22/03/2025 22/03/2025 Την Παρασκευή 21 Μαρτίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στην Γ´ Στάση των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτὀκου Ναούσης. Ομιλία Σεβασμιωτάτου «Ἀποροῦσι γάρ λέγειν τό πῶς καί παρθένος μένεις καί τεκεῖν ἴσχυσας». Λίγες ἡμέρες πρίν νά ἑορτάσουμε τή μεγάλη...
22 Μαρτίου, 2025 - 19:15
Τελευταία ενημέρωση: 22/03/2025 - 17:38

Βεροίας Παντελεήμων: Η Παναγία με την υπακοή της καταφάσκει την αγάπη του Θεού

Διαδώστε:
Βεροίας Παντελεήμων: Η Παναγία με την υπακοή της καταφάσκει την αγάπη του Θεού

Την Παρασκευή 21 Μαρτίου το απόγευμα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Βεροίας, Ναούσης και Καμπανίας κ. Παντελεήμων χοροστάτησε στην Γ´ Στάση των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου και κήρυξε τον θείο λόγο στον Ιερό Ναό Κοιμήσεως Θεοτὀκου Ναούσης.

Ομιλία Σεβασμιωτάτου

«Ἀποροῦσι γάρ λέγειν τό πῶς καί παρθένος μένεις καί τεκεῖν ἴσχυσας».

Λίγες ἡμέρες πρίν νά ἑορτάσουμε τή μεγάλη Θεομητορική ἑορτή τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου καί νά εὐχαριστήσουμε τόν Θεό γιά τή σωτηρία πού μᾶς χάρισε μέ τήν ἐνανθρώπηση τοῦ Υἱοῦ του, ψάλαμε ἀπόψε τήν τρίτη στάση τῶν Χαιρετισμῶν πρός τήν Παναγία Παρθένο.

Ὑμνήσαμε τήν Κεχαριτωμένη Κόρη, ἡ ὁποία ἀξιώθηκε νά γίνει Μητέρα τοῦ Κυρίου μας. Τήν τιμήσαμε ὡς πρόξενο τῆς σωτηρίας μας καί ἐκφράσαμε καί ἐμεῖς μαζί μέ τόν ἱερό ποιητή τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου τήν ἀπορία ἀλλά καί τόν θαυμασμό μας γιά τό μεγάλο θαῦμα τῆς θείας ἀγάπης.

Γιατί εἶναι ὄντως θαῦμα τό μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου. Εἶναι θαῦμα, γιατί κάθε μυστήριο, κάθε τι δηλαδή τό ὁποῖο ὑπερβαίνει τή δυνατότητα τοῦ ἀνθρώπου νά τό ἑρμηνεύσει καί νά τό κατανοήσει, προκαλεῖ τόν θαυμασμό καί τήν ἀπορία του.

Τό μυστήριο τῆς θείας ἐνανθρωπήσεως δέν εἶναι ὅμως ἕνα ἁπλό μυστήριο, ἀλλά εἶναι σύνθετο, καί γι᾽ αὐτό ἀκόμη πιό ἀκατάληπτο.

Πῶς μπορεῖ νά ἑρμηνεύσει καί νά κατανοήσει κανείς τό γεγονός ὅτι ὁ Θεός, ὁ ὁποῖος ἔπλασε τόν ἄνθρωπο καί δημιούργησε τόν κόσμο γιά χάρη του, θέλει νά τόν ἀποκαταστήσει καί νά τοῦ χαρίσει καί πάλι ὅ,τι ἀπώλεσε ἐξαιτίας τῆς παρακοῆς καί τῆς ἀγνωμοσύνης του;

Πῶς μπορεῖ νά ἑρμηνεύσει καί νά κατανοήσει κανείς τό γεγονός ὅτι ὁ Θεός σχεδίασε ἀπό αἰώνων τή σωτηρία τῶν ἀνθρώπων, κρατώντας τό σχέδιό του ἀπόκρυφο καί ἀπό αὐτούς τούς ἁγίους ἀγγέλους, μέχρι νά ἔλθει τό πλήρωμα τοῦ χρόνου, μέχρι δηλαδή νά ἔλθει ἡ κατάλληλη στιγμή γιά νά τό πραγματοποιήσει;

Πῶς μπορεῖ ἀκόμη νά κατανοήσει κανείς ὅτι ὁ Θεός ἀποφασίζει νά σώσει τόν ἄνθρωπο πού παρήκουσε τήν ἐντολή του, προσφέροντας τόν μονογενῆ καί ἀγαπητό Υἱό του, «ὑπήκοο μέχρι θανάτου, θανάτου δέ σταυροῦ»;

Ἀλλά καί πῶς μπορεῖ νά κατανοήσει κανείς ὅτι στό μυστήριο αὐτό ὁ Θεός συνεργάζεται μέ τόν ἄνθρωπο, συνεργάζεται μέ τήν Παρθένο Μαριάμ, ἡ ὁποία διακονεῖ τό μυστήριο τῆς θείας ἐνανθρωπήσεως καί γίνεται Μητέρα τοῦ Θεοῦ «ἐκ Πνεύματος Ἁγίου», διατηρώντας μάλιστα τήν παρθενία της;

Ἀνεξήγητα τά μυστήρια τοῦ Θεοῦ, ὅπως ἀνεξήγητο εἶναι καί τό μυστήριο τῆς θείας ἀγάπης πού ἐνεργεῖ τό μυστήριο τῆς ἐνανθρωπήσεως τοῦ Θεοῦ γιά τή σωτηρία τοῦ ἀνθρώπου καί ἀνατρέπει τούς ὅρους τῆς φύσεως στό πρόσωπο τῆς Ὑπεραγίας Θεοτόκου.

Ἀνεξήγητα τά μυστήρια τοῦ Θεοῦ σέ ἀγγέλους καί σέ ἀνθρώπους. Αὐτός εἶναι ὁ λόγος γιά τόν ὁποῖο ὁ ἱερός ὑμνογράφος ἐκφράζει τήν ἔκπληξη καί τήν ἀδυναμία καί τῶν ἀγγέλων καί τῶν ἀνθρώπων νά κατανοήσουν τό μυστήριο καί νά ὑμνήσουν ἐπαξίως τήν Κυρία Θεοτόκο, ἡ ὁποία γίνεται τό μέσο διά τοῦ ὁποίου ἀποκαλύπτεται στούς ἀνθρώπους τό μυστήριο τῆς θείας οἰκονομίας καί προσφέρεται τό δῶρο τῆς σωτηρίας μας.

«Πᾶσα φύσις Ἀγγέλων κατεπλάγη τό μέγα τῆς σῆς ἐνανθρωπήσεως ἔργον», ψάλλει ὁ ἱερός ὑμνογράφος, χωρίς ὅμως νά παραλείψει νά τονίσει ὅτι καί «Ρήτορας πολυφθόγγους ὡς ἰχθύας ἀφώνους, ὁρῶμεν ἐπί σοί Θεοτόκε».

Καί ἐνῶ οἱ οὐράνιες δυνάμεις καί οἱ ρήτορες τοῦ κόσμου ἀδυνατοῦν νά κατανοήσουν καί νά ὑμνήσουν τό μυστήριο τῆς ἀγάπης τοῦ Θεοῦ, ἡ ταπεινή Παρθένος ἀξιώνεται νά τό ζήσει καί νά μεγαλύνει πιό εὔγλωττα ἀπό τούς εὐγλωττότερους ρήτορες καί ἀπό τούς πιό ἐμπνευσμένους ποιητές τό θαῦμα.

Τί εἶναι ὅμως αὐτό πού ἀξιώνει τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο νά ζήσει αὐτό τό μέγα μυστήριο καί νά βιώσει τό ἀκατάληπτο θαῦμα;

Εἶναι ἡ ὑπακοή της στό θέλημα τοῦ Θεοῦ. Αὐτή εἶναι πού ἀνοίγει τούς θησαυρούς τῆς ἀκένωτης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ καί τήν ἀξιώνει νά προσεγγίσει μέ καθαρή ψυχή τό μυστήριο τῆς θείας ἐνανθρωπήσεως καί νά τό ζήσει. Γιατί ἡ ἀπάντηση τοῦ ἀνθρώπου στήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ δίδεται μόνο μέ τήν ὑπακοή του.

Καί ἐάν ἡ πρώτη Εὔα μέ τήν παρακοή της στήν ἐντολή τοῦ Θεοῦ ἀρνήθηκε τήν ἀγάπη του καί ἀπομακρύνθηκε μαζί μέ τόν Ἀδάμ ἀπό κοντά του, ἡ νέα Εὔα, ἡ Παναγία μας, μέ τήν ὑπακοή της καταφάσκει στήν ἀγάπη του καί ἀξιώνεται νά γίνει δοχεῖο τῆς θείας χάριτος καί χωρίο τοῦ ἀχωρήτου Θεοῦ.

Ἄν, λοιπόν, θέλουμε καί ἐμεῖς νά προσεγγίσουμε καί νά ζήσουμε τό μυστήριο τῆς σωτηρίας μας, ἀλλά καί ἄν θέλουμε νά ὑμνοῦμε ἐπαξίως τήν Ὑπεραγία Θεοτόκο γιά ὅλα ὅσα μᾶς χάρισε καί συνεχίζει νά μᾶς χαρίζει, δέν ἔχουμε ἄλλο τρόπο παρά μόνο νά ἀκολουθήσουμε τό δικό της παράδειγμα, τό παράδειγμα τῆς ὑπακοῆς στό θέλημα τοῦ Θεοῦ· τῆς ὑπακοῆς πού καθιστᾶ τόν χοϊκό ἄνθρωπο κοινωνό τῆς ἀπέραντης ἀγάπης τοῦ Θεοῦ καί ἀποδέκτη τῆς χάριτός του.

Καί τότε καί θά ὑμνοῦμε τήν Παναγία μας ἐπαξίως καί θά ἔχουμε τή χάρη καί τήν εὐλογία της.

Γ´ Στάση των Χαιρετισμών της Υπεραγίας Θεοτόκου στη Νάουσα

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων