Την Κυριακή της Τυρινής 1 Μαρτίου το πρωί ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων λειτούργησε και κήρυξε το θείο λόγο στον Ιερό Ναό των Αγίων Αποστόλων Πέτρου και Παύλου Κυμίνων.
Στο τέλος της Θείας Λειτουργίας ο Σεβασμιώτατος χειροθέτησε Αναγνώστη τον κ. Ραφαήλ Γκούμα, ο οποίος διακονεί στο Ιερό Βήμα της ενορίας.
Στη συνέχεια στο Αρχονταρίκι του Ιερού Ναού ο Σεβασμιώτατος ευλόγησε τη Βασιλόπιτα και ομίλησε στα νέα ζευγάρια της ενορίας που παντρεύτηκαν το παρελθόν έτος.
ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ
Η ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ
«Ὅπου γάρ ἐστιν ὁ θησαυρός ὑμῶν, ἐκεῖ ἔσται καί ἡ καρδία ὑμῶν».
Μέ αὐτόν τόν λόγο τοῦ Κυρίου, πού ἀκούσαμε πρίν ἀπό λίγο στό εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα, μᾶς καλεῖ ἡ Ἐκκλησία μας νά εἰσέλθουμε ἀπό αὔριο στό στάδιο τῶν ἀρετῶν, νά εἰσέλθουμε στήν Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή, στήν περίοδο τῆς σωματικῆς καί πνευματικῆς μας προετοιμασίας γιά νά συμπορευθοῦμε μαζί μέ τόν Χριστό, νά συσταυρωθοῦμε καί νά συναναστηθοῦμε μαζί του.
«Ὅπου εἶναι ὁ θησαυρός σας, ἐκεῖ θά εἶναι καί ἡ καρδία σας».
Σέ ποιόν θησαυρό ὅμως ἀναφέρεται ὁ Χριστός καί ποιά σχέση μπορεῖ νά ἔχει μέ τόν ἀγώνα πού καλούμεθα νά διεξαγάγουμε; Καί ἀκόμη πῶς εἶναι δυνατόν νά συνδυάσουμε τήν προσπάθεια τῆς ἐγκρατείας καί τῆς νηστείας πού ἀρχίζουμε ἀπό αὔριο μέ τό ἐνδιαφέρον μας γιά θησαυρούς;
Ὁ Χριστός δέν ἀναφέρεται ἀσφαλῶς σέ ὑλικούς θησαυρούς, σέ ἀγαθά ἐπίγεια καί ὑλικά, τά ὁποῖα, ὅπως ἀκούσαμε σήμερα, φθείρονται μέ τό πέρασμα τοῦ χρόνου ἤ γίνονται ἀντικείμενο κλοπῆς.
Ἄν ἀναφέρεται σέ θησαυρούς, τό κάνει γιά νά μᾶς ἐφιστήσει τήν προσοχή στό γεγονός ὅτι ἡ καρδιά μας ἑλκύεται ἀπό ὅ,τι θεωροῦμε πολύτιμο καί προσηλώνεται σέ αὐτό καί προσκολλᾶται καί ἀπασχολεῖται γιά νά βρεῖ τρόπους νά τό διατηρήσει, νά τό αὐξήσει καί νά τό προστατεύσει.
Ἡ προσκόλληση ὅμως αὐτή ὄχι μόνο δέν ἐπιτυγχάνει τόν σκοπό της, τή διατήρηση δηλαδή καί τήν αὔξηση τοῦ θησαυροῦ, ὅπως μᾶς διδάσκει ἡ παραβολή τοῦ ἄφρονος πλουσίου, ἀλλά ἔχει καί ὡς ἀποτέλεσμα νά μᾶς ἀποσπᾶ ἀπό ὅλα τά ἄλλα καί νά μήν μᾶς ἀφήνει νά ἀντιληφθοῦμε τί εἶναι πραγματικά πολύτιμο γιά μᾶς. Διότι, ἐνῶ ὅλα τά ὑλικά πράγματα ἔρχονται καί παρέρχονται, καί τίποτε ἀπό αὐτά δέν μπορεῖ νά συνοδεύει τόν ἄνθρωπο οὔτε μετά τόν θάνατο ἀλλά οὔτε ἀκόμη καί σέ αὐτή τήν ἐπίγεια ζωή του, ὑπάρχει κάτι, ὑπάρχει ἕνα πράγμα, τό ὁποῖο εἶναι πολύτιμο καί ἀναγκαῖο γιά ὅλους μας. «Ἑνός ἐστί χρεία», λέγει ὁ Χριστός στή Μάρθα πού «μεριμνᾶ καί τρυβάζει περί πολλά». Καί αὐτό τό ἕνα εἶναι ἡ ψυχή μας καί ἡ σωτηρία της, εἶναι ὁ ἴδιος ὁ Χριστός.
Ὅμως ὁ Χριστός ἀναφέρεται καί στήν προσήλωση τῆς καρδιᾶς πού ἀπαιτεῖται, ἐάν θέλουμε νά ζήσουμε πράγματι τήν ἐν Χριστῷ ζωή καί νά προοδεύσουμε πνευματικά. Διότι πολλοί ἀπό ἐμᾶς μπορεῖ νά μήν προσκολλῶνται σέ ὑλικά ἀγαθά, μπορεῖ νά μήν ἀποσποῦν τήν προσοχή καί τό ἐνδιαφέρον τους πρόσωπα καί γεγονότα τῆς ζωῆς καί τῆς καθημερινότητός τους, ἀλλά δέν ἀφοσιώνονται οὔτε καί στά πνευματικά.
Πολλοί ἀπό ἐμᾶς μπορεῖ ἀπό αὔριο νά νηστεύουμε, νά συμμετέχουμε στίς ἱερές ἀκολουθίες πού μᾶς προσφέρει ἡ Ἐκκλησία μας αὐτή τήν κατανυκτική, ὅπως λέμε, περίοδο, στούς Χαιρετισμούς, στή θεία Λειτουργία τῶν Προηγιασμένων τιμίων Δώρων, ἤ στό Ἀπόδειπνο, ἀλλά νά τό κάνουμε ἀπό συνήθεια, νά τό κάνουμε χωρίς νά συνειδητοποιοῦμε γιατί τό κάνουμε, χωρίς νά αἰσθανόμαστε ὅτι ὅλα αὐτά εἶναι μέσα πού θέτει στή διάθεσή μας ἡ Ἐκκλησία γιά νά μετανοήσουμε, γιά νά καθάρουμε τόν ἑαυτό μας, γιά νά ἀπεκδυθοῦμε τόν παλαιό ἄνθρωπο καί νά μπορέσουμε νά πλησιάσουμε καί νά ἑνωθοῦμε μέ τόν Χριστό, γιά νά ἑορτάσουμε πνευματικά καί ὄχι κοσμικά τήν Ἀνάστασή του.
Ὅμως γιά νά τό ἐπιτύχουμε αὐτό, τό ὁποῖο εἶναι ὁ σκοπός τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς, δέν ἀρκεῖ νά τό κάνουμε ἀπό συνήθεια. Θά πρέπει νά τό κάνουμε μέ ὅλη μας τή διάθεση, μέ ὅλο μας τό εἶναι, μέ προσήλωση σέ αὐτό πού κάνουμε καί μέ συναίσθηση ὅτι αὐτή ἡ περίοδος τῆς νηστείας καί τοῦ πνευματικοῦ ἀγῶνος εἶναι ἕνα δῶρο τοῦ Θεοῦ γιά μᾶς, εἶναι ἕνας θησαυρός τόν ὁποῖο μᾶς προσφέρει γιά νά τόν ἀξιοποιήσουμε γιά τήν πνευματική μας ὠφέλεια καί τή σωτηρία μας. Καί ἄν τό συνειδητοποιήσουμε αὐτό, τότε θά μπορέσουμε νά ζήσουμε αὐτή τήν περίοδο μέ ὅλο μας τό εἶναι καί ἀφοσιωμένοι στόν σκοπό μας.
Τότε καί ὁ πνευματικός ἀγώνας καί ἡ νηστεία καί ἡ μετάνοια θά μᾶς φαίνονται πιό εὔκολα καί πιό εὐχάριστα, γιατί θά αἰσθανόμαστε ὅτι δέν τά κάνουμε ἀπό ὑποχρέωση ἤ ἀπό συνήθεια ἀλλά ἀπό ἀγάπη καί πόθο γιά τόν Χριστό, ὁ ὁποῖος θά ἐνισχύει τήν προσπάθειά μας μέ τή χάρη του.
Αὐτό ἔκαναν καί οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας καί ὁ ἅγιος Ἄνθιμος ὁ Χίος πού τιμοῦμε στήν ἐνορία σας καί ὁ ἅγιος Νεκτάριος καί ὅλοι οἱ ἅγιοι, ἀγωνιζόταν ἀπό ἀγάπη γιά τόν Χριστό, γιατί πίστευαν ὅτι αὐτός εἶναι ὁ θησαυρός τους.
Ἄς ἀκούσουμε, λοιπόν, καί ἐμεῖς σήμερα καί κυρίως ἄς πιστεύσουμε τόν λόγο τοῦ Χριστοῦ ὅτι ὅπου εἶναι ὁ θησαυρός μας, ἐκεῖ εἶναι καί ἡ καρδιά μας, καί ἄς προσκολληθοῦμε μέ ὅλη μας τήν καρδιά στόν θησαυρό αὐτό πού θέτει στή διάθεσή μας ὁ Χριστός καί ἡ Ἐκκλησία μας καί ἄς ἀγωνισθοῦμε γιά νά τόν κερδίσουμε, ἀξιοποιώντας ὅλες τίς εὐκαιρίες πού μᾶς δίδει ἡ Ἐκκλησία μέ τίς ἱερές ἀκολουθίες καί τά ἱερά μυστήριά της ἀλλά καί μέ τήν προσωπική προσπάθεια καί τόν ἀγώνα πού θά κάνει ὁ καθένας ἀπό ἐμᾶς ἀνάλογα μέ τίς δυνάμεις του, ὥστε νά πλησιάσουμε καί ἐμεῖς τή σωτηρία, πού ὅπως ἀκούσαμε τόν ἀπόστολο Παῦλο νά μᾶς λέγει εἶναι κοντά μας καί δέν θά πρέπει νά τήν στερηθοῦμε.
Καλή καί εὐλογημένη Μεγάλη Τεσσαρακοστή!