Με τη βοήθεια και τη Χάρη του Θεού η Ιερά Μητρόπολις Χίου, Ψαρών και Οινουσσών εόρτασε τη μνήμη του Αγίου, Ενδόξου και Πρωτοκορυφαίου Αποστόλου Παύλου, σε ανάμνηση της «ἐκεῖθεν διελεύσεως τοῦ Ἁγίου, κατά τήν τρίτην αὐτοῦ Ἱεραποστολικήν Περιοδείαν» (Πράξ. Κεφ. κ’) με την τέλεση του καθιερωμένου Αρχιερατικού Εσπερινού, χοροστατούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκου, με τη συμμετοχή Ιερέων της Ι. Μητροπόλεως και Ιεροψαλτών του Συλλόγου Ιεροψαλτών Χίου «ΡΩΜΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ», στην Πλατεία Ναυτοσύνης των Οινουσσών την Τρίτη 29ην Ιουνίου 2021 και ώρα 19.00.
Μετά το πέρας του Εσπερινού, ακολούθησε ομιλία του κ. Σταύρου Γιαγκάζογλου, Επίκουρου Καθηγητή Δογματικής στο Τμήμα Θεολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, διδάσκοντος και στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, με θέμα: «Η συνάντηση Ελληνισμού και Χριστιανισμού στον Απόστολο Παύλο», ο οποίος, μεταξύ άλλων, είπε: «Πράγμα παράδοξο, ο κοσμοπολίτης αυτός Ιουδαίος της Διασποράς, Ρωμαίος πολίτης και Έλληνας, σκεπτόταν ιουδαϊκά και έγραφε ελληνικά κληρονομώντας στην Εκκλησία και στον κόσμο κείμενα με διαχρονική πνευματική και λογοτεχνική σπουδαιότητα. Τα κείμενα-επιστολές του Παύλου, όπως διασώζονται στην Καινή Διαθήκη, είναι τα αρχαιότερα χρονολογικά κείμενά της. Εάν τα ενοποιήσουμε, δεν είναι πάνω από ογδόντα σελίδες. Ωστόσο, τέτοια είναι η δύναμη και η θεολογική τους πυκνότητα, ώστε αυτές οι συχνά ελλειπτικές και σχεδόν κοφτές φράσεις του Παύλου, που χαράχτηκαν μέσα στον πυρετό του κηρύγματος και των δοκιμασιών του από πόλη σε πόλη, είτε οδοιπορούσε είτε ταξίδευε με κάποιο πλοίο – έτσι έπλευσε καθ’ οδόν προς τα Ιεροσόλυμα μετά τη γ΄ περιοδεία του και έφτασε εδώ στις Οινούσσες, «αντικρύ Χίου» (Πρ. 20,15) – καθόρισαν τη μετέπειτα εξέλιξη ολόκληρης της θεολογίας, δηλαδή της πίστης, της λατρείας και της ζωής της Εκκλησίας. Αν ο Φίλων προέβη στην ερμηνεία της Παλαιάς Διαθήκης μέσα από τα σχήματα του Μέσου Πλατωνισμού, ο Παύλος που γνώριζε την αλληγορική μέθοδο και τη στωική σκέψη παραμένει πιστός στην ιουδαϊκή παράδοση του Χριστιανισμού. Αυτό που όντως αλλοιώνει την εβραϊκή νοοτροπία του είναι το πρόσωπο και το έργο του Χριστού. Ο σταυρωθείς και αναστάς Χριστός είναι μωρία για τους Έλληνες και σκάνδαλο για τους Ιουδαίους. Συνάμα, ο Χριστός ως υπέρβαση του Νόμου παρέχει τη δυνατότητα να ανοίξει ο δρόμος προς τον Ελληνισμό. Τούτο όμως δεν γίνεται δίχως προϋποθέσεις, δίχως την καλήν αλλοίωσιν και του Ιουδαϊσμού και του Ελληνισμού».
Στη συνέχεια, επεδόθησαν τα βραβεία του διαγωνισμού καθώς επίσης και τα αναμνηστικά Διπλώματα συμμετοχής των μαθητών της Δευτεροβαθμίου Εκπαιδεύσεως Χίου στον φιλολογικό και καλλιτεχνικό διαγωνισμό για τον Απόστολο Παύλο, τον οποίον διοργάνωσε και εφέτος, για ένατη συνεχή χρονιά, η Ιερά Μητρόπολις Χίου, Ψαρών και Οινουσσών σε συνεργασία με τον Δήμο Οινουσσών, την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τον Σύλλογο «ΦΙΛΟΙ ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ» με θέμα:
«Τῇ ἐλευθερίᾳ ἡμᾶς Χριστός ἠλευθέρωσεν∙ στήκετε οὗν καί μή πάλιν ζυγῷ δουλείας ἐνέχεσθε» (Γαλ.5,1).
Στην Ακολουθία του Αρχιερατικού Εσπερινού και στην εκδήλωση που ακολούθησε παρέστησαν οι Πολιτικές και Στρατιωτικές Αρχές του Νομού και πλήθος κόσμου.
Στον εφετεινό φιλολογικό και καλλιτεχνικό διαγωνισμό για τον Απόστολο Παύλο εβραβεύθησαν οι κάτωθι μαθητές της Δευτεροβαθμίου Εκπαιδεύσεως Π.Ε.Χίου:
Δοκίμιο
Α΄ Βραβείο: Κατσάλα Ευαγγελία, Γυμνάσιο Βροντάδου, Γ΄ Τάξη.
Β΄ Βραβείο: Παντελίδη Μαρκέλλα, 4ο Γυμνάσιο Χίου, Γ΄ Τάξη.
Ποίημα
Α΄ Βραβείο: Νεαμονίτης Λάμπρος, Γυμνάσιο Βολισσού με Λυκειακές Τάξεις, Γ΄ Τάξη. Γυμνασίου.
Β΄ Βραβείο: Γαρρή Κωνσταντίνα, Γυμνάσιο Καλλιμασιάς, Α΄ Τάξη Γυμνασίου.
Ζωγραφική
Α΄ Βραβείο: Κάτσουρας Σταύρος, ΕΠΑΛ Οινουσσών, Β΄ Τάξη Λυκείου.
Β΄ Βραβείο: Σύλλα Αγάπη, Γυμνάσιο Καλλιμασιάς, Β’ Τάξη Γυμνασίου.