Παιδεία και Πολιτισμός
18 Φεβρουαρίου, 2022

Η απάντηση της Νίκης Κεραμέως για την Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης

Διαδώστε:

Απάντηση στην επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσαν στην Βουλή Βουλευτές της Ελληνικής Λύσης για το μέλλον των μαθητών της Εκκλησιαστική Σχολής Κρήτης έδωσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως.

Συγκεκριμένα ανέφερε:

Με το υπ’ αριθμ. 254/31-5-2021 έγγραφο της Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, το εκπαιδευτικό προσωπικό των εκκλησιαστικών σχολικών μονάδων είχε ενημερωθεί σχετικά με το (τότε) σχέδιο νόμου [(νυν ν. 4823/2021 (Α΄136)] για την εκπαίδευση (συμπεριλαμβανομένης της εκκλησιαστικής, άρθρα 109 επ.). Επίσης, με το υπ’ αριθμ. 79599/Θ2/2-7-2021 έγγραφο της Διεύθυνσης Θρησκευτικής Εκπαίδευσης και Διαθρησκευτικών Σχέσεων του Υ.ΠΑΙ.Θ. ενημερώθηκαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς (μεταξύ των οποίων άπαντες οι Διευθυντές των Εκκλησιαστικών Σχολείων) για την ανάρτησή του στον διαδικτυακό τόπο δημόσιας διαβούλευσης και καλούνταν – κατόπιν μελέτης του- για την υποβολή σχολίων.

Προκειμένου να διασφαλιστεί η ομαλή μετάβαση των μαθητών του ΓΕΕΛ-Γ. Χανίων στη νέα δομή εκπαίδευσης που καθιερώνεται με τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου και ο έγκαιρος οικογενειακός προγραμματισμός και προς αποφυγήν αιφνιδιασμού όλων των εμπλεκομένων φορέων, οι διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 161 του ανωτέρω νόμου, ρυθμίζουν ότι η Πατριαρχική Εκκλησιαστική Σχολή Κρήτης (Γενικό Εκκλησιαστικό Λύκειο- Γυμνάσιο Χανίων) του ν. 3432/2006 (Α΄14) λειτουργεί μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους 2021- 2022 (ήτοι μέχρι 31-8-2022) και ότι οι μαθητές των σχολείων αυτών εγγράφονται για το σχολικό έτος 2022 – 2023 σε σχολείο της δημόσιας Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ή σε άλλο Ε.Σ. της επιλογής τους.

Επίσης, από τον συνδυασμό των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 161 του ως άνω νόμου προκύπτει ότι η λήξη της λειτουργίας του Γενικού Εκκλησιαστικού Λυκείου- Γυμνασίου της Πατριαρχικής Εκκλησιαστικής Σχολής Κρήτης συνδέεται άρρηκτα με την έναρξη λειτουργίας νέας εκπαιδευτικής δομής ανώτερης βαθμίδας, μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο ως άνω σχολείο, γεγονός που αποδεικνύει ότι η εκκλησιαστική εκπαίδευση δεν πλήττεται, τουναντίον εκσυγχρονίζεται, καθώς στην ανωτέρω περίπτωση αλλάζει το επίπεδο παροχής της από τη Δευτεροβάθμια σε Μεταδευτεροβάθμια Εκπ/ση, με την ίδρυση των Σχολών Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.), οι οποίες (θα) χορηγούν, κατόπιν διετούς φοίτησης, δίπλωμα μαθητείας Επιπέδου 5 του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων (άρθρο 140). Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 139 του ν. 4823/2021: «Αποκλειστικός σκοπός των Σχολών Μαθητείας Υποψήφιων Κληρικών (Σ.Μ.Υ.Κ.) είναι η εκπαίδευση υποψήφιων κληρικών της, κατά το άρθρο 3 του Συντάγματος, Ανατολικής Ορθοδόξου Εκκλησίας του Χριστού, υψηλού μορφωτικού επιπέδου και εκκλησιαστικού ήθους, με προσήλωση στις δημοκρατικές αξίες, για να υπηρετήσουν στην Ελλάδα ή στις κοινότητες του απόδημου ελληνισμού».

Στο πλαίσιο του εξορθολογισμού και αναδιάρθρωσης της εκκλησιαστικής εκπαίδευσης εντάσσεται και η ρύθμιση με την οποία προβλέπεται η καθιέρωση ενός ελάχιστου αριθμού μαθητών στα εκκλησιαστικά σχολεία επί τρία συνεχή έτη ως απαραίτητη προϋπόθεση για να διασφαλιστεί η περαιτέρω λειτουργία τους. Επισημαίνεται ότι α) η δευτεροβάθμια γενική εκπαίδευση έχει υποχρεωτικό χαρακτήρα ενώ η εκκλησιαστική εκπαίδευση προαιρετικό ήτοι σε εκκλησιαστικά σχολεία φοιτούν μαθητές που επιλέγουν οι γονείς τους να φοιτήσουν σε αυτά, β) η λειτουργία σχολείων προαιρετικού χαρακτήρα με τη συνακόλουθη αφιέρωση ανθρώπινου δυναμικού και υλικών πόρων προϋποθέτει την ύπαρξη ενός ελάχιστου αριθμού μαθητών, γ) το 2010 έκλεισαν για τον ίδιο λόγο (ήτοι έλλειψης μαθητών) 10 εκκλησιαστικά σχολεία χωρίς να γίνουν οι απαραίτητες θεσμικές αλλαγές που πραγματοποιούνται τώρα και δ) βάσει του νέου νόμου μπορεί να φοιτήσει στα εκκλησιαστικά σχολεία κάθε ενδιαφερόμενος ανεξάρτητα από τον τόπο μόνιμης κατοικίας του, γεγονός που ευνοεί την εισροή μαθητών από γειτονικές (και όχι μόνο) γεωγραφικές περιφέρειες, σε αντίθεση με τα σχολεία της Γενικής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Διαδώστε: