Με μερική ή ολική διάθεση από το οικείο ΠΥΣΔΕ δίνεται η δυνατότητα να παρέχεται η άμεση κάλυψη λειτουργικών κενών, σε περίπτωση που υφίστανται, στα Εκκλησιαστικά Σχολεία της χώρα κατά το σχολικό έτος 2023-2024.
Το Εποπτικό Συμβούλιο Εκκλησιαστικής Εκπαίδευσης με την αρ. 15η/9-6-2023 Πράξη του αποφάσισε ότι για την επόμενη σχολική χρονιά, δηλαδή το σχολικό έτος 2023-2024, και μετά την ανάκληση της προκήρυξης για τον καθορισμό διαδικασίας κατάταξης και επιλογής υποψηφίων εκπαιδευτικών στα εκκλησιαστικά σχολεία, η κάλυψη των λειτουργικών κενών σε αυτά θα γίνει ως ακολούθως:
Α) οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν κατά το τρέχον σχολικό έτος στα Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια και Εκκλησιαστικά Γυμνάσια – Γενικά Εκκλησιαστικά Λύκεια, εφόσον το επιθυμούν, μπορούν να συνεχίσουν να υπηρετούν στα ως άνω σχολεία και για το σχολικό έτος 2023-2024, κατόπιν αίτησής τους στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης. Στην περίπτωση αυτή, οφείλουν να αναλάβουν μεν υπηρεσία στη σχολική μονάδα οργανικής τους θέσης, υποχρεούνται ωστόσο να παρέχουν θερινή υπηρεσία στο εκκλησιαστικό σχολείο.
Β) Σε περίπτωση που συνεχίζουν να υφίστανται λειτουργικά κενά, από την έναρξη του σχολικού έτους 2023-2024 και εφεξής, στα εκκλησιαστικά σχολεία, λόγω έλλειψης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους ήδη υπηρετούντες εκπαιδευτικούς, η άμεση κάλυψή τους θα γίνεται με διάθεση, μερική ή ολική, εκπαιδευτικών από το οικείο ΠΥΣΔΕ με προτεραιότητα στους εκπαιδευτικούς αυξημένων ακαδημαϊκών προσόντων.
Ειδικότερα στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκιδικής και ως προς την κάλυψη λειτουργικών κενών στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία υπενθυμίζεται ότι ισχύει η παρ. 19 του άρθρου 127 του Ν. 4823/2021 (Φ.Ε.Κ. 136 Α’) «Ειδικά στην Αθωνιάδα Εκκλησιαστική Ακαδημία για …κάλυψη λειτουργικών κενών σύμφωνα με την παρ. 17, απαιτείται επιπροσθέτως η προηγούμενη έγκριση της Ιεράς Επιστασίας του Αγίου Όρους, σύμφωνα με την υπό στοιχεία Φ. 7626/6/ΑΣ1785/9.12.1987 απόφαση του Υπουργού εξωτερικών (Β’ 765), χωρίς να απαιτείται αιτιολογημένη γνώμη για την άρνηση παροχής έγκρισης για τους εκπαιδευτικούς που προηγούνται».