Η Ιερά Μητρόπολις Χίου, Ψαρών και Οιουσσών με αισθήματα φιλοθείας και φιλοπατρίας παρουσίασε το λογότυπό της για την επέτειο των 200 ετών από την έναρξη της Ελληνικής Επαναστάσεως του 1821 “για του Χριστού την Πίστη την Αγία και της Πατρίδος την Ελευθερία”. Σ’ αυτό παρουσιάζεται η Ελληνική Σημαία με τον Σταυρό του Χριστού μας, “το σημείον δι’ ου πάντοτε νικώμεν”, όπως άλλωστε αναφέρεται και στον “Ύμνον εις την Ελευθερίαν” του Διονυσίου Σολωμού
“Τούτο ανίσως μελετάτε
ιδού εμπρός σας τον Σταυρό:
Βασιλείς, ελάτε, ελάτε,
και κτυπήσετε κι εδώ!”,
καθώς και με τα χρώματα του ουρανού και της θάλασσας, που προσδιορίζουν το Αιγαίό μας.
Στο κέντρο δεσπόζει ο γνωστός αδριάντας του Κωνσταντίνου Κανάρη στο μέσον του Δημοτικού Κήπου της Χίου. Ένας ήρωας, που τιμά την Μητρόπολή για την πίστη του στο Χριστό, την αγάπη του στην Ελλάδα, την οικογένεια που δημιούργησε, τον ηρωισμό, τα νικηφόρα ανδραγαθήματά του στον αγώνα, την τιμιότητα και την σοβαρότητά του αργότερα στον πολιτικό στίβο: Το αρχέτυπο για κάθε Νεοέλληνα. Η παρουσία στον Δημοτικό Κήπο, ανάμεσα στις προτομές τόσων επιφανών Χίων των γραμμάτων και των αγώνων (Συκουτρής, Βερίτης, Αγγουλές, Περρίκος και άλλοι) τον καθιστούν παράγοντα ενότητος της πολιτιστικής και κοινωνικής ζωής του τόπου μας. Η ευρύτερη περιοχή του χώρου, η Πλατεία Βουνακίου, τόπος θυσίας των Νεομαρτύρων, δεικνύει τα ιερά θεμέλια του ’21.
Παράλληλα η μορφή του και η επιγραφή των λόγων του, “τίποτ’, αρχόντοι, δεν φελά, μονάχα το καράβι”, συνδέει την Χίο, (όπου επραγματοποίησε το κορυφαίο ηρωικό του επίτευγμα), τα Ψαρά (την γενέτειρά του) και τις Οινούσσες (στην Πλατεία Ναυτοσύνης υπάρχει ο αναγραφόμενος στίχος), τα ευλογημένα νησιά της Μητροπόλεώς μας. Ακόμη η αναφορά του στίχου αυτού δεικνύει τον βαθύτατο ισχυρό δεσμό της Χίου με την θάλασσα, την ναυτιλία, “το μέγα της θαλάσσης Κράτος”.