Παιδεία και Πολιτισμός
14 Οκτωβρίου, 2021

1986: Η μεγάλη χορογράφος Ραλλού Μάνου εξομολογείται

Διαδώστε:

Σε μια σπάνια τηλεοπτική της εμφάνιση, το 1986, στην εκπομπή «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ», η μεγάλη χορογράφος Ραλλού Μάνου (γεν. 1915- θαν. 1988) συζητά με τον Βασίλη Τσιβιλίκα, έναν από τους οικοδεσπότες της εκπομπής και αναφέρεται στην κατάκτηση της ελληνικότητας στο χορό, ιδέα που ακολούθησε στην διάρκεια της καλλιτεχνική της πορείας.

Η ιδρύτρια του «Ελληνικού Χοροδράματος» προσδιόριζε άλλωστε τον σκοπό του, ως προσπάθεια «δημιουργίας ελληνικής χορευτικής ερμηνείας, αποφεύγοντας τη μίμηση ξένων τρόπων. Για την προβολή της Ελλάδας μέσω της τέχνης του χορού χρησιμοποιούσε χορογραφικές μουσικές και ενδυματολογικά στοιχεία της ελληνικής παράδοσης. Θυμίζει τη σχετική φράση της Αμερικανίδας δασκάλας της Μάρθας Γκράχαμ: «το αίμα μου θυμάται» συναινώντας πως υποσυνείδητα κουβαλά κανείς την παράδοση μέσα του. Θα μείνουν στην ιστορία οι παραστάσεις που σχεδίασε και παρουσίασε η Μάνου, σε συνεργασία με σημαντικούς δημιουργούς της εποχής, όπως οι: Μάνος Χατζιδάκις, Σπύρος Βασιλείου, Γιάννης Μόραλης, Νίκος Χατζηκυριάκος Γκίκας, Μίκης Θεοδωράκης, Γιάννης Ξενάκης και Γιώργος Κουρουπός.

Ανάμεσα σε αυτές η ίδια ξεχωρίζει στην εκπομπή τις πρώτες της παραστάσεις όπως ο «Μαρσύας» (1950), με θέμα την ελληνική μυθολογία, σε μουσική Μάνου Χατζιδάκι και με κοστούμια του Γιάννη Τσαρούχη, «Το καταραμένο φίδι», εμπνευσμένο από το Θέατρο Σκιών του Καραγκιόζη και τις «Εξι λαϊκές ζωγραφιές», «Μήδεια» (1958) και αργότερα «Οιδίποδας Άνθρωπος» σε μουσική Γιώργου Κουρουπού. Κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην εμπειρία της χορογραφικής δημιουργίας της για το έργο «Πιθοπρακτά» σε μουσική του Ιωάννη Ξενάκη.

ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ:

 

 

Δείτε όλη τη συνέντευξη της Ραλλούς Μάνου στο «ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΦΕΝΕΙΟ» (Β΄ κύκλος, Επ. 009) εδώ

 

Διαδώστε: