Παιδεία και Πολιτισμός
30 Ιανουαρίου, 2023

Η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης τίμησε τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών

Διαδώστε:

Η Ορθόδοξος Ακαδημία Κρήτης τίμησε και φέτος τη μνήμη των Τριών Ιεραρχών, Προστατών της Ελληνικής Παιδείας και των Γραμμάτων, με διαδικτυακή εκδήλωση το Σάββατο 28 Ιανουαρίου 2023, που αφορούσε στην επίδραση της Τεχνητής Νοημοσύνης στη ζωή μας στα Ελληνικά Γράμματα και την Εκπαίδευση.

Ο Γενικός Διευθυντής της ΟΑΚ και συντονιστής της συζήτησης Δρ. Κωνσταντίνος Ζορμπάς, αφού καλωσόρισε τους ομιλητές και τους συμμετέχοντες νέους και εκπαιδευτικούς εκ μέρους του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Κισάμου και Σελίνου, Προέδρου του Ιδρύματος, κ. Αμφιλοχίου, ανέδειξε το έργο των Τριών Ιεραρχών και τις ρηξικέλευθες για την εποχή τους κοινωνικές τοποθετήσεις τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι: «Οι κοινωνικές τους θέσεις είναι τόσο σύγχρονες και ριζοσπαστικές που νομίζει κανείς πως έχουν γραφεί μόλις τον τελευταίο αιώνα».

Ακολούθως, ο κ. Ζορμπάς ανέγνωσε Μήνυμα της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κας Ζέττας Μακρή, η οποία ανέφερε ότι: «Οι Νέες Τεχνολογίες και όλως ιδιαιτέρως το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης απασχολεί πολύ έντονα τόσο τον σχολικό όσο και τον κοινωνικό χώρο. Η σοφία των Τριών Ιεραρχών μάς καλεί να κρατήσουμε την ισορροπία ανάμεσα στα υλικά και τα πνευματικά και να στηρίξουμε μία παιδεία που προσφέρει κατ’ ουσία πνευματική και όχι μόνο τεχνική μόρφωση».

Ομοίως ανεγνώσθη και το Μήνυμα της Βουλευτού του Νομού Χανίων κας Ντόρας Μπακογιάννη, η οποία εδήλωσε χαρακτηριστικά ότι: «Με ορθή χρήση των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης μπορούμε να αποκομίσουμε εξαιρετικά πλεονεκτήματα όπως σημαντική εξοικονόμηση φυσικών πόρων, ασφαλέστερο εργασιακό περιβάλλον, πιο αξιόπιστες και ταχύτερες αποφάσεις για θέματα υγείας, πολύ πιο αξιόπιστες προβλέψεις φαινομένων και καταστροφών». Χαιρετισμό απηύθυνε και η κα Σοφία Μαλανδράκη, Περιφερειακή Σύμβουλος Κρήτης και Εντεταλμένη Υγείας, Παιδείας, Πολιτισμού στην Π.Ε. Χανίων, η οποία εκθείασε την προσφορά των Τριών Ιεραρχών και το έργο της ΟΑΚ υπογραμμίζοντας ότι: «Οι Τρεις Ιεράρχες μάς δείχνουν με τον τρόπο τους, τη ζωή τους και τη συμβολή τους ότι η προσοχή μας οφείλει να είναι στραμμένη στους εκπαιδευτικούς».

Ενδιαφέρουσα ήταν και η τοποθέτηση του πρώην Πρύτανη του Πολυτεχνείου Κρήτης και νυν βουλευτού του Νομού Χανίων κ. Βασίλη Διγαλάκη, ο οποίος προέτρεψε τον κόσμο να μην είναι φοβικός απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη, αλλά κατάλληλα προετοιμασμένος, ώστε να την αξιοποιήσει ως εργαλείο μάθησης και εξέλιξης «και όχι, λόγου χάρη, ως εργαλείο εκτεταμένης αντιγραφής, που στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας θα πρέπει να εμποδιστεί».

Το ζήτημα προσέγγισε ενδελεχώς και ο κ. Εμμανουήλ Βαρβούνης, Πανεπιστημιακός Καθηγητής Λαογραφίας, Κοσμήτορας της Σχολής Κλασικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, ο οποίος, αφού ανεφέρθη στην πολύτιμη προσφορά των Τριών Οικουμενικών  – Πανεπιστημόνων Αγίων και Προστατών των εκπαιδευτών και των εκπαιδευομένων, εστίασε «στην ανάγκη παροχής ολιστικής παιδείας, σύζευξης Πίστεως και Λογικής και της παράλληλης ανάπτυξης του ηθικού κριτηρίου – του μέτρου – εκ μέρους του ανθρώπου».

Κατόπιν, ο κ. Ορέστης Τρασανίδης, Υπεύθυνος του Τμήματος Τεχνητής Νοημοσύνης του Ευρωπαϊκού Ινστιτούτου Καινοτομίας και Τεχνολογίας (EIT DIGITAL) της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, έλαβε τον λόγο και χαρακτήρισε την Τεχνητή Νοημοσύνη ως φερέλπιδα Τεχνολογία και έθεσε καίρια ερωτήματα που αφορούσαν στη σχέση της με τον άνθρωπο, τη Δημοκρατία και τη Θεολογία.

Επεσήμανε δε την ανάγκη του «να αποκτήσουμε την κατάλληλη συνδυαστική ικανότητα, αντίληψη και παιδεία, ώστε να είμαστε σε θέση να θέτουμε τα σωστά ερωτήματα στις νέες ψηφιακές εφαρμογές, για να μπορούμε να λαμβάνουμε και τις σωστές απαντήσεις που αναζητούμε». Διαφορετικά, το όποιο τεχνολογικό επίτευγμα θα είναι μάταιο.

Με τη σειρά του, ο εκπαιδευτικός Γεώργιος Μέμος (ΠΕ01) συμφώνησε με την άνωθεν αναγκαιότητα, καθώς και με εκείνη του ορθού φιλτραρίσματος του πλήθους των προσλαμβανόμενων πληροφοριών και της υιοθέτησης βασικών ηθικών κριτηρίων αναφέροντας ότι: «Βασικά ηθικά κριτήρια θα μπορούσαν να βελτιώσουν την Εκπαίδευσή μας και να εγγυηθούν την πρόοδο της κοινωνίας μας(…).

Ο μαθητής πρέπει να γίνει κοινωνός του δημοσίου διαλόγου σε σχέση με το ζήτημα της Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε να διασφαλιστεί η ύπαρξη ορίων».

Καταλήγοντας, όλοι οι ομιλητές συμφώνησαν πως -καθώς φαίνεται- ο άνθρωπος θα εξακολουθεί να παραμένει στο επίκεντρο, αφού η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν αυτοεξελίσσεται, αλλά εξαρτάται και θα εξαρτάται από αυτόν.

Η εκδήλωση μεταδόθηκε από το κανάλι του Ιδρύματος στο YouTube (αριθμός εμφανίσεων 1.300) και είναι διαθέσιμη προς παρακολούθηση μέσω του συνδέσμου: https://bit.ly/2J7COjq.

 

     

 

Διαδώστε: