15/03/2022 15/03/2022 Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας γιόρτασε την Κυριακή της Ορθοδοξίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τους Εφημερίους του Ιερού Ναού Παν/το Αρχιμ. π. Παΐσιο Σουλτανικά και π. Γεώργιο Τρικκαλιώτη και τους δύο Διακόνους της Ιεράς Μητρόπολης π. Αμφιλόχιο Χάιτα και π. Νικόλαο Τσεπίση, χοροστατώντας στον λαμπρό Όρθρο και προεξάρχοντας της...
15 Μαρτίου, 2022 - 13:04
Τελευταία ενημέρωση: 15/03/2022 - 12:54

Κυριακή της Ορθοδοξίας και Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός στην Αρναία και Ν. Απολλωνία

Διαδώστε:
Κυριακή της Ορθοδοξίας και Β’ Κατανυκτικός Εσπερινός στην Αρναία και Ν. Απολλωνία

Στον Μητροπολιτικό Ιερό Ναό Αγίου Στεφάνου Αρναίας γιόρτασε την Κυριακή της Ορθοδοξίας, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιερισσού κ. Θεόκλητος, πλαισιούμενος από τους Εφημερίους του Ιερού Ναού Παν/το Αρχιμ. π. Παΐσιο Σουλτανικά και π. Γεώργιο Τρικκαλιώτη και τους δύο Διακόνους της Ιεράς Μητρόπολης π. Αμφιλόχιο Χάιτα και π. Νικόλαο Τσεπίση, χοροστατώντας στον λαμπρό Όρθρο και προεξάρχοντας της πανηγυρικής Θείας Λειτουργίας του Μ. Βασιλείου.

Ο Λαός της Αρναίας, μαζί με τους Ποιμένες του, χάρηκε τη γιορτή της αναστηλώσεως των Αγίων Εικόνων, ως νίκη της Εκκλησίας απέναντι στο κοσμικό φρόνημα και τη βουλιμία των αιρέσεων να διαρραγή ο τίμιος χιτώνας της αλήθειας της Εκκλησίας μας. Επικεφαλής του Λαού ο φιλόχριστος Αντιδήμαρχος κ. Γεώργιος Θαλασσινός και ο Πρόεδρος του Αριστοτελείου Πνευματικού Κέντρου κ. Στέλιος Τζιτζιρίκας.

Στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε στο ατόπημα της δυναστείας των Ισαύρων, που εκατό και πλέον έτη συνετάραξε το Βυζάντιο και άφησε πληγές στην εθνική ιστορία του Λαού και την πορεία της Εκκλησίας μας. Υπήρξε, είπε ο Δεσπότης, μια προσπάθεια αρνήσεως της πίστεως στον αληθινό Θεό, αρνήσεως της πραγματικής Ενανθρωπήσεως του Λόγου, της φανερώσεως του Θεού στο πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού.

Η άρνηση της ιστορήσεως του προσώπου του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού, της Θεοτόκου Μητέρας Του και των Αγίων ως φίλων του Θεού, συνιστά ουσιαστικά άρνηση της κατά Χριστόν Οικονομίας – Αποκαλύψεως και φανερώσεως του Θεού, δηλαδή άρνηση του Μυστηρίου του όλου Χριστού και όσων ο Χριστός μας έκαμε για να καλέση και πάλι τον άνθρωπο στην φωλεά του Πατέρα Του.

Όλες οι αιρέσεις συγκεκαλυμμένες, από τον αρειανισμό, μέχρι τον Μονοφυσιτισμό, τον Μονοθελητισμό και την άρνηση της αναγνωρίσεως της Μητρός Του ως Θεοτόκου και Αειπαρθένου Μαρίας, συμπεριλαμβάνονται στις αιρετικές πολιτειοκρατικές παρεμβάσεις των δυναστειών των Ισαύρων και του Αμορίου, εναντίον της Εκκλησίας, της ζωής και της αλήθειάς Της· πρόκειται για την διαχρονική αντίδραση του “κόσμου” και του διαβόλου στην πραγμάτωση του προαιωνίου σχεδίου του Θεού να κληθεί ο άνθρωπος για να μετάσχει στον ουράνιο προορισμό του.

Τέλος ο Σεβασμιώτατος εμνημόνευσε και ερμήνευσε τις αποφάσεις της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου του 787 μ.Χ. επί Ειρήνης της Αθηναίας, καθώς και την τελική ανύψωση των Ιερών Εικόνων από την Αγία Θεοδώρα με την περίφημη ενδημούσα Σύνοδο του 843 μ.Χ., η οποία επιτρόπευε τον ανήλικο υιό της Μιχαήλ, την σύζυγο του Θεοφίλου, επί Πατριαρχείας του Κωνσταντινουπόλεως Μεθοδίου.

Η άρνηση, κατέληξε ο Δεσπότης, της προσκυνήσεως των αγίων Εικόνων και της ιστορήσεως του προσώπου του Χριστού, της Θεοτόκου και των Αγίων μας, συνιστά ουσιαστικά απόρριψη του προσωπικού Θεού, Πατρός και Υιού και Αγίου Πνεύματος και οδηγεί μαθηματικά στην αποδοχή της ιδέας της υπάρξεως του Θεού ως μιάς αοράτου δυνάμεως που ζη έξω και μακριά από τον κόσμο, φανερούμενης μόνο μέσα από τα κτίσματα, ως και η αρχαιοελληνική σοφία δίδαξε και μη θυσιαζόμενη αγαπητικά για τον άνθρωπο. Συνιστά άρνηση της Ορθοδοξίας που ξέρει να βιώνη τον Θεό όπως μας τον φανέρωσε ο Κύριός μας, οικοδομώντας την “σκηνή Του” στα σπλάγχνα της Πλατυτέρας των Ουρανών!

Προ της απόλυσης της Θείας Λειτουργίας ακολούθησε η εντός του Ιερού Ναού περιφορά των αγίων Εικόνων, η ανάγνωση του Συνοδικού της Αγίας Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, του Συμβόλου της Πίστεως και ετελέσθη επιμνημόσυνη δέηση μετά κολλύβων, υπέρ αναπαύσεως των ψυχών “πάντων των της Ορθοδοξίας Προμάχων: Ευσεβών Βασιλέων, Ορθοδόξων Πατριαρχών, Αρχιερέων, Ιερέων, Μοναχών και του ευσεβούς – χριστωνύμου Λαού”, ως το Τυπικό της Μεγάλης Εκκλησίας ορίζει.

Στις 6 το απόγευμα της ιδίας ημέρας ο Σεβασμιώτατος, ακολουθούμενος και πάλι από τους Διακόνους του και τον Προιστάμενο του Μητροπολιτικού Ναού Παν. Αρχιμ. π. Παίσιο Σουλτανικά προέστη του Β΄ Κατανυκτικού Εσπερινού στον Ιερό Ναό Αγίου ενδόξου Αποστόλου Παύλου Ν. Απολλωνίας. Εκεί τον ανέμεναν ο Εφημέριος Αιδ. Οικ. π. Γεώργιος Κυζιρίδης και οι Παν. Αρχιμ. π. Χρύσανθος Σαββίδης και π. Μελέτιος Τσόγκας.

Ο φιλόχριστος Λαός της Ν. Απολλωνίας ομοθυμαδόν παρέστη στην κατανυκτική Ακολουθία, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Τοπικού Συμβουλίου κ. Βασίλειο Κυριάκου, τον ενεταλμένο Δημοτικό Σύμβουλο κ. Αθανάσιο Κυριάκου και τους Τοπικούς Συμβούλους.

Ομιλητής κατά την κατανυκτική Ακολουθία ήταν ο Εφημέριος Ν. Καλλινδοίων Παν. Αρχιμ. π. Χρύσανθος Σαββίδης, ο οποίος ανέπτυξε με πολλή θεολογική και πρακτική ενάργεια το θέμα της νηστείας από ορθοδόξου επόψεως.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων