11/09/2024 11/09/2024 Σήμερα Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου με τον καθιερωμένο αγιασμό άνοιξαν τα σχολεία όλης της χώρας. Ανάμεικτα συναισθήματα χαράς, προσμονής αλλά και αβεβαιότητας και άγχους προκαλεί η επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Η νέα σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από αρκετές αλλαγές οι οποίες μεταξύ άλλων σχετίζονται με τις απουσίες των μαθητών, τις αποβολές και...
11 Σεπτεμβρίου, 2024 - 9:22
Τελευταία ενημέρωση: 11/09/2024 - 9:28

Οι μεγάλες αλλαγές της νέας σχολικής χρονιάς – Το μήνυμα του υπουργού και της υφυπουργού Παιδείας

Διαδώστε:
Οι μεγάλες αλλαγές της νέας σχολικής χρονιάς – Το μήνυμα του υπουργού και της υφυπουργού Παιδείας

Σήμερα Τετάρτη 11 Σεπτεμβρίου με τον καθιερωμένο αγιασμό άνοιξαν τα σχολεία όλης της χώρας. Ανάμεικτα συναισθήματα χαράς, προσμονής αλλά και αβεβαιότητας και άγχους προκαλεί η επιστροφή των μαθητών στα θρανία μετά τις καλοκαιρινές διακοπές. Η νέα σχολική χρονιά χαρακτηρίζεται από αρκετές αλλαγές οι οποίες μεταξύ άλλων σχετίζονται με τις απουσίες των μαθητών, τις αποβολές και τη χρήση των κινητών τηλεφώνων.

Ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, Κυριάκος Πιερρακάκης στο μήνυμά του για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς επεσήμανε: “Κάθε νέα σχολική χρονιά αποτελεί αφετηρία μιας καινούριας προσπάθειας να γινόμαστε καλύτεροι. Και αυτή η προσπάθεια αφορά τόσο εσάς, τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όσο και εμάς στο Υπουργείο, που καλούμαστε να κάνουμε την καθημερινότητά σας ευκολότερη, ασφαλέστερη και παραγωγικότερη”.

Ολόκληρο το μήνυμα του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:

Αγαπητές μαθήτριες και αγαπητοί μαθητές,

Αγαπητές και αγαπητοί εκπαιδευτικοί,

Κάθε νέα σχολική χρονιά αποτελεί αφετηρία μιας καινούριας προσπάθειας να γινόμαστε καλύτεροι. Και αυτή η προσπάθεια αφορά τόσο εσάς, τους πρωταγωνιστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας, όσο και εμάς στο Υπουργείο, που καλούμαστε να κάνουμε την καθημερινότητά σας ευκολότερη, ασφαλέστερη και παραγωγικότερη.

Φέτος οι αλλαγές που θα δείτε θα είναι πολυάριθμες και πυκνές, ενώ θα εκτείνονται σε όλο το εύρος της εκπαιδευτικής καθημερινότητας.

Από τον διορισμό 10.000 μόνιμων εκπαιδευτικών μέχρι την ολοκλήρωση της εγκατάστασης διαδραστικών πινάκων σε όλες τις σχολικές αίθουσες από την Ε΄ Δημοτικού και πάνω και από την εισαγωγή ολόκληρων λογοτεχνικών έργων στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας μέχρι την ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού, κοινή συνισταμένη των πρωτοβουλιών μας είναι ένα ανοιχτό σχολείο, φιλικό στους εκπαιδευτικούς και τους/τις μαθητές/τριες, που θα προσφέρει σύγχρονες γνώσεις και θα αναπτύσσει απαραίτητες δεξιότητες.

Θα μου επιτρέψετε να σταθώ λίγο περισσότερο σε 4 επιμέρους δράσεις:

Η πρώτη είναι το πρόγραμμα ανακαίνισης δημόσιων σχολικών υποδομών. Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» συνιστά ένα έργο το οποίο κάνει την καθημερινότητά σας καλύτερη και, κυρίως, ασφαλέστερη. Ακούμε όλα τα αιτήματα που διατυπώνετε και πρώτοι εμείς το λέμε ξεκάθαρα: τα σχολεία μας πρέπει να έχουν και σύγχρονα εργαλεία και αξιόπιστες υποδομές – και πρέπει να τα αποκτήσουν και τα δύο μαζί, σε όσο το δυνατόν πιο σύντομο χρόνο. Ήδη από τη φετινή χρονιά θα δείτε τις πρώτες παρεμβάσεις.

Η δεύτερη είναι το Ψηφιακό Σχολείο και, ειδικότερα, το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Με τα νέα αυτά ψηφιακά εργαλεία θέλουμε να δώσουμε σε κάθε παιδί τη δυνατότητα να επαναλάβει όποιο κομμάτι της ύλης επιθυμεί, μέσα από εύληπτες ψηφιακές παραδόσεις, βιντεοσκοπημένες ή σε ζωντανή μετάδοση. Και εδώ πρέπει να σταθώ στη συμβολή των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα, συνεισφέροντας όχι μόνο την εργασία και την ενέργειά τους, αλλά και την καινοτόμο ματιά τους.

Η τρίτη έχει να κάνει με την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Η νέα χρονιά βρίσκει τις σχολικές μονάδες, τους εκπαιδευτικούς και τα παιδιά να διαθέτουν μια σειρά από νέα εργαλεία ώστε κανένα παιδί να μην είναι μόνο του. Σε αυτή την προσπάθεια θέλουμε δίπλα μας όλους εσάς, τις μαθήτριες και τους μαθητές: μη φοβηθείτε να μιλήσετε για κάθε περιστατικό που σας θίγει, σταθείτε απέναντι στο bullying, αλλά και δίπλα στα θύματα τέτοιων συμπεριφορών.

Η τελευταία αλλαγή αφορά στον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων. Είναι βέβαιο ότι το μέτρο για τα «κινητά στην τσάντα» θα είναι αφορμή για πολλές σκέψεις και συζητήσεις. Ωστόσο, είναι βέβαιο ότι θα βοηθήσει όχι μόνο στην καλύτερη επικοινωνία με τους δασκάλους και τους καθηγητές σας αλλά και στην ανάπτυξη των μεταξύ σας σχέσεων.

Ως προς τους εκπαιδευτικούς μας, που έχουν στηρίξει και εξακολουθούν να στηρίζουν την Παιδεία στη χώρα μας, η διαβεβαίωσή μας είναι ότι θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε εντατικά, προκειμένου να βελτιώσουμε τις συνθήκες κάτω από τις οποίες ασκείτε το λειτούργημά σας. Η αύξηση των διορισμών μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού, η οποία θα συνεχιστεί και τις επόμενες χρονιές, και η εισαγωγή νέων εκπαιδευτικών εργαλείων αποσκοπούν στη δημιουργία μια στέρεης σχέσης εκπαιδευτικού – μαθητή/τριας αλλά και ενός σταθερού περιβάλλοντος για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Θα συνεχίσουμε να είμαστε δίπλα σας για να υποστηρίξουμε εσάς και το πολύτιμο έργο που προσφέρετε, ώστε τα παιδιά μας να εξελιχθούν σε ενεργούς και υπεύθυνους πολίτες και άξιους επαγγελματίες, οι οποίοι πέρα από τη γνώση, θα διαθέτουν δεξιότητες και αδιαπραγμάτευτες αξίες, όπως ο σεβασμός, η αλληλεγγύη και η ενσυναίσθηση.

Κλείνω με το εξής: για όλους εμάς στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού «η χρονιά του σχολείου» δεν αποτελεί σύνθημα, αλλά δέσμευση. Δέσμευση να υλοποιήσουμε όλες μας τις εξαγγελίες, αλλά και να αναλάβουμε οποιαδήποτε επιπλέον δράση, έχοντας πάντα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της φροντίδας μας εσάς, τους μαθητές/τριες και τους εκπαιδευτικούς. Δουλειά μας είναι να κάνουμε πραγματικότητα το σχολείο που σας αξίζει. Δική σας δουλειά, της εκπαιδευτικής κοινότητας, είναι να εστιάσετε στη μάθηση, χωρίς άγχος και με χαμόγελο.

Καλή σχολική χρονιά, με υγεία, δημιουργικότητα και πρόοδο!

Κυριάκος Πιερρακάκης

Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Μήνυμα προς τους γονείς και τους κηδεμόνες

Στο μήνυμά του προς γονείς και κηδεμόνες ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς, ο κ. Πιερρακάκης τόνισε ότι “οι πόρτες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι πάντα ανοικτές για οτιδήποτε αφορά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας”.

Ολόκληρο το μήνυμα του υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού:

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,

Φιλοδοξούμε η νέα σχολική χρονιά να αποτελέσει την απαρχή μεγάλων αλλαγών. Το πρόγραμμα «Μαριέττα Γιαννάκου» για την ανακαίνιση σχολικών υποδομών σε όλη τη χώρα θα αναβαθμίσει τα σχολεία.

Το πρώτο κουδούνι φέρνει μαζί του 10.000 νέους μόνιμους εκπαιδευτικούς και αλλαγές στο περιεχόμενο των μαθημάτων με στόχο την απελευθέρωση της φαντασίας και την ενίσχυση της κριτικής και αλγοριθμικής σκέψης.

Αξιοποιούμε την τεχνολογία σε εκείνες τις πτυχές της εκπαιδευτικής διαδικασίας που παράγει προστιθέμενη αξία και επενδύουμε στις «δράσεις ενεργού πολίτη» και την ενίσχυση του επαγγελματικού προσανατολισμού.

Τα σχολεία αποκτούν νέο κανονισμό λειτουργίας με δικαιώματα αλλά και υποχρεώσεις για τους μαθητές και τις μαθήτριες. Το «κινητό στην τσάντα» δεν είναι ένα σύνθημα, αλλά αναγκαιότητα και είμαστε σίγουροι ότι θα έχουμε και τη δική σας υποστήριξη σε αυτό.

Η εφαρμογή e-Parents αποτελεί ήδη εργαλείο ενημέρωσης για τις βαθμολογίες των παιδιών και τις ανακοινώσεις του σχολείου. Με την προσθήκη νέων λειτουργιών, σύντομα θα εξελιχθεί σε κανάλι πλήρους και άμεσης επικοινωνίας με τη σχολική μονάδα.

Θα ήθελα, επίσης, να σταθώ στην αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και εκφοβισμού. Έχουμε εξοπλίσει τα σχολεία με εργαλεία για την αποτελεσματική αντιμετώπιση του bullying. Η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr λειτουργεί με στόχο την καταπολέμηση του εκφοβισμού, ενώ περισσότεροι ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί σκύβουν πάνω από το πρόβλημα.

Όλες οι αλλαγές είναι διαθέσιμες στην παρακάτω διεύθυνση και μπορείτε να ενημερωθείτε αναλυτικά γι’ αυτές: https://www.minedu.gov.gr/news/59225-29-08-24-11-allages-sta-sxoleia-gia-to-2024-2025.

Οι πόρτες του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού είναι πάντα ανοικτές για οτιδήποτε αφορά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Ελπίζουμε σε μια καλή συνεργασία και για το νέο διδακτικό έτος.

Καλή σχολική χρονιά, με υγεία και δημιουργικότητα!

Κυριάκος Πιερρακάκης

Υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Μήνυμα της υφυπουργού Παιδείας Ζέττας Μ. Μακρή για την έναρξη της σχολικής χρονιάς

Στο μήνυμά της για την νέα σχολική χρονιά η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μ. Μακρή υπογράμμισε: “Είμαστε όλοι έτοιμοι να υποδεχτούμε, μαζί, την πιο σημαντική ημέρα για τη σχολική κοινότητα, το πρώτο κουδούνι, που σε λίγο θα χτυπήσει και η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει!“.

Ολόκληρο το μήνυμα της υφυπουργού Παιδείας:

Αγαπητές μαθήτριες, αγαπητοί μαθητές και εκπαιδευτικοί, αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες

Είμαστε όλοι έτοιμοι να υποδεχτούμε, μαζί, την πιο σημαντική ημέρα για τη σχολική κοινότητα, το πρώτο κουδούνι, που σε λίγο θα χτυπήσει και η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει!

Μια ημέρα χαράς, η αρχή της σχολικής πορείας ή η επιστροφή στα σχολεία, φέτος συνοδεύεται από την ιδιαίτερη ικανοποίηση που φέρνουν στα εκπαιδευτικά πράγματα οι δώδεκα σπουδαίες αλλαγές που θα συναντήσουν μαθητές, εκπαιδευτικοί και θα διαπιστώσουν οι γονείς και κηδεμόνες από την πρώτη επαφή με το σχολικό περιβάλλον.

Οι διορισμοί 10.000 εκπαιδευτικών, το πρόγραμμα για την ανακαίνιση των σχολικών υποδομών, το ψηφιακό σχολείο και το ψηφιακό φροντιστήριο, οι διαδραστικοί πίνακες, το αναμορφωμένο περιεχόμενο του μαθήματος της πληροφορικής και το νέο πιστοποιητικό, η πλατφόρμα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού, ο νέος κανονισμός λειτουργίας των σχολείων, η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας με τη διδασκαλία ολόκληρων λογοτεχνικών βιβλίων και την ευχέρεια των πολλαπλών επιλογών, το πρόγραμμα για τον σχολικό επαγγελματικό προσανατολισμό και οι δράσεις Ενεργού Πολίτη είναι τα ορόσημα της νέας σχολικής χρονιάς.

Σας καλωσορίζουμε στα σχολεία και σας ευχόμαστε μια δημιουργική, ενδιαφέρουσα και πρωτότυπη μαθησιακή διαδρομή!

Καλή σχολική χρονιά και “τα κινητά στην τσάντα”!

Συγκεντρωτικά οι 11 αλλαγές που φέρνει η σχολική χρονιά 2024-25

  1. Έχουν γίνει ακόμα 10.000 διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων, με αποτέλεσμα από το 2019 έως σήμερα το διδακτικό προσωπικό των δημόσιων σχολείων να έχει ενισχυθεί με περισσότερους από 37.500 δασκάλους και καθηγητές.
  2. Φέτος εγκαινιάζονται νέα μέσα διδασκαλίας. Οι πιλοτικές ζωντανές παραδόσεις του δωρεάν ψηφιακού φροντιστηρίου θα αρχίσουν στις 16 Σεπτεμβρίου για τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ έχει ήδη τεθεί σε λειτουργία το σκέλος των ασύγχρονων ενισχυτικών παραδόσεων για όλους τους μαθητές, σε πρώτη φάση για τα μαθήματα της νεοελληνικής γλώσσας και των μαθηματικών στις τρεις τάξεις του Γυμνασίου. Μέχρι το τέλος του 2025 θα έχουν αναρτηθεί 2.500 εύληπτα, συνοπτικά βίντεο για 47 μαθήματα που διδάσκονται από την Ε’ Δημοτικού έως και την Β’ Λυκείου, συν υλικό για την ιστορία και τα μαθηματικά της Γ’ Λυκείου.
  3. Επιπλέον, το νέο σχολικό έτος θα ενεργοποιηθούν για πρώτη φορά οι αυτόνομες τάξεις για απομακρυσμένες περιοχές, αρχής γενομένης από τη Γαύδο, όπου τρεις εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν δια ζώσης τα κύρια μαθήματα, ενώ οι υπόλοιπες παραδόσεις θα γίνονται live μέσω τηλεδιάσκεψης.
  4. Σε ό,τι αφορά την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών στο μάθημα, τονίστηκε πως η εγκατάσταση των διαδραστικών ψηφιακών πινάκων για τις ανάγκες όλων των τάξεων από την Ε’ Δημοτικού έως τη Γ’ Λυκείου έχει πλέον ολοκληρωθεί σε ποσοστό 78,6%, με 28.504 συσκευές να βρίσκονται ήδη σε σχολικές αίθουσες.
  5. Σε σχέση με το bullying θα συνεχίσει να λειτουργεί η πλατφόρμα stop-bullying.gov.gr ενάντια στην ενδοσχολική βία και τον εκφοβισμό που έκανε πρεμιέρα στα τέλη της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Μέχρι σήμερα έχουν δημιουργήσει προφίλ χρήστη 1.243 γονείς/κηδεμόνες και 185 μαθητές, ενώ έχουν ήδη υποβληθεί 285 και 43 αναφορές, αντίστοιχα. Τα ίδια τα σχολεία διαχειρίστηκαν την πλειονότητα των περιστατικών ενώ η τετραμελής ομάδα δράσης των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης παρενέβη σε 17 περιπτώσεις. Οι εκπαιδευτικοί από την αρχή της φετινής χρονιάς έχουν πλέον όλα τα εργαλεία στα χέρια τους για την αντιμετώπιση του φαινομένου ενώ οι επιμορφώσεις δασκάλων, καθηγητών και των στελεχών εκπαίδευσης βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
  6. Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής e-Parents γονείς και κηδεμόνες ενημερώνονται για τη βαθμολογία των παιδιών και για ανακοινώσεις που εκδίδει η σχολική μονάδα, ενώ πολύ σύντομα θα ενεργοποιηθεί η πρόσθετη δυνατότητα ενημέρωσής τους για τις απουσίες, την ύλη και τον προγραμματισμό συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς.
  7. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στον νέο κανονισμό λειτουργίας των σχολείων, που περιλαμβάνει το νέο πλαίσιο συνεπειών. Μεταξύ άλλων, η Ελλάδα προστίθεται στον κατάλογο των ευρωπαϊκών χωρών που παίρνουν μέτρα κατά της χρήσης κινητών τηλεφώνων στο σχολείο, απαγορεύοντας την εμφανή κατοχή και χρήση κινητών, προβλέποντας αυξημένες ποινές σε περιπτώσεις που μαθητής καταγράφει συμμαθητές ή καθηγητές του χωρίς συναίνεση.
  8. Η όγδοη αλλαγή αφορά στον εμπλουτισμό του προγράμματος σπουδών με Δράσεις Ενεργού Πολίτη, οι οποίες συνδέονται με τους στόχους βιώσιμης ανάπτυξης που έχει θέσει ο ΟΗΕ. Σκοπός είναι οι μαθητές και οι μαθήτριες να εκπαιδευτούν στο ευ ζην, στη φροντίδα του περιβάλλοντος, στην κοινωνική ευθύνη και τη δημιουργική σκέψη.
  9. Επίσης, από τη νέα σχολική χρονιά αναμορφώνεται το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο με επικαιροποίηση του περιεχομένου των βιβλίων και τον σχεδιασμό νέου πιστοποιητικού πληροφορικής, το οποίο διαρθρώνεται σε τέσσερις άξονες: βασικές αρχές computing, χειρισμός και ανάλυση δεδομένων, διαδίκτυο και δίκτυα, ηθικές/κοινωνικές πτυχές.
  10. Ταυτόχρονα, στην Α’ Λυκείου εισάγεται διαδικτυακά ο σχολικός επαγγελματικός προσανατολισμός, προκειμένου να υποστηριχθούν οι μαθητές να ανακαλύψουν τα ταλέντα τους και τις κλίσεις τους.
  11. Βαρύτητα δίνεται επίσης στην ενίσχυση της φιλαναγνωσίας. Σε όλες τις τάξεις, από το νηπιαγωγείο έως την Γ’ Λυκείου, εισάγεται η ανάγνωση, με εργασίες και δραστηριότητες, ολόκληρων λογοτεχνικών έργων από κορυφαίους Έλληνες και ξένους συγγραφείς, αντί των αποσπασματικών κειμένων που γινόταν έως πέρυσι. Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν και να υποστηριχθούν οι μαθητές να αγαπήσουν το βιβλίο και να αναπτύξουν την κριτική σκέψη. Προς τον σκοπό αυτόν προωθείται και το πολλαπλό βιβλίο, το οποίο οι μαθητές θα έχουν στη διάθεσή τους από τον Απρίλιο του 2025, αρχικά σε ψηφιακή μορφή.

Αλλαγές σε επτά συνολικά βιβλία

Αλλαγές σε σημεία του περιεχομένου τους έχουν γίνει από τη νέα σχολική χρονιά (2024/2025) σε επτά συνολικά βιβλία σε Δημοτικά σχολεία, Γυμνάσια και Λύκεια. Τα βιβλία είναι τα εξής:

Δημοτικό

  • Γλώσσα (ΤΕΥΧΟΣ 1) της Ε΄ τάξης

Γυμνάσιο

  • Η Μαρτυρία της Ορθόδοξης Εκκλησίας στον Σύγχρονο κόσμο της Γ’ τάξης

Λύκειο

  • Αρχές Οικονομικής Θεωρίας – Μάθημα Προσανατολισμού Οικονομίας και Πληροφορικής (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
  • Λατινικά (ΤΕΥΧΟΣ Α’) – Μάθημα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
  • Ορθόδοξη πίστη και λατρεία – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Α’ Λυκείου – Εσπερινά), ΕΠΑΛ-Μάθημα Γενικής Παιδείας (Α ΕΠΑΛ,Α ΕΠΑΛ.ΕΣΠ)
  • Χριστιανισμός και Θρησκεύματα – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Β’ Λυκείου – Εσπερινά)
  • Χριστιανισμός και σύγχρονος κόσμος – Μάθημα Γενικής Παιδείας (Γενικά Λύκεια Γ’ Λυκείου – Εσπερινά)
  • Σχολικά είδη: «Καλάθι μαθητών» και πλαφόν ενάντια στην ακρίβεια

Συγχωνεύσεις τμημάτων

Ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας, Γιάννης Κατσαρός, μιλώντας στην εκπομπή «Συνδέσεις» της ertnews, ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχουν συγχωνεύσεις τμημάτων επί της ουσίας, αλλά εφαρμογή της νομοθεσίας που προβλέπει συγκεκριμένα όρια μαθητών ανά τάξη. «Η νομοθεσία μας είναι σαφής. Δεν μπορεί να λειτουργεί τμήμα με λιγότερους από 15 μαθητές», σημείωσε ο κ. Κατσαρός. Τόνισε ότι δεν υπήρξε υπέρβαση αυτών των ορίων και πως οι περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε μεγαλύτερος αριθμός μαθητών οφείλονται σε καθυστερημένες εγγραφές, κυρίως λόγω μετακινήσεων οικογενειών κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. «Σε καμία περίπτωση δε θα παραμείνουν τμήματα με 28 μαθητές», δήλωσε, προσθέτοντας ότι οι διευθυντές επεξεργάζονται ήδη σχέδια για την ομαλή κατανομή των μαθητών.

«Μετά το τέλος Αυγούστου και όταν άνοιξαν οι εγγραφές παρουσιάστηκε ένα τέτοιο φαινόμενο σε κάποιον σε περιορισμένο αριθμό σχολείων δεν υπερέβαινε στην χώρα τις 60 περιπτώσεις» πρόσθεσε διευκρινίζοντας ότι όπου υπάρχουν υπεράριθμοι μαθητές αυτό θα διορθωθεί.

Σε σχέση με τις συνθήκες των σχολικών κτηρίων, ο Γενικός Γραμματέας ανέφερε ότι το ζήτημα είναι συνεχές, καθώς οι σχολικές υποδομές είναι παλιές και ευθύνη για τη συντήρησή τους έχουν οι δήμοι. Υπογράμμισε ότι, παρά τις τακτικές συντηρήσεις από τους δήμους, πολλά κτήρια χρήζουν ευρύτερων παρεμβάσεων, με προτεραιότητα σε όσα που χρειάζονται πλήρη ανανέωση. Ο κ. Κατσαρός σημείωσε επίσης ότι η διαδικασία αυτή βρίσκεται σε εξέλιξη, με τον πρωθυπουργό να ανακοινώνει συνεργασία με ιδιώτες δωρητές για την υποστήριξη των σχολικών κτιριακών αναγκών. Και όπως είπε οι επισκευές και οι συντηρήσεις που θα γίνουν σε συγκεκριμένα σχολεία θα είναι με μεγάλη έκταση, πέραν από την καθιερωμένη ετήσια συντήρηση.

«Ο σχεδιασμός θα περιλαμβάνει μια προτεραιοποίηση η οποία θα γίνει κατόπιν υποδείξεως από τους ίδιους τους δήμους», διευκρίνισε μη δίνοντας ακόμη αριθμητικά στοιχεία για τις σχολικές μονάδες που θα ανακαινιστούν πλήρως.

 

Με πληροφορίες από ertnews , protothema.gr

H αναδημοσίευση του παραπάνω άρθρου ή μέρους του επιτρέπεται μόνο αν αναφέρεται ως πηγή το ORTHODOXIANEWSAGENCY.GR με ενεργό σύνδεσμο στην εν λόγω καταχώρηση.

google-news Ακολούθησε το ORTHODOXIANEWSAGENCY.gr στο Google News και μάθε πρώτος όλες τις ειδήσεις.

Διαδώστε:
Ροή Ειδήσεων