10/03/2025 10/03/2025 Με λειτουργική κατάνυξη, θεολογικό λόγο και κατά την βυζαντινή τάξη εορτάσθηκε η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην αγιοτόκο και μαρτυρική ακριτική Ι. Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών. Το απόγευμα του Σαββάτου τελέσθηκε Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός στην Ιερά Νέα Μονή Χίου (1042 μ.Χ.), κτίσμα του αυτοκράτορος Κωνσταντίνου Θ΄ του Μονομάχου και των αυγουστών Ζωής της Πορφυρογεννήτου και...
10 Μαρτίου, 2025 - 12:50

Χίου Μάρκος: “Mέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία ζούμε λειτουργικά τη σωτηρία που διά Ιησού Χριστού εγένετο και γίνεται”

Διαδώστε:
Χίου Μάρκος: “Mέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία ζούμε λειτουργικά τη σωτηρία που διά Ιησού Χριστού εγένετο και γίνεται”

Με λειτουργική κατάνυξη, θεολογικό λόγο και κατά την βυζαντινή τάξη εορτάσθηκε η Κυριακή της Ορθοδοξίας στην αγιοτόκο και μαρτυρική ακριτική Ι. Μητρόπολη Χίου, Ψαρών και Οινουσσών.

Το απόγευμα του Σαββάτου τελέσθηκε Μέγας Αρχιερατικός Εσπερινός στην Ιερά Νέα Μονή Χίου (1042 μ.Χ.), κτίσμα του αυτοκράτορος Κωνσταντίνου Θ΄ του Μονομάχου και των αυγουστών Ζωής της Πορφυρογεννήτου και της αδελφής της Θεοδώρας, χοροστατούντος του Σεβ. Μητροπολίτου Χίου, Ψαρών και Οινουσσών κ. Μάρκου με την συμμετοχή ικανού αριθμού Κληρικών. Το θείο λόγο εκήρυξε ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Κωνσταντίνου με ιστορική αναφορά στα της προσκυνήσεως των ιερών εικόνων και στα γεγονότα της εικονομαχίας, λέγων μεταξύ άλλων:

«Ο τελικός θρίαμβος της Ορθοδοξίας εναντίον της εικονομαχίας καθιερώθηκε να εορτάζεται την πρώτη Kυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής, η οποία ονομάστηκε Kυριακή της Ορθοδοξίας. Kαθιερώθηκε να διαβάζεται το Συνοδικό της Ορθοδοξίας και να λιτανεύονται οι ιερές εικόνες.

Το Συνοδικόν της Ορθοδοξίας είναι οι αποφάσεις της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, που αναφέρονται στην προσκύνηση των ιερών Εικόνων. Η ανάγνωσή τους την Kυριακή της Ορθοδοξίας έδωσε τον τίτλο Συνοδικόν της Ορθοδοξίας.

Το Συνοδικόν της Ορθοδοξίας είναι ένα υπέροχο και πολύ συνοπτικό κείμενο, που είναι περίληψη όλης της ορθόδοξης διδασκαλίας της Εκκλησίας μας. Γι’ αυτό και η Εκκλησία το ενέταξε μέσα στην λατρεία της, την Kυριακή της Ορθοδοξίας και διαβάζεται σε στάση προσοχής και προσευχής.

Σε αυτό φαίνεται καθαρά τι είναι η Εκκλησία και ποια είναι τα μέλη της, τι είναι Σύνοδοι και πώς διακρίνονται από τις ψευδοσυνόδους, τι είναι οι άγιοι και πώς γίνονται άγιοι, τι είναι εκκλησιαστικό φρόνημα και πώς σώζεται κανείς.

Όποιος διαβάσει το Συνοδικόν τής Ορθοδοξίας, θα διαπιστώση αμέσως ότι αφ’ ενός μεν αναθεματίζονται οι αιρετικοί, αφ’ ετέρου δε επευφημούνται οι άγιοι Πατέρες και οι Ομολογητές.

Μερικοί σκανδαλίζονται, όταν βλέπουν και ακούν μια τέτοια ενέργεια και μάλιστα όταν ακούν το «ανάθεμα». Οι αναθεματισμοί δεν μπορούν να θεωρηθούν ως φιλοσοφικές έννοιες και ως μισαλλόδοξες καταστάσεις, αλλά ως ιατρικές ενέργειες. Ο αφορισμός έχει την έννοια της επισημοποιήσεως τού αποχωρισμού τού αιρετικού από την Εκκλησία. Οι άγιοι Πατέρες με την πράξη τους αυτή επιβεβαιώνουν την ήδη υπάρχουσα κατάσταση, και εκτός αυτού, βοηθούν τους Xριστιανούς να προφυλάσσονται από την αίρεση – ασθένεια».

Οι αιρετικοί είναι σεσηπότα μέλη της Εκκλησίας, τα οποία είναι ανίατα και γι’ αυτό εκκόπτονται από το Σώμα της Εκκλησίας. Στο Συνοδικόν της Ορθοδοξίας μνημονεύονται όλοι οι αιρετικοί. Με αυτό φαίνεται ότι όλοι οι αιρετικοί χρησιμοποίησαν την ίδια μέθοδο και στην ουσία συμπίπτουν μεταξύ τους».

Την Κυριακή τελέσθηκε με βυζαντινή λαμπρότητα Αρχιερατική Θ. Λειτουργία στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Χίου στον Ι. Μητροπολιτικό Ναό Χίου παρουσία όλων των τοπικών αρχών, πολλών πιστών και ιδιαιτέρως μεγάλου αριθμού νέων τόσο από την Κατασκήνωση της Ιεράς Μητροπόλεως ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ, όσο και σπουδαστών της ΑΕΝ Μηχανικών Χίου. Ο Σεβασμιώτατος κήρυξε αναφερόμενος στην Ευχαριστιακή διάσταση της Ορθοδοξίας και την Χριστολογική, Εκκλησιολογική και Σωτηριολογική Θεολογία της λέγων μεταξύ άλλων:

«Mέσα στὴν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν ἀναπολοῦμε ἱστορικὰ γεγονότα, ἀλλὰ ζοῦμε λειτουργικὰ τὴ σωτηρία ποὺ διὰ Ἰησοῦ Χριστοῦ ἐγένετο καὶ γίνεται. Εἶναι ὅλα παρόντα. Συνεορτάζουν τὰ ἐπουράνια καὶ τὰ ἐπίγεια.

Ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία δὲν εἶναι ἕνας ἐσμὸς κοσμικῶς ἐπιτυχημένων καὶ καλῶς διοργανωμένων γιὰ τὴν πρόσκαιρη ζωή. Ἀλλὰ τὸ σύνολο τῶν ἀληθινῶν καὶ ἀπεγνωσμένων ἀπὸ τὶς κοσμικὲς ἐπιτυχίες καὶ εὐτυχίες, ποὺ εἶναι ἀνάξιες τοῦ ἀνθρώπου. Kαὶ καταφεύγουν στὸν Ζωοδότη ποὺ εἶναι «ἡ βοήθεια τῶν ἀβοηθήτων, ἡ ἐλπὶς τῶν ἀπηλπισμένων, ὁ τῶν χειμαζομένων σωτήρ, ὁ τῶν πλεόντων λιμήν, ὁ τῶν νοσούντων ἰατρός».

Στο πέρας της Θ. Λειτουργίας έγινε η λιτάνευση των Ιερών Εικόνων κατά την οποία οι σχετικές απαγγελίες έγιναν προ της λάρνακος με τα λείψανα του Ιερομάρτυρος Αγίου Πλάτωνος Μητροπολίτου Χίου και προ της προθήκης με τα άμφια του Αγίου Νεκταρίου.

Μετά την Θ. Λειτουργία ο Σεβασμιώτατος δεξιώθηκε τις τοπικές αρχές, τις κυρίες των φιλανθρωπικών σωματείων και την νεότητα στο γραφείο του.

 

 

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων