12/09/2022 12/09/2022 Η ακολουθία του αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τελέσθηκε σε όλα τα σχολεία της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας. Ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως, Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος τέλεσε την ακολουθία του αγιασμού σε σχολεία της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου. Αρχικά επισκέφθηκε το 1ο Λύκειο και το Ειδικό Γυμνάσιο...
12 Σεπτεμβρίου, 2022 - 13:56
Τελευταία ενημέρωση: 12/09/2022 - 14:01

Έμπνευση και νόημα ευχήθηκε στα παιδιά ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου

Διαδώστε:
Έμπνευση και νόημα ευχήθηκε στα παιδιά ο Μητροπολίτης Ναυπάκτου

Η ακολουθία του αγιασμού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς τελέσθηκε σε όλα τα σχολεία της Ιεράς Μητροπόλεως Αιτωλίας και Ακαρνανίας.

Ο Σεβασμιώτατος Τοποτηρητής της Ιεράς Μητροπόλεως, Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου κ. Ιερόθεος τέλεσε την ακολουθία του αγιασμού σε σχολεία της Ιεράς Πόλεως Μεσολογγίου.

Αρχικά επισκέφθηκε το 1ο Λύκειο και το Ειδικό Γυμνάσιο και Λύκειο Μεσολογγίου. Μετά τον αγιασμό που τελέσθηκε παρουσία του Δημάρχου Μεσολογγίου κ. Κωνσταντίνου Λύρου, ο Σεβασμιώτατατος στην σύντομη προσφώνησή του, αφού ευχήθηκε καλή χρονιά με περισσότερες ελευθερίες από την υγειονομική κρίση ευχήθηκε να έχουν υγεία και έμπνευση.

Είπε, ότι δίνει ιδιαίτερη σημασία στην έμπνευση, δηλαδή να διαθέτουν την έμπνευση του ποιητού, του καλλιτέχνη, του ερευνητή, γιατί μια τέτοια έμπνευση έχει το στοιχείο της αγάπης σε συνδυασμό με την ελευθερία. Η αγάπη χωρίς την ελευθερία είναι αρρωστημένη κατάσταση, και η ελευθερία χωρίς την αγάπη έχει τα ίδια καταστρεπτικά αποτελέσματα.

Στη συνέχεια τόνισε ότι για να υπάρχει έμπνευση που θα εκφράζεται ως αγάπη και ελευθερία πρέπει να έχει κανείς νόημα στη ζωή του, δηλαδή καθετί που κάνει στη ζωή του πρέπει να έχει νόημα.

Υπενθύμισε το βιβλίο του Βίκτωρ Φράνκλ, «Αναζητώντας νόημα ζωής σε ένα στρατόπεδο συγκεντρώσεως» που δείχνει, ότι σε όλα τα δύσκολα γεγονότα θα πρέπει να βρίσκουμε το κατάλληλο νόημα. Έτσι, στη «θέληση για ηδονή» του Φρόυντ, στη «θέληση για δύναμη» του Άντλερ, ο Φράνκλ αντέταξε τη «θέληση για νόημα».

Ολοκληρώνοντας ευχήθηκε στα παιδιά να έχουν έμπνευση και νόημα σε καθετί που κάνουν στην ζωή τους.

Στη συνέχεια επισκέφθηκε το 2ο Δημοτικό Σχολείο και το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο. Στην ακολουθία του αγιασμού συμμετείχαν ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Θανάσης Μαυρομμάτης και ο Αντιδήμαρχος κ. Νικόλαος Καραπάνος.

Ο Σεβασμιώτατος μιλώντας στους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τα μικρά παιδιά είπε ότι υπάρχουν τρεις κοινωνίες, η μικρή κοινωνία της οικογένειας, στην οποία γεννιούνται και αναπτύσσονται στα πρώτα στάδια της ηλικίας τους, η ευρύτερη κοινωνία στην οποία θα περάσουν όταν μεγαλώσουν και η ενδιάμεση μεταξύ αυτών, η κοινωνία του σχολείου, που τα προετοιμάζει για να ενταχθούν οργανικά στην ευρύτερη αυτή κοινωνία.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στην μεγάλη αξία του Νηπιαγωγείου και του Δημοτικού Σχολείου στα οποία μαθαίνει ο άνθρωπος όλες τις βασικές γνώσεις για τη συμπεριφορά του μέσα στην κοινωνία και, κατά την άποψη των ειδικών, είναι το πρώτο μεγάλο «πανεπιστήμιο». Ευχήθηκε καλή χρονιά με υγεία σωματική, ψυχική και πενυματική.

Τέλος επισκέφθηκε την Παλαμαϊκή Σχολή Μεσολογγίου (1ο Γυμνάσιο).

Στη σύντομη προσφώνησή του, αφού ευχήθηκε καλή σχολική χρονιά εξέφρασε τη χαρά του που έκανε τον αγιασμό στην περίφημη και ιστορική Παλαμαϊκή Σχολή που ιδρύθηκε στην Ιερά Πόλη του Μεσολογγίου το έτος 1760 από τον Παναγιώτη Παλαμά. Πρόκειται για έναν λόγιο του 18ου αιώνος, έναν διδάσκαλο του Γένους, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Ευγενίου Βούλγαρη και καθηγητής στην Αθωνιάδα Σχολή που είχε μαθητή τον άγιο Κοσμά τον Αιτωλό.

Στην συνέχεια τόνισε ότι οι λόγιοι του 18ου αιώνος είχαν να κάνουν ένα σημαντικό έργο, δηλαδή να κρατήσουν τα βασικά στοιχεία της παραδόσεώς μας και να μεταφέρουν στον χώρο μας τα καλά στοιχεία των νεωτέρων χρόνων, χωρίς τις υπερβολές τους.

Σήμερα πρέπει να συνεχίσουμε αυτό το έργο, να αποφεύγουμε δύο κινδύνους. Ο ένας κίνδυνος είναι να κλειστεί κανείς στην δική του παράδοση και να ενεργεί φανατικά, αγνοώντας την σύγχρονη ζωή και ο άλλος κίνδυνος να αλλοτριωθεί τελείως από άλλες παραδόσεις.

Για να γίνει αυτός ο υγιής συγκερασμός, χρειάζεται σωστή παιδεία, με την οποία να κρατά κανείς τα βασικά στοιχεία της παράδοσή του και να βλέπει τα θετικά στοιχεία της σύγχρονης επιστήμης και των άλλων παραδόσεων, ώστε να μη φθάσει ούτε στον φανατισμό, ούτε στην αλλοτρίωση. Ευχήθηκε να έχουν ανοιχτό μυαλό, κριτική σκέψη και αγαπητική καρδιά.

Ο Σεβασμιώτατος, κατά τις επισκέψεις του, είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με τους εκπαιδευτικούς, στα Γραφεία των Σχολείων, και να ανταλλάξει σκέψεις σε εγκάρδιο κλίμα για διάφορα εκκλησιαστικά, θεολογικά και κοινωνικά θέματα.

Σε όλα τα Σχολεία της Ιεράς Μητροπόλεως αναγνώσθηκαν από τους ιερείς τα μηνύματα του Σεβασμιωτάτου Τοποτηρητού για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων