Παιδεία και Πολιτισμός
18 Απριλίου, 2019

Ο υπουργός Παιδείας για τις αλλαγές στην Ανώτατη Εκπαίδευση

Διαδώστε:

Τομή για την Ανώτατη Εκπαίδευση, χαρακτήρισε ο Υπουργός Παιδείας, έρευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, το νομοσχέδιο “Συνέργειες Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι., πρόσβαση στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πειραματικά σχολεία, Γενικά Αρχεία του Κράτους και λοιπές διατάξεις”, σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού και Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, ΠΡΑΚΤΟΡΕΙΟ 104, 9 FM.
«Η ένταση δεν δικαιολογείται γιατί το νομοσχέδιο ήταν στη διαβούλευση και οι επί της ουσίας συζητήσεις επί αυτών των ρυθμίσεων γίνεται τα τελευταία 2 χρόνια. Μήπως υπάρχει ένταση και το δια ταύτα είναι απόσυρση μήπως κρύβει έλλειψη θέσεων;Κάνουμε έναν δημόσιο διάλογο επί 2 χρόνια, ενσωματώσαμε αρκετές αλλαγές που προέκυψαν μέσα από τον διάλογο και θεωρούμε ότι είναι μια πολύ ώριμη πρόταση», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Γαβρόγλου ανάφερε ότι με το νομοσχέδιο επιλύονται τρία προβλήματα: «Το πρώτο είναι το θέμα της ανυπαρξίας της τρίτης λυκείου, το δεύτερο είναι το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ το οποίο δεν εξαντλεί μόνο τους υποψήφιους αλλά τους μαθαίνει τεχνικές για να μπουν στα Πανεπιστήμια χωρίς όμως να τους μορφώνει. Και το τρίτο ότι τα δύο ισότιμα σκέλη της ανώτατης εκπαίδευσης -τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ- πρέπει να τα δει κανείς ενιαία σε ένα πλαίσιο νέας αρχιτεκτονικής για την ανώτατη εκπαίδευση».
Ως προς την έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων οκ. Γαβρόγλου σχολίασε: «Ο πρόεδρος της Συνόδου, ακατανόητα για εμένα, συγκαλεί τη Σύνοδο των Πρυτάνεων. Από τον Σεπτέμβριο του ’17 όταν έγινε η Σύνοδος Πρυτάνεων στα Καλάβρυτα, και που ήταν το πρώτο νομοσχέδιο που επρόκειτο να καταθέσουμε για το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, η δική μου πρόταση στη Σύνοδο ήταν να γίνει μια επιτροπή για να συζητάμε από κοινού το θέμα του μέλλοντος των Πανεπιστημίων. Αυτό είναι στα Πρακτικά. Η Σύνοδος δεν συγκρότησε καμία επιτροπή. Κάθε φορά, συμπεριλαμβανομένης και της Συνόδου που έγινε πριν από ενάμιση μήνα στην Κρήτη, τέθηκε ξανά αυτό το θέμα και κανείς δεν μίλησε -πέρα από τον Πρόεδρο- για νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί και για το νομοσχέδιο που ήταν στη διαβούλευση και ψηφίζεται τώρα».
Σε ερώτηση για τα πενταετή προγράμματα σπουδών ο κ. Γαβρόγλου τόνισε: «Επί 36 χρόνια υπάρχει ένας ‘κρυφός εμφύλιος’ στη χώρα ανάμεσα στους αποφοίτους πενταετών τμημάτων των Πολυτεχνείων και των τετραετών τμημάτων των ΤΕΙ, γιατί είναι αμφότεροι Μηχανικοί. Μέχρι τώρα οι απόφοιτοι των τετραετών τμημάτων, δεν είχαν κανένα επαγγελματικό δικαίωμα. Υπάρχει μια παθογένεια ότι σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα υπάρχουν και τετραετή και πενταετή τμήματα που και τα δύο βγάζουν Μηχανικούς. Έχουμε μια διαδικασία ακαδημαϊκή με την οποία τα τετραετή μπορούν να γίνουν πενταετή και έχουμε και μια διαδικασία στην οποία εμπλέκονται και τα Πολυτεχνεία και τα Τεχνικά Επιμελητήρια, ώστε το 5ετές να μπορεί να αποκτήσει επαγγελματικά δικαιώματα. Αυτό επιλύει ένα έλλειμα που είχαν τα ανώτατα ιδρύματα τα τελευταία 36 χρόνια», τόνισε ο κ. Γαβρόγλου, σημειώνοντας ότι όλοι συμφωνούν με τη διαδικασία και ως προς το ακαδημαϊκό και ως προς το επαγγελματικό σκέλος. «Ας καθίσουμε σε ένα τραπέζι να συζητήσουμε και εμείς εγγυόμαστε ότι θα κάνουμε μια πρόταση να παγώσουμε τον αριθμό των εισακτέων στα σημερινά επίπεδα και να μην υπάρχει αύξηση όπως υπάρχει τα τελευταία 30 χρόνια».
Για το θέμα της έναρξης του ωραρίου στα σχολεία, ο υπουργός Παιδείας είπε ότι το θέμα είναι προς συζήτηση. «Ακόμη δεν μας έχει παραδοθεί το πόρισμα. Μόλις μας παραδοθεί, θα το μελετήσουμε και θα λάβουμε τις αποφάσεις. Ας αφήσουμε την επιστημονική συλλογικότητα να κάνει τη δουλειά της και με βάση τα πορίσματα θα αποφασίσουμε».
Αναφερόμενος, τέλος, στους μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών ο κ. Γαβρόγλου είπε ότι σε λίγες ημέρες προκηρύσσονται από τον ΑΣΕΠοι 4.500 θέσεις εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής και αμέσως μετά θα προκηρυχθούν οι 10.500 θέσεις στο πλαίσιο του προγραμματισμού. «Όλες οι Κασσάνδρες που έλεγαν ότι όλα αυτά τα κάνουμε για να κοροϊδέψουμε τον κόσμο θα βγουν τραγικά διαψευσμένες», είπε χαρακτηριστικά.

Διαδώστε: