Ι.Μ. Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας
25 Απριλίου, 2022

Βεροίας Παντελεήμων: Ας αποδε­σμευθούμε από τις υλικές και κοσμικές φροντίδες και ας αναζητήσουμε περισσότερο τον Θεό

Διαδώστε:

Ο Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στον Εσπερινό της Αγάπης και κήρυξε τον θείο λόγο στην Ιερά Μονή του Τιμίου Προδρόμου Ναούσης, το απόγευμα της Κυριακής του Πάσχα. “Ας προσπαθήσουμε να αποδε­σμευθούμε κατά το δυνατόν από τις υλικές και κοσμικές φροντίδες και ας αναζητήσουμε περισσότερο τον Θεό, ας ποθήσουμε να ζήσουμε περισσό­τερο μαζί του, περισσότερο μέσα στην παρουσία του, περισσότερα σύμφωνα με το θέλημά του, για να είμαστε και εμείς μάρτυρες της Αναστάσεώς του και να ζούμε το χαρμόσυνο αυτό γε­γο­νος κάτω από οποιεσδήποτε συν­θήκες όχι μόνο αυτές τις ημέρες αλλά και σε όλη μας τη ζωή”, υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος.

Ο Εσπερινός τελέστηκε στον αύλειο χώρο της Ιεράς Μονής, παρουσία των αδελφών της Ιεράς Μονής και ευλαβών προσκυνητών.

Ο Σεβασμιώτατος στην ομιλία του ανέφερε μεταξύ άλλων: Ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο θαύμα ζήσαμε και φέτος, το θαύμα της Αναστάσεως του Κυρίου μας. Και είναι μοναδικό και ανεπανάληπτο όχι μόνο γιατί ένας νεκρός άνθρω­πος, όπως πίστευαν πολλοί για τον Χριστό, αναστήθηκε, αλλά και γιατί η Ανάσταση του Χριστού είναι η μόνη ανάσταση που δεν αφορά ένα μόνο πρόσωπο, έναν μόνον άνθρω­πο, αλλά αφορά ολόκληρη την αν­θρω­πότητα.

Ο Χριστός κατά τη διάρκεια της επιγείου ζωής του είχε αναστήσει νε­κρούς. Είχε αναστήσει τον υιό της χήρας της Ναίν, είχε αναστήσει τον φίλο του Λάζαρο, αλλά οι αναστάσεις αυτές αφορούσαν μόνο τα συγκεκρι­μένα πρόσωπα. Όταν όμως κατήλθε ο ίδιος στον Άδη, ως «νεκρός ζωαρ­χι­κότατος», όπως ψάλαμε στον κα­νόνα του Μεγάλου Σαββάτου, δεν κατήλθε για να παραμείνει εκεί.

Κατήλθε για να διαλύσει το βασίλειο του Άδου. Κατήλθε για να συντρίψει τη δύναμη του διαβόλου που κρα­τούσε τους νεκρούς δεσμίους του, καθώς ο θάνατος είναι η συνέπεια της αμαρτίας και της παρακοής των πρωτοπλάστων.

Και ενώ ο διάβολος πίστευσε πως νίκησε τον Χριστό με τη Σταύρωση και τον θάνατο, διαπίστωσε ότι νική­θηκε ο ίδιος, όχι μόνο γιατί δεν μπο­ρεσε να κρατήσει τον Χριστό δέσμιό του, αλλά γιατί ο Χριστός συνανέ­στη­σε μαζί του πάντας τους απ᾽ αιώ­νος κεκοιμημένους και μετά τη δική του Ανάσταση έδωσε και σε όλους όσους θα πεθάνουν πιστεύοντας σε Αυτόν το δικαίωμα της αναστάσεως.

Να, γιατί λέμε ότι η Ανάσταση του Κυρίου μας είναι ένα μοναδικό και ανεπανάληπτο γεγονός. Να, γιατί λε­με ότι η Ανάσταση του Χριστού αφο­ρα όλους τους ανθρώπους και τον καθένα μας προσωπικά.

Και το θαυμαστό αυτό γεγονός επιβεβαιώνεται από τη μαρτυρία των ιερών ευαγγελιστών που δηλώνουν απερίφραστα ότι μετά την Ανάσταση του Χριστού πολλά σώματα κεκοιμη­με­νων δικαίων «ηγέρθησαν» και εισήλ­θαν στα Ιεροσόλυμα και «ενε­φανίσθησαν πολλοίς».

Αυτό το θαυμαστό γεγονός της Ανα­στάσεως αναγγέλλει στις μυρο­φόρες γυναίκες ο άγγελος του Κυ­ρίου. Αυτό επιβεβαιώνει και ο ίδιος ο αναστάς Κύριος, ο οποίος τις παρο­τρυ­νει να μεταδώσουν τη χαρμόσυνη είδηση στους μαθητές του και σε όλο τον κόσμο.

Αυτό το θαυμαστό γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου αναγγέλλει με τα θαύματά του και με την ανά­σταση του νεκρού που επιτελεί αλλά και με τη γενναιότητα με την οποία υπέμεινε τα βασανιστήρια και τον θάνατο, ο γενναίος μάρτυς του Χρι­στού, ο άγιος μεγαλομάρτυς και τρο­παιοφόρος Γεώργιος, του οποίου τη μνήμη τελούμε εκ μεταθέσεως αύριο.

Αυτό το θαυμαστό γεγονός όμως μπορούμε και πρέπει να αναγγέλ­λου­με με τη ζωή μας και με τα έργα μας και εμείς, διότι η πίστη μας στον Χριστό αποτελεί αδιάψευστο μαρ­τυ­ρα της Αναστάσεώς του, γιατί χωρίς την Ανάσταση του Χριστού, όπως γράφει και ο απόστολος Παύλος, δεν υφίσταται η πίστη μας, δεν υφίσταται το κήρυγμά μας.

Το γεγονός όμως ότι παρά τους διωγμούς, τις αιρέσεις, τα σχίσματα, τα εμπόδια, ακόμη και τα πρόσφατα, όπως αυτό της πανδημίας του κορωνοιού που απομάκρυνε κα­ποιους από την Εκκλησία, η πίστη στον Χριστό είναι ζωντανή και η Εκ­κλησία του ζει και οδηγεί τους α­νθρώπους στη σωτηρία, είναι από­δειξη ότι ο Χριστός όντως ανέστη.

Και έχουμε χρέος να το διακηρύτ­του­με, όπως είπα, προς όλους τους αν­θρώπους, εάν θέλουμε να είμαστε όντως τέκνα του Αναστάντος Κυ­ρίου, εάν θέλουμε να δείχνουμε ότι ο Χριστός δεν αναστήθηκε μάταια, αλλά ανεγέννησε και μας διά της Αναστάσεώς του.

Εάν, λοιπόν, συνηγέρθημεν τω Χριστώ, όπως μας καλούσε όλες τις προηγούμενες ημέρες η Εκκλησία μας να κάνουμε, θα πρέπει να το αποδεικνύουμε με τον τρόπο, με τον οποίο εκείνη συστήνει, λέγοντάς μας. «Ει ούν συνηγέρθητε τω Χριστώ, τα άνω ζητείτε, τα άνω φρονείτε, μη τα επί της γης».

Εάν συναναστη­θη­καμε με τον Χριστό, συσταυρούμενοι πρώτα μαζί του, συσταυρώνοντας τα πάθη και τις αδυναμίες μας και τις αμαρτίες μας, ας το αποδείξουμε με τις αναζητήσεις μας και τις επιλογές μας.

Ας προσπαθήσουμε να αποδε­σμευθούμε κατά το δυνατόν από τις υλικές και κοσμικές φροντίδες και ας αναζητήσουμε περισσότερο τον Θεό, ας ποθήσουμε να ζήσουμε περισσό­τερο μαζί του, περισσότερο μέσα στην παρουσία του, περισσότερα σύμφωνα με το θέλημά του, για να είμαστε και εμείς μάρτυρες της Αναστάσεώς του και να ζούμε το χαρμόσυνο αυτό γε­γο­νος κάτω από οποιεσδήποτε συν­θήκες όχι μόνο αυτές τις ημέρες αλλά και σε όλη μας τη ζωή.

ΓΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΕΔΩ

Διαδώστε: