθρωπος ζούσε ως υπόδουλος, εάν ζούσε ως φυλακισμένος και δεν είχε τη δυνατότητα να διαχειρίζεται τον χρόνο του ελεύθερα και όπως αυτός θέλει. Εάν ζούσε τον χρόνο της ζωής του, όπως ζούσαν οι άνθρωποι πριν από τη γέννηση του Χριστού, φέροντας το βαρύ φορτίο της αμαρτίας και της αποξενώσεως από τον Θεό, εξαιτίας της θεληματικής απομακρύνσεώς μας από τον Θεό, μετά την παρακοή της εντολής του Θεού από τους πρωτοπλάστους.

Γι᾽ αυτό και ο Θεός, ο οποίος μας αγαπούσε ως πλάσματά του, θέλησε να μας χαρίσει μαζί με το δώρο του χρόνου, και ένα άλλο πολύ πιο σημαντικό και πολύ πιο σπουδαίο για μας τους ανθρώπους. Και αυτό, γιατί το δώρο αυτό δεν αφορά ένα συγκεκριμένο χρόνο, δεν αφορά τον πεπερασμένο χρόνο της ζωής μας, αλλά αφορά και το αιώνιο μέλλον μας. Το δώρο αυτό δεν είναι άλλο από την ενανθρώπηση του Υιού του και τη γέννησή του στο ταπεινό σπήλαιο της Βηθλεέμ για χάρη μας, για τη σωτηρία μας. Αυτό είναι το μεγαλύτερο δώρο του Θεού προς τον άνθρωπο το οποίο δεχόμαστε και εορτάζουμε αυτές τις ημέρες.

Αν έχουμε τον νού μας στραμμένο σε αυτές τις σκέψεις, αν όλα αυτά διακατέχουν την ψυχή μας, όχι μόνο αυτές τις εόρτιες ημέρες, αλλά κάθε ημέρα του νέου έτους στο οποίο εισήλθαμε και το οποίο μας χαρίζει ο Θεός, τότε δεν θα μπορεί κανένας κακός λογισμός να εισχωρήσει μέσα μας. Και αν κατανοήσουμε τις ευεργεσίες του Θεού, τότε θα προσθέσουμε πόθο στον πόθο μας για τον Ευεργέτη μας. Και αν τον αγαπήσουμε τόσο πολύ, τότε θα γίνουμε και εργάτες των εντολών του, όπως υπήρξε και ο Χριστός των εντολών του Πατέρα του, αλλά όπως επιθυμεί να γίνουμε και εμείς, σύμφωνα με τον λόγο του: «Ὁ ἀγαπῶν με τάς ἐντολάς μου τηρήσει».

Διαδώστε: