Τις ενέργειες αναβάθμισης των ψηφιακών υποδομών και του τεχνολογικού εξοπλισμού των σχολείων, αλλά και τις δράσεις επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, τις οποίες έχει αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, προκειμένου οι μαθητές να έχουν πρόσβαση στη τηλεκπαίδευση, παρέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως, απαντώντας σε επίκαιρη ερώτηση.
Παρακολουθήστε:
Η Υπουργός επεσήμανε τα «πολύ μεγάλα βήματα που έχουν γίνει στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές το τελευταίο 8μηνο» και αναφέρθηκε, συγκεκριμένα:
▪ Στην αναβάθμιση του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ). Όπως είπε χαρακτηριστικά, «Σε αντίθεση με την εγκατάλειψη των προηγούμενων χρόνων, το τελευταίο οκτάμηνο έχουν γίνει πολύ μεγάλα βήματα στις δημόσιες ψηφιακές υποδομές». Η κ. Κεραμέως τόνισε ότι «εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τα έτη 2021-2022 και μάλιστα με αύξηση του προϋπολογισμού του κατά τουλάχιστον 30% για τα έτη 2021-2022». Όπως διευκρίνισε η Υπουργός «Από την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, εξασφαλίστηκε η χρηματοδότηση του ΠΣΔ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων για τα έτη 2021 – 2022 και μάλιστα με αύξηση του προϋπολογισμού κατά τουλάχιστον 30% σε σχέση με τα προηγούμενα έτη, [….] ενώ το Υπουργείο φρόντισε για την ένταξη έργου ύψους 3,5 εκατομμυρίων ευρώ στο ΕΣΠΑ για τα έτη 2021 και 2023, χρηματοδότηση η οποία ήταν τελματωμένη από το 2016».
▪ Στις εργασίες που έγιναν για την πρόσβαση των σχολείων σε γρήγορα δίκτυα. Σε συνεργασία του Υπουργείου Παιδείας και του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, προχώρησαμε το τελευταίο δωδεκάμηνο στην αναβάθμιση 7.100 κυκλωμάτων σχολείων, ενώ 1.500 σχολεία διαθέτουν οπτική ίνα. Παράλληλα, όπως διευκρίνισε η Υπουργός, «προωθείται έργο εγκατάστασης οπτικών ινών σε 4.000 σχολεία», ενώ παρέχεται «δωρεάν πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα της χώρας».
Απαντώντας στο ερώτημα για τον εξοπλισμό των σχολείων η κ. Κεραμέως εξήγησε αναλυτικά και με συγκεκριμένα αριθμητικά στοιχεία ότι «Ως Υπουργείο εξασφαλίσαμε για τις σχολικές μονάδες της χώρας μας, επιπλέον εξοπλισμό που ξεπερνάει τις 90.000 φορητές συσκευές. Όταν αναλάβαμε την ηγεσία οι συσκευές στα σχολεία ήταν 4.500. Μιλάμε δηλαδή για μία αύξηση της τάξης του 2.000%!», επισημαίνοντας ότι εξοπλισμός αυτός αποτελεί περιουσία των σχολείων και διατίθεται σε μαθητές ή/και εκπαιδευτικούς για προσωρινή χρήση, ενώ προτεραιότητα δίνεται στη στήριξη οικογενειών βάσει κοινωνικών και άλλων κριτηρίων.
«Σκοπός μας όμως κύριοι συνάδελφοι, δεν είναι η μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης, αλλά να ανταποκριθούμε σε μία έκτακτη συνθήκη, διευκολύνοντας όσους το έχουν πραγματικά ανάγκη, με δωρεάν δεδομένα, με έκτακτο εξοπλισμό, με πολλαπλές εναλλακτικές και λύσεις», τόνισε η κ. Κεραμέως.
Η Υπουργός, κατά τη δευτερολογία της, καταρρίπτοντας τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης περί μηδενικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στις διαδικασίες της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, παρέθεσε πληροφορίες σχετικά με τα Ανοικτά Διαδικτυακά Μαθήματα (MOOCS) που λειτουργούν ήδη από το καλοκαίρι, με τον Οδηγό για τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό μαθημάτων εξ αποστάσεως του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, με το σχεδιασμό του εκπαιδευτικού προγράμματος «Μαθαίνουμε Ψηφιακά-Διδάσκουμε Ψηφιακά», καθώς και σχετικά με το ολοκληρωμένο πρόγραμμα ταχύρρυθμης επιμόρφωσης στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση που δρομολογείται για τους εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων με χρηματοδότηση ύψους 2 εκ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ.
«Οι δημόσιες ψηφιακές υποδομές ήταν εγκαταλελειμμένες, ο ψηφιακός εξοπλισμός μηδαμινός, η επιμόρφωση στις ψηφιακές δεξιότητες απούσα. Τι κάναμε; Δημιουργήσαμε δίκτυα, ενισχύσαμε υποδομές, εξασφαλίσαμε πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, αξιοποιήσαμε κοινοτικά κονδύλια για παροχή εξοπλισμού στα σχολεία μας, στους μαθητές μας, στους εκπαιδευτικούς μας, εμπλέξαμε ιδιώτες και τους ευχαριστούμε θερμά για τις δωρεές τους σε υπηρεσίες και εξοπλισμό, δημιουργήσαμε εκ του μηδενός την εκπαιδευτική τηλεόραση που μπαίνει σε κάθε σπίτι μαθητή Δημοτικού. Φτιάξαμε ειδικούς ιστοτόπους με συγκεντρωμένη όλη την πληροφορία διαθέσιμη για όλους. Επιμορφώνουμε διαρκώς τους εκπαιδευτικούς μας. Αρρυθμίες υπάρχουν; Βεβαίως και υπάρχουν. Και εδώ είμαστε να τις επιλύουμε, εδώ είμαστε να βελτιώνουμε διαρκώς τις λύσεις, εδώ είμαστε να απαντάμε σε ερωτήματα, να στηρίζουμε τους εκπαιδευτικούς μας σε κάθε βήμα. Η πραγματικότητα όμως είναι ότι περάσαμε από τη δια ζώσης εκπαίδευση, στην καθολική τηλεκπαίδευση. Και αυτό είναι ένα εγχείρημα το οποίο πιστώνεται στους εκπαιδευτικούς μας», τόνισε η Υπουργός, κλείνοντας την ομιλία της στη Βουλή.