27/08/2024 27/08/2024 Προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ τιμήθηκε και εφέτος η μνήμη του Αγίου Φανούριου στην τοπική Εκκλησία της Μητροπόλεως Πειραιώς και στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Φανουρίου, συμπολιούχου Δραπετσώνας.   Απευθυνόμενος προς τους χιλιάδες προσκυνητές κατά την διάρκεια του πανηγυρικού Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε σε τρεις έννοιες, οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά είπε, «έχουν τεράστια...
27 Αυγούστου, 2024 - 16:50
Τελευταία ενημέρωση: 27/08/2024 - 15:53

Μητροπολίτης Πειραιώς: Ο Άγιος Φανούριος σήμερα έρχεται να μας διδάξει με τη ζωή του και τα μαρτύριά του, ‘’τον αγώνα τον καλόν’’

Διαδώστε:
Μητροπολίτης Πειραιώς: Ο Άγιος Φανούριος σήμερα έρχεται να μας διδάξει με τη ζωή του και τα μαρτύριά του, ‘’τον αγώνα τον καλόν’’

Προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ τιμήθηκε και εφέτος η μνήμη του Αγίου Φανούριου στην τοπική Εκκλησία της Μητροπόλεως Πειραιώς και στον πανηγυρίζοντα Ιερό Ναό Αγίου Φανουρίου, συμπολιούχου Δραπετσώνας.

 

Απευθυνόμενος προς τους χιλιάδες προσκυνητές κατά την διάρκεια του πανηγυρικού Εσπερινού, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε σε τρεις έννοιες, οι οποίες, όπως χαρακτηριστικά είπε, «έχουν τεράστια σημασία: η πρώτη είναι ο χρόνος, η δεύτερη η ζωή μας και η τρίτη η αιωνιότητα».

Μιλώντας για το μεγάλο νόημα της εορτής του Αγίου Φανουρίου, σημείωσε πως με τη θαυμαστή εύρεση της ιεράς του εικόνος και με το Μαρτύριό του, «μας εισφέρει αυτή την αγαθή κρίση και σκέψη επάνω σε αυτά τα μεγάλα και υπέροχα ζητήματα της υπάρξεώς μας».

Αναφερόμενος στον ‘’χρόνο’’ «που κυριαρχεί σε όλα», «που περνάει τόσο σύντομα για όλους μας» και ταυτόχρονα στη ζωή μας, «δηλαδή το χρόνο που μεσολαβεί από τη γέννησή μας έως τον θάνατό μας», επεσήμανε πως «στην Εκκλησία αυτός ο χρόνος λέγεται ‘’καιρός’’, γιατί είναι ένα συγκεκριμένο χρονικό όριο μέσα στο οποίο εκδιπλώνεται η ύπαρξη του κάθε ενός και της κάθε μιας από εμάς, από τη γέννηση έως τον θάνατο. Απροσδιόριστος ο χρόνος μας».

Κάνοντας λόγο για το τρίτο μέγεθος, την αιωνιότητα, υπογράμμισε: «Δεν μπορούμε να συλλάβουμε τι σημαίνει αιωνιότητα». «Εάν συνειδητοποιούσαμε τί σημαίνει αιωνιότητα και ότι ο περιορισμένος χρόνος της ζωής μας εκβάλλει σε αυτή για πάντα, ανεπίστροφα δεν θα υπήρχαν ούτε εγκληματίες, ούτε δικαστήρια, ούτε φυλακές, ούτε πόλεμοι, ούτε καταδολίευση του ενός από τον άλλο, ούτε καταστρατηγήσεις».

«Αιωνιότητα σημαίνει αϊδιότητα, αιωνιότητα δηλαδή του Θεού. Αυτά τα μεγέθη προβάλει ο Άγιος Φανούριος», πρόσθεσε ο Σεβασμιώτατος και αναφερόμενος στον Άγιο Φανούριο, τόνισε: «Δεν αρνήθηκε την πίστη του στο Χριστό και προτίμησε να υποβληθεί σε δώδεκα φρικτά μαρτύρια, φρικώδη, με τελικό μαρτύριο τον της πυρκαγιάς θάνατον. Κάηκε ζωντανός. Για αυτό και κρατάει μία λαμπάδα αναμμένη. Την λαμπάδα της ζωής του που προσέφερε στο Χριστό». «Δεν πούλησε την ελευθερία του και την ψυχή του στα σκύβαλα του κόσμου και στη φθορά». «Ξεπέρασε το θάνατο και προβάλλει μπροστά μας λαμπερός και άχραντος και αιώνιος και ανυπέρβλητος νικητής, στεφανωμένος από την αιώνια Δόξα του Θεού. Γιατί μπήκε στην ζωή του Θεού και θα είναι εκεί για πάντα. Δεν θα υπάρχει το όριο του χρόνου».

Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος αφού αναφέρθηκε εν συντομία στο θαύμα της ανευρέσεως της ιεράς εικόνος του Αγίου στο νησί της Ρόδου, ύστερα από επιδρομή των Σαρακηνών, μέσα από τα ερείπια της γης, επεσήμανε πως ο Άγιος Φανούριος «νίκησε την αμαρτία και τον θάνατο και κατήσχυνε τον διάβολο και τα δαιμονικά περιπαίγματά του. Αυτά φέρνει ο ιερός Φανούριος ενώπιόν μας. Σε εμάς που πνιγόμαστε μέσα στα μικρά και τα εφήμερα».

Στον κόσμο μας «βασιλεύει το ψέμα, η αναλήθεια, η εκμετάλλευση, το έγκλημα και η απληστία», πρόσθεσε, υπογραμμίζοντας: «ο Άγιος Φανούριος έρχεται ακριβώς με το μαρτύριό του, με την αιωνιότητα που κέρδισε» και «μας καλεί να κάνουμε μια επανατοποθέτηση των αξιών της ζωής μας. Να ξανασκεφθούμε πολύ σοβαρά το γιατί ζούμε, το πού πηγαίνουμε, το ποιος είναι ο σκοπός της υπάρξεώς μας. Να μην χάσουμε την αιωνιότητα που θα είναι η απόλυτη επιτυχία για την ύπαρξή μας».

«Βέβαια είναι τραγική εποχή μας. Πόλεμοι, ακαταστασίες, εγκλήματα, ψέματα. Φτάσαμε στο σημείο να νομοθετήσουμε ακόμη και την παρά φύσιν ασέλγεια ως δήθεν έννομο αγαθό, ως δήθεν ανθρώπινο δικαίωμα. Δικαίωμα ανθρώπινο να εκχυδαΐζεις το σώμα σου, να ευτελίζεις την ύπαρξή σου, να γεμίζεις με χωματένια κατασκευή θανάτου την αθάνατη ψυχή σου;», διερωτήθηκε ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του κατά τον πανηγυρικό Εσπερινό ο Σεβασμιώτατος. «Εκεί φτάσαμε για αυτό και είναι ανάγκη επιστροφής και μετανοίας», πρόσθεσε.

«Ας εμπνευστούμε από τον Άγιο Φανούριο. Από τον ηρωισμό του, από τη σοφία του, από την επίγνωση της αιωνιότητάς του που την κέρδισε με το σπαθί του το πνευματικό νικώντας την αμαρτία, την εξουσία των ημερών του, την ανελευθερία και το θάνατο, γιατί είχε μέσα του τον Χριστό», είπε καταλήγοντας.

 

Εσπερινός Αγ. Φανουρίου (2024)

 

Σήμερα, Τρίτη 27 Αυγούστου 2024, το πρωί τελέστηκε Αρχιερατική Θεία Λειτουργία, Ιερουργούντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ, ο οποίος κατά την διάρκεια του κηρύγματός του, αρχικά, αναφέρθηκε στο θαύμα της ευρέσεως της εικόνος του Αγίου Φανουρίου, η οποία «σαν ένα κρίνο εύοσμο», όπως χαρακτηριστικά είπε, ανεβλάστησε στη Ρόδο.

«Είμεθα συγκεντρωμένοι γιατί, ακριβώς, αυτός ο άνθρωπος του 3ου αιώνα που θεωρητικά χάθηκε μέσα στην ανωνυμία των πολλών, ζει και υπάρχει και θα υπάρχει για πάντα στην αγκαλιά, στη σκέψη, στην προστασία, στην κοινωνία του αιωνίου Θεού», τόνισε ο Σεβασμιώτατος και αναφερόμενος στην σημερινή Ευαγγελική περικοπή και στον λόγο του Κυρίου «Ει εμέ εδίωξαν, και υμάς διώξουσιν», σημείωσε πως οι διώκτες «όλα αυτά τα κάνουν, διότι δεν γνωρίζουν Εκείνον». «Δεν κατανοούν την ουσία της ζωής. Βλέπουν μόνο από ό,τι βλέπεται. Ακουμπούν ό,τι μπορούν να πιάσουν. Δεν βλέπουν στο βάθος. Δεν σκέφτονται καλύτερα. Δεν χρησιμοποιούν τη λογική τους, την καρδιά τους, την ύπαρξή τους. Θεωρούν τα πάντα στη ζωή και τη φύση δεδομένα και αυτονόητα».

«Ο κόσμος μισεί τον κόσμο. Δεν σκέφτεται, δεν αγαπά τη ζωή. Απλώς τη χρησιμοποιεί με έναν τρόπο σκληρό και καταχρηστικό για να αποκομίζει μόνον ηδονικές απολαύσεις, όπως τις εννοεί, ενώ είναι ουσιαστικά γεύσεις θανάτου», πρόσθεσε στην συνέχεια και επεσήμανε: «Ο Άγιος Φανούριος έρχεται να ανατρέψει όλα αυτά, γιατί ήταν ένας νέος άνθρωπος με τόσο υψηλή θέση κοινωνικά, με δύναμη και εξουσία, με νιάτα, που είχε τη δυνατότητα να ζήσει όπως κάθε φιλήδονος άνθρωπος θα ήθελε. Προσφέρει τον εαυτόν του στον Χριστό. Γιατί κατανοεί ότι Αυτός είναι το αιώνιο και μεγάλο αγαθό της υπάρξεως. Όλα τα άλλα υπάρχουν στη ζωή, αλλά δεν είναι η ουσία της ζωής. Είναι απλώς καταστάσεις που εάν γίνει καλή χρήση, τότε πράγματι ο άνθρωπος μπορεί να κερδίσει από αυτά. Αν όμως γίνουν είδωλα, όπως συνέβη τότε και τώρα και πάντα, δυστυχώς, τότε ο άνθρωπος καταστρέφεται, χάνει τον σωστό του τον προσανατολισμό, σκοτώνει την ψυχή του, την κάνει λάσπη και χώμα. Το μάτι του είναι σκοτεινό, η καρδιά του νεκρωμένη, η ψυχή του αδύναμη. Αρχίζουν οι παραισθήσεις, οι παραλογισμοί, οι παράνοιες, οι ψυχοπαθολογικές εκτροπές, οι αρρώστιες, η αδυναμία να καταλάβει, να αισθανθεί, να χαρεί τελικά το μεγάλο γεγονός της υπάρξεως. Ο Άγιος Φανούριος, πράγματι, επέτυχε των επαγγελιών και απόδειξη είμαστε εμείς εδώ τώρα και τόσοι άλλοι που τιμούν και γεραίρουν τον άνδρα της πίστεως».

«Για οκτώ αιώνες τον ξέχασαν. Και ο Θεός, μέσα στην καρδιά Του οποίου ζούσε, μέτοχος της ζωής και των θαυμάτων και της αγάπης Του, τον επανέφερε στη μνήμη όλων. Τον ανέδειξε και πάλι στην ιστορία και την ανθρωπότητα. Και όχι απλώς ως έναν μεγάλο που έζησε κάποτε, αλλά ως έναν δυνατό και σπουδαίο, που επέτυχε την αιωνιότητα και έγινε ο αιώνιος κοινωνός της ζωής του Θεού», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος υπογραμμίζοντας παράλληλα πως «τα μαρτύρια του Αγίου Φανουρίου είναι μίμησις του Χριστού. Και στη ζωή μας έχουν έρθει, όχι απλώς να επιβιώσουμε, αλλά να μιμηθούμε τον Κύριο». «Αυτός είναι ο σκοπός της ζωής. Να μιμηθούμε τον Χριστό».

«Είμαστε τρεπτοί, είμαστε φθαρτοί και έχουμε τη δυνατότητα αυτή: να γίνουμε άφθαρτοι, αιώνιοι με τον Χριστό», συμπλήρωσε ο Σεβασμιώτατος, τονίζοντας παράλληλα πως «Χριστός, δεν σημαίνει φιληδονία, ψέμα, σαρκικότητα, χώμα, λάσπη. Χριστός σημαίνει αλήθεια, σημαίνει φως, σημαίνει μέθεξις. Σημαίνει καθαρότητα, σημαίνει γνήσιο πνεύμα, σημαίνει ζωή. Και βέβαια όλη αυτή η ομορφιά δεν βιώνεται χοϊκά, αλλά πνευματικά».

«Θα δουν τον Θεό, εκείνοι που είναι καθαροί στην καρδιά, όπως ο Άγιος Φανούριος», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος στη συνέχεια, υπογραμμίζοντας πως «οι γνήσιοι μαθητές του, καλούνται να βαδίσουν τον ίδιο δρόμο». Και πρόσθεσε: «Πνευματικά, να αντιπαλέσουμε κάθε είδους ασέλγεια, αστάθεια, αμαρτία, κακότητα. Κάθε είδους εκδίκηση, κάθε είδους πάθος. Αυτά να αντιπαλέσουμε και να τα σταυρώσουμε, για να μπορούμε να γίνουμε μιμητές του Χριστού. Γιατί η ζωή της πίστεως δεν είναι πορεία σε ηδονές. Είναι οδός ανηφορική που φέρνει, όμως, στην Ανάσταση και στη ζωή Του. Η πλατιά λεωφόρος των ανθρωπίνων αισχροτήτων οδηγεί στον θάνατο. Οδηγεί στην κοινωνία με τον διάβολο και την βρομιά. Ο δρόμος του Σταυρού οδηγεί στον Χριστό και στην επιτυχία της αιωνιότητος».

Ολοκληρώνοντας το κήρυγμά του κατά την πανηγυρική Θεία Λειτουργία, ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως «ο Άγιος Φανούριος σήμερα έρχεται να μας διδάξει με τη ζωή του και τα μαρτύριά του, ‘’τον αγώνα τον καλόν’’. Τον αόρατο πόλεμο που πρέπει όλοι μας σαν στρατηγοί και μαθητές του Χριστού να πολεμήσουμε, για να επιτύχουμε την νίκη που είναι η κοινωνία, η ερωτική ενότητα με τον Χριστό. Αυτή η αγάπη που νικάει τον κόσμο και συντρίβει κάθε είδους διαβολική ενέργεια».

Σήμερα το απόγευμα θα τελεστεί ο μεθέορτος Εσπερινός και θα πραγματοποιηθεί η λιτάνευση της Ιεράς Εικόνος, προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

 

Ακολουθεί μικρό απόσπασμα από την Ακολουθία του πανηγυρικού Εσπερινού.

 

 

Θ.Λειτουργία Αγ. Φανουρίου (2024)

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων