27/03/2023 27/03/2023 Στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού της Δ΄ Κυριακής των Νηστειών (Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος), ο οποίος τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Αναλήψεως του Κυρίου Δραπετσώνας, χοροστάτησε χθες Κυριακή 26 Μαρτίου 2023 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ. Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην σημαντικότητα της μνήμης θανάτου, στην χαρά της...
27 Μαρτίου, 2023 - 11:47

Πειραιώς: «Η χαρά της μετανοίας είναι μοναδική και ανεπανάληπτη»

Διαδώστε:
Πειραιώς: «Η χαρά της μετανοίας είναι μοναδική και ανεπανάληπτη»

Στην Ακολουθία του Κατανυκτικού Εσπερινού της Δ΄ Κυριακής των Νηστειών (Αγίου Ιωάννου της Κλίμακος), ο οποίος τελέστηκε στον Μητροπολιτικό Ιερό Αναλήψεως του Κυρίου Δραπετσώνας, χοροστάτησε χθες Κυριακή 26 Μαρτίου 2023 ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Πειραιώς κ. Σεραφείμ.

Κατά την διάρκεια του κηρύγματός του, ο Σεβασμιώτατος αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην σημαντικότητα της μνήμης θανάτου, στην χαρά της Μετάνοιας και στο Μυστήριο της Ιεράς Εξομολογήσεως.

“Ο καιρός της Τεσσαρακοστής είναι μια δωρεά του Θεού”

«Οφείλουμε να αναστοχαστούμε τη ζωή μας», σημείωσε ο Σεβασμιώτατος τονίζοντας παράλληλα πως πολλές φορές αναβάλλουμε αυτόν τον αναστοχασμό μέχρι την ώρα του θανάτου. Επισημαίνοντας πως «ο καιρός της Τεσσαρακοστής είναι μια δωρεά του Θεού» αφού είναι καιρός που μας χαρίζεται για την πνευματική μας παλιγγενεσία, ανέφερε πως ο θάνατος μας υπενθυμίζει ότι πρέπει να ζούμε όσο πιο βαθιά και ουσιαστικά μπορούμε.

Κάνοντας λόγο για την εσωτερική ειρήνη που θα πρέπει να έχει ο άνθρωπος, υπενθύμισε τις προτροπές των Πατέρων της Εκκλησίας μας για την διατήρηση της μνήμης θανάτου. Τόνισε πως πρέπει να ζούμε όχι στην επιφάνεια, αλλά στο βάθος, υπογραμμίζοντας πως μόνο όποιος είναι έτοιμος να δώσει τη ζωή του για το Θεό, θα ζήσει την πληρότητα της αληθείας.

Ο Σεβασμιώτατος επεσήμανε πως δεν πρέπει να υποτασσόμαστε στο θάνατο, αλλά να δημιουργήσουμε μια νέα σχέση με αυτόν και πως οφείλουμε να συνδεόμαστε, εδώ στον κόσμο αυτό, με τον θρίαμβο της ζωής και τον Αναστάντα Κύριο, προσθέτοντας ταυτόχρονα πως μιλώντας για το θάνατο, ουσιαστικά κάνουμε λόγο για τη ζωή.

Στην συνέχεια αναφέροντας πως «το χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής των πρώτων χριστιανών ήταν η αγάπη», σημείωσε πως σήμερα απέχουμε πολύ από το πραγματικό νόημα της αγάπης. Λέγοντας πως συνηθίσαμε να προσπερνάμε τις εντολές του Κυρίου, τόνισε ότι «καθένας μας πρέπει να υποβάλλει διαρκώς το ερώτημα στον εαυτό του ‘’είμαι χριστιανός;’’».

«Ο θάνατος αργά ή γρήγορα θα έρθει και ο καθένας μας θα αντιμετωπίσει την κρίση του Θεού», είπε σε άλλο σημείο του κηρύγματός του ο Σεβασμιώτατος, συμπληρώνοντας πως ο Κριτής δεν θα είναι άσπλαχνος, αλλά επειδή εμείς στερούμαστε την ικανότητα να αγαπάμε, τοποθετούμαστε από μόνοι μας έξω από την αγάπη. «Αυτό είναι θέμα ελευθερίας και προσωπικής μας επιλογής» υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος, επισημαίνοντας με έμφαση πως η αίρεση και το σχίσμα, στερούν από τον άνθρωπο την δυνατότητα να αγαπά, γιατί η πλάνη σκληραίνει την καρδιά του ανθρώπου.

Κάνοντας αναφορά στην Ευαγγελική περικοπή της κρίσεως, τόνισε πως καλούμαστε να σηκώσουμε το βάρος του αδελφού μας, θυμίζοντας την προς Γαλάτας Επιστολή του Παύλου που αναφέρει: «Ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ».

“Η μετάνοια οφείλει να βλασταίνει επάνω στη χαρά”

Στην συνέχεια ο Σεβασμιώτατος υπογράμμισε πως ο Κύριος υπομένει, περιμένει, ελπίζει και μοχθεί να μας προσφέρει βοήθεια και μας δίδει ευκαιρίες όπως αυτή η Σαρακοστή και μιλώντας για την μετάνοια, η οποία «φαντάζει στο μυαλό μας ως πίνακας σκοτεινός και γκρίζος», όπως χαρακτηριστικά είπε, επεσήμανε με έμφαση πως «η μετάνοια οφείλει να βλασταίνει επάνω στη χαρά!»

Αναφερόμενος στο Παράδειγμα της άρνησης του Πέτρου, ο οποίος αρνήθηκε τρεις φορές το Χριστό, υπογράμμισε ότι η μετάνοια του μαθητή του Κυρίου μας, πρέπει να είναι παράδειγμα για την δική μας μετάνοια, τονίζοντας παράλληλα πως ο Κύριος δίνει την Ειρήνη και τη συγχώρεση μέσω του πνευματικού που έχει την ειδική ευλογία της Εκκλησίας μας.

«Η χαρά της μετανοίας είναι μοναδική και ανεπανάληπτη», υπογράμμισε ο Σεβασμιώτατος, προσθέτοντας πως η μετάνοια είναι μια νέα ζωή, μια νέα γέννηση.

Αναφέροντας πως είναι ανάγκη να προσερχόμαστε κάθε φορά στην εξομολόγηση σαν να είμαστε στα πρόθυρα του θανάτου, τόνισε πως η αγάπη του Θεού είναι η αιτία της ζωής μας, ευχόμενος ταυτόχρονα να προσλάβουμε αυτή την αγάπη και να πορευόμαστε στη ζωή με το φως του Σταυρωμένου και Αναστημένου Χριστού μας.

Χρυσό αύριο της Εκκλησίας οι νέοι

Το Ιερό Αναλόγιο διακόνησε ο μουσικοδιδάσκαλος και πρωτοψάλτης του Ιερού Ναού Αγίου Δημητρίου Κηφησίας κ. Δημήτριος Καλομοίρης, με την συμμετοχή της Βυζαντινής Χορωδίας της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, «με τους νέους οι οποίοι αποτελούν το χρυσό αύριο της Εκκλησίας μας, της θεολογικής επιστήμης και της κοινωνίας μας», όπως τόνισε. Τους φοιτητές συνόδευσαν ο Επίκουρος Καθηγητής Λειτουργικής του ΕΚΠΑ κ.Φώτιος Αποστολός και ο Καθηγητής Κανονικού Δικαίου του ΕΚΠΑ κ.Βασίλειος Μεϊχανετζίδης.

Ο Σεβασμιώτατος ως ενθύμιο της παρουσίας τους, τους πρόσφερε μία εικόνα του μαθητού του Κυρίου μας, Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου.

Δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό ΕΔΩ.

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων