Παιδεία και Πολιτισμός
11 Σεπτεμβρίου, 2022

Πρώτο κουδούνι αύριο για τα σχολεία: Πώς θα γίνει ο αγιασμός – Τα νέα πρωτόκολλα για την πανδημία

Διαδώστε:

Με αλλαγές, αλλά και πιο χαλαρά μέτρα ενάντια στον κορωνοϊό, ξεκινάει αύριο 12 Σεπτεμβρίου η νέα σχολική χρονιά. Ο καθιερωμένος αγιασμός θα τελεστεί στο προαύλιο των σχολείων και η ώρα αγιασμού καθορίζεται κατόπιν συνεννόησης της ενορίας με το σχολείο. Οι σχολικές μονάδες το έχουν ήδη αναρτήσει σε εμφανές σημείο στο σχολείο το πρόγραμμα του αγιασμού προς ενημέρωση των γονέων και των κηδεμόνων.

 

Ένα από τα ερωτήματα που απασχολούν τους γονείς είναι εάν φέτος θα μπορούν να παραστούν στον αγιασμό. Υπενθυμίζεται ότι τα δύο τελευταία χρόνια ο αγιασμός στις σχολικές μονάδες γινόταν χωρίς την παρουσία γονέων για λόγους αποφυγής διασποράς του ιού.

Ερωτηθείσα για το θέμα η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως απάντησε ότι η παρουσία των γονιών στον αγιασμό θα καθοριστεί από την απόφαση των διευθυντών των σχολικών μονάδων. Οι γονείς καλούνται να επικοινωνήσουν με τον διευθυντή όπου θα τους υποδείξει πώς θα τελεστεί ο αγιασμός στο σχολείο.

 

Τα μέτρα για τον κορωνοϊό

Στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ το οποίο περιγράφει το πρωτόκολλο με το οποίο θα λειτουργήσουν τα σχολεία για το σχολικό έτος 2022-2023 ενόψει του αγιασμού που θα γίνει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου.

Στο ΦΕΚ περιγράφεται τι ισχύει για τη χρήση μάσκας, την διαχείριση ύποπτου κρούσματος κορωνοϊού, την καραντίνα για μαθητές και εκπαιδευτικούς που θα βρεθούν θετικοί στον κορωνοϊό, την υποχρέωση υποβολής σε rapid test των ανεμβολίαστων εκπαιδευτικών αλλά και τις απουσίες.

 

Μάσκα

Όσον αφορά τη μάσκα (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη με κατάλληλες προδιαγραφές)αναφέρεται ότι είναι προαιρετική για τους/τις μαθητές/τριες σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Παράλληλα προβλέπεται ότι οι ανεμβολιαστοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν ένα rapid test την εβδομάδα το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιούν πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό τότε ακολουθείται το πρωτοκόλλο του ΕΟΔΥ.

 

Διαχείριση ύποπτου κρούσματος

Στο ΦΕΚ περιγράφεται και το πρωτόκολλο διαχείρισης μαθητή/μαθήτριας, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19.

«Εάν ένας/μία μαθητής/τρια εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Εάν ο/η μαθητής/τρια βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

– Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του/ της μαθητή/τριας.
– Απομόνωση του/της μαθητή/τριας σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής
μάσκας.
– Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον/την μαθητή/τρια και το/τα άτομο/α που το φροντίζουν.
– Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
– Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του/ της μαθητή/τριας με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο/η μαθητής/τρια χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο/η μαθητής/τρια παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της. Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο/η
μαθητής/τρια μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα. Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

 

Διαχείριση θετικού κρούσματος και 5ημερη καραντίνα

Αν μαθητής/τρια ή μέλος του προσωπικου βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό τότε «ο γονέας/κηδεμόνας του/της μαθητή/τριας ή ο/η εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19. Ο/Η μαθητής/τρια και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου. Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο/η μαθητής/τρια ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.

 

Η επιστροφή στο σχολείο

Για την επιστροφή στο σχολείο ατόμων με επιβεβαιωμένη νόσο COVID-19 προβλέπεται ότι «ο/η μαθητής/τρια ή ο ενήλικος μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την παρέλευση πέντε (5) ημερών απομόνωσης, εάν δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη
υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών. Αν ο πυρετός επιμένει συστήνεται η παράταση της απομόνωσης εντός της οικείας μέχρι την πλήρη υποχώρηση του πυρετού. Για την επιστροφή στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν απαιτείται η διενέργεια νέου εργαστηριακού διαγνωστικού τεστ ούτε η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Σε περίπτωση, όμως, που, παρά τις συστάσεις, πραγματοποιηθεί νέος εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος και είναι θετικός, τότε το γεγονός αυτό δεν αποτελεί λόγο μη επανόδου στο σχολείο.

Οι μαθητές/τριες καθώς και τα μέλη του προσωπικού όταν επιστρέφουν στο σχολείο ή στην υπηρεσία τους υποχρεούνται στη χρήση μάσκας υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2) ή διπλής μάσκας για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα λήξης της απομόνωσης.

«Ο/Η μαθητής/τρια ή ο ενήλικος που χαρακτηρίσθηκε ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 και υποβλήθηκε σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με αρνητικό αποτέλεσμα επιστρέφει στο σχολείο μετά την πάροδο τουλάχιστον είκοσι τεσσάρων (24) ωρών από την πλήρη υποχώρηση του πυρετού χωρίς τη λήψη αντιπυρετικών και την υποχώρηση/βελτίωση των συμπτωμάτων. Για την επάνοδο στο σχολείο δεν απαιτείται η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης ή αρνητικού διαγνωστικού τεστ»

 

Απουσίες

Για τη μη προσμέτρηση των απουσιών των μαθητών/τριων που είναι επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 και τίθενται σε κατ’οίκον απομόνωση για πέντε (5) ημέρες, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο κεφάλαιο Γ του παρόντος, οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών ή ίδιοι αν είναι ενήλικοι/ες επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα (gov.gr – EΨΠ), και αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet), σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου. Ακολούθως υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση της παρ. 4
του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 επιδεικνύοντας ταυτόχρονα στον/στην Διευθυντή/ντρια -Προϊστάμενό/ή τους την αντίστοιχη βεβαίωση θετικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR). Στην περίπτωση που ο/η μαθητής/τρια νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορωνοιό COVID-19 οι απουσίες του καταχωρίζονται αλλά δεν προσμετρώνται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της, με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης της παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 και την επίδειξη ταυτόχρονα στον/στην Διευθυντή/ντρια – Προϊστάμενό/ή των σχετικών εγγράφων του νοσοκομείου.

 

Οι αλλαγές

Όπως ανέφερε το υπουργείο Παιδείας σε σχετική του ανακοίνωση, η φετινή σχολική χρονιά αρχίζει τη Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου, με σημαντικές καινοτομίες:
α) σχεδόν 8.600 νέους, μόνιμους διορισμούς σε Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια, Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση. Συνολικά υλοποιήσαμε 25.000 μόνιμους διορισμούς μέσα σε 2 χρόνια. Σημειωτέον, τα τελευταία 12 χρόνια στην εκπαίδευση δεν είχε γίνει ούτε ένας μόνιμος διορισμός.

β) Επέκταση ολοήμερου:

– Επεκτείνεται χρονικά από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ., με στόχο αφ’ ενός την αναβάθμιση της παρεχόμενης δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης, αφ’ ετέρου τη στήριξη των εργαζόμενων γονέων και των οικογενειών, με την προσέγγιση του σχολικού και του εργασιακού ωραρίου.

– Αναβαθμίζεται το περιεχόμενο, με νέο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με περισσότερες δημιουργικές δράσεις για τα παιδιά (δημιουργική γραφή, εικαστικά κ.ά.) με περισσότερες παροχές από τη δωρεάν δημόσια εκπαίδευση.

– Η εφαρμογή ξεκινά στο 50% των τμημάτων που λειτουργούν σήμερα ως ολοήμερα, νηπιαγωγεία και δημοτικά (περίπου 5.000).

– Χωρίς κριτήρια εγγραφής.

– Πάνω από 3.200 προσλήψεις εκπαιδευτικών για την περαιτέρω στελέχωσή του.

γ) Ψηφιακά εργαλεία στις σχολικές αίθουσες – διαδραστικοί πίνακες, σετ ρομποτικής, ψηφιακό εκπαιδευτικό υλικό, τα οποία στοχεύουν στην περαιτέρω ανάπτυξη ενός οικοσυστήματος ψηφιακής εκπαίδευσης υψηλών προδιαγραφών και τα οποία θα ξεκινήσουν να εγκαθίστανται κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς.

δ) Εκπαιδευτικοί όμιλοι: μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας ή κατά τις διδακτικές ώρες του ολοήμερου προγράμματος, με αντικείμενα και δράσεις όπως δημιουργική απασχόληση, αθλητισμός, ομαδικά αθλήματα, παραδοσιακοί/μοντέρνοι χοροί, χοροκινητική έκφραση, εικαστικές τέχνες, χειροτεχνίες και κατασκευές, εκμάθηση μουσικών οργάνων, εκπαιδευτική ρομποτική, επιστημονικές κατασκευές – πειράματα.

ε) Παιδαγωγικός Σύμβουλος – Μέντορας: ο ρόλος του είναι να εμπνεύσει, να προσανατολίσει και να υποστηρίξει κάθε νεοδιοριζόμενο ή πρόσφατα τοποθετημένο στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικό, με προϋπηρεσία έως πέντε έτη, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση της διδασκαλίας του και εν γένει του παρεχόμενου από αυτόν εκπαιδευτικού έργου.

Στ) Ενδοσχολικός Συντονιστής: συντονίζει και υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, καθώς και τις προσπάθειες της Διεύθυνσης κάθε σχολικής μονάδας να την ενισχύσουν ως επαγγελματική κοινότητα μάθησης και ανάπτυξης.

 

Το μήνυμα του Αρχιεπισκόπου

Μηνύματα προς τους μαθητές, τις μαθήτριες και τους εκπαιδευτικούς στέλνει ο Μακαριώτατος Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ.κ. Ιερώνυμος, με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς η οποία ξεκινά επίσημα τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, με την τέλεση της ακολουθίας του Αγιασμού.

Αναλυτικότερα ο Προκαθήμενος της εν Ελλάδι Εκκλησίας αναφέρει προς τους μαθητές και τις μαθήτριες των δημοτικών σχολείων:

Σήμερα εἶστε ὅλοι χαρούμενοι, καθώς ξεκινᾶτε μιά καινούρια σχολική χρονιά καί συναντᾶτε καί πάλι, στήν αὐλή τοῦ σχολείου σας, τούς φίλους συμμαθητές σας καί τούς δασκάλους σας.

Μαζί μέ τή χαρά, ἴσως νιώθετε καί μιά μικρή ἀγωνία, ἄν θά τά καταφέρετε στή μεγαλύτερη τάξη πού θά πᾶτε. Νά ξέρετε πώς ὅλοι μας, μικροί καί μεγάλοι, νιώθουμε παρόμοια κάθε φορά πού ἔχουμε ν’ ἀσχοληθοῦμε μέ κάτι πρωτόγνωρο.

Γι’ αὐτό, ὅπως πρίν λίγο προσπαθούσατε νά νιώσετε τή δροσιά ἀπό μιά σταγόνα τοῦ Ἁγιασμένου νεροῦ πού σκορποῦσε τό κλωνάρι τοῦ βασιλικοῦ κι αὐτό σᾶς ἔκανε χαρούμενους, ἔτσι, ὅσο πιό συχνά μπορεῖτε, νά ζητᾶτε τή βοήθεια τοῦ Χριστοῦ μας, πού εἶναι ὁ μεγάλος Φίλος τῶν παιδιῶν καί Πατέρας ὅλων μας, προκειμένου ἡ χαρά καί τό χαμόγελο νά ὀμορφαίνουν τή ζωή σας.

Σᾶς εὐλογῶ καί θά προσεύχομαι καθημερινά γιά νά πετύχετε καθετί πού εἶναι γιά τό καλό σας. Εὔχομαι δύναμη καί ἐπιτυχία στούς καλούς ἐκπαιδευτικούς μας καί στούς γονεῖς σας.

Καλή καί εὐλογημένη σχολική χρονιά!

Στο μήνυμα του προς τους μαθητές και τις μαθήτριες των Γυμνασίων και Λυκείων, αναφέρει:

Σήμερα, στό ξεκίνημα μίας νέας σχολικῆς χρονιᾶς, θέλω νά μοιραστῶ μαζί σας ἕναν ἀριθμό: 258 ἑκατομμύρια παιδιά καί νέοι σέ ὅλο τόν κόσμο δέν ἔχουν τή δυνατότητα νά βρεθοῦν στό Σχολεῖο καί σέ ἀσφαλεῖς συνθῆκες μάθησης.

Κύριες αἰτίες γι’ αὐτό εἶναι ὁ πόλεμος, ἡ βία, οἱ φυλετικές διακρίσεις, ἀλλά καί ἡ ἔλλειψη πόρων στίς χῶρες τους γιά νά μπορεῖ νά ὑποστηριχθεῖ ἡ ἐκπαιδευτική διαδικασία. Τό μέλλον αὐτῶν τῶν παιδιῶν φαντάζει ζοφερό.

Εἶναι ἐξαιρετικά ἀβέβαιο πόσοι θά καταφέρουν νά ἀπολάβουν τούς καρπούς τῆς μόρφωσης. Τό μόνο βέβαιο εἶναι ὅτι αὐτά τά παιδιά θά προτιμοῦσαν νά βρίσκονται στή θέση σας αὐτή τή στιγμή, νά χαίρονται τήν εἰρήνη καί τή δυνατότητα νά ὀνειρεύονται τό μέλλον.

Μποροῦμε νά κάνουμε κάτι; Ἡ ἀπάντηση δέν εἶναι ἁπλή. Ὡστόσο δέν θά πάψουμε νά ἀγωνιζόμαστε. Ὁ καθένας μέ τόν τρόπο του. Ἄς ξεκινήσουμε ἀπό τή δική μας ζωή. Πόσο ἀνεχόμαστε τή βία; Πόσο ἀγωνιζόμαστε γιά τήν εἰρήνη;

Πόσο προσπαθοῦμε νά ἀποδεχθοῦμε τό διαφορετικό; Τά λυπηρά φαινόμενα τῆς ἐνδο-οικογενειακῆς καί τῆς ἐνδο-σχολικῆς βίας ὁρίζουν τήν εὐθύνη μας καί τίς προσπάθειές μας γιά ἕναν καλύτερο κόσμο, τόν δικό μας κόσμο, ὅπου ἡ βία δέν ἔχει καμία ἀπολύτως θέση.

Τό Σχολεῖο εἶναι ἕνας τόπος συνάντησής μας μέ πολλούς ἀνθρώπους. Ἀπό τό πόσο μποροῦμε νά ἀνεχθοῦμε καί νά ἀποδεχθοῦμε τή διαφορετικότητα τοῦ συμμαθητῆ καί τοῦ καθηγητῆ μας, ἀπό τό πόσο μποροῦμε νά τούς καταλάβουμε, ξεκινᾶ ἡ εἰρήνη ἤ ὁ πόλεμος στή ζωή μας, ἡ ἀγάπη καί ὄχι ἡ βία. Θά ἔλεγε κανείς ὅτι τό Σχολεῖο εἶναι ἕνα μικρό ἐργαστήρι εἰρήνης γιά ὅλους μας.

Εἴμαστε πολύ εὐλογημένοι καθώς ζοῦμε σέ ἕναν τόπο, ὅπου μποροῦμε ἐλεύθερα νά ἐκφράσουμε τίς ἰδέες καί τίς διαφωνίες μας. Ὑπάρχουν θεσμοί καί ἀξίες πού μᾶς προστατεύουν. Γι’ αὐτά ἀγωνίστηκαν καί οἱ πρόγονοί μας, γι’ αὐτά ἀγωνιζόμαστε κι ἐμεῖς σήμερα.

Ἔτσι, λοιπόν, κάθε φορά πού σκεπτόμαστε «ἄλλη μιά μέρα στό σχολεῖο», ἄς κάνουμε μιά μικρή προσευχή: Νά φέρνουμε στό νοῦ μας ὅλα ἐκεῖνα τά παιδιά, πού ἐπειδή ἔτυχε νά γεννηθοῦν σέ ἐμπόλεμες ἤ προβληματικές περιοχές, δέν εἶναι σίγουρο ὅτι μποροῦν κάθε πρωί νά ξεκινήσουν γιά τό σχολεῖο. Καί ἡ προσευχή μας νά γίνεται πράξη. Νά γίνεται ἀγῶνας γιά τήν ἀποδοχή τοῦ ἄλλου. Ἀγῶνας γιά νά ἀδράξουμε τήν ὀμορφιά τῆς ἡμέρας.

Ἀγῶνας γιά εἰρήνη καί καλοσύνη.

Σᾶς εὔχομαι καλή καί εὐλογημένη σχολική χρονιά. Ὁ Χριστός μας, πού καλεῖται «ἄρχων τῆς εἰρήνης», νά πλημμυρίζει πάντοτε μέ τό φῶς Του τίς ψυχές σας.

Προς τους Εκπαιδευτικούς των Σχολείων αναφέρει: 

Στό κατώφλι τῆς νέας σχολικῆς χρονιᾶς συνηθίζεται νά ἐκφράζονται εὐχές γιά εὐόδωση τοῦ πράγματι πολύτιμου ἔργου σας.

Μαζί μέ τίς εἰλικρινεῖς εὐχές μου, θά ἤθελα τούτη τή μέρα νά μοιραστῶ καί μιά σκέψη μαζί σας. Ὁ Ἀπόστολος Φίλιππος συναντώντας κάποιον ἄρχοντα Αἰθίοπα, πού διάβαζε γιά τόν Μεσσία, τόν ρώτησε: «Ἄραγε, κατανοεῖς αὐτά πού διαβάζεις;».

Σκέπτομαι, λοιπόν, τόν ἀγῶνα σας καί τίς δυσκολίες του γιά νά μεταμορφώσετε τήν ἁπλή λήψη τῆς πληροφορίας σέ βαθιά κατανόηση ὅσων ὡραίων καί ὑψηλῶν ἔχει κατακτήσει, μέ τή χάρη τοῦ Θεοῦ, ἡ ἀνθρώπινη νόηση!

Ἀληθινό κατόρθωμα! Χρειάζεται ψυχική δύναμη, προαίρεση -δηλαδή ἐπιθυμία καρδιᾶς- ὑπομονή, πεῖσμα στίς ἀντιξοότητες, ἱκανότητες.

Βέβαιος ὅτι διαθέτετε ὅλα τά ἀνωτέρω, θά τά προσφέρετε τώρα ἁπλόχερα στούς μαθητές καί στίς μαθήτριές σας, πού ἐπιθυμοῦν νά γευθοῦν τούς θησαυρούς κάθε ἐπιστητοῦ καί νά ἀνακαλύψουν ἀληθινό νόημα στή ζωή τους.

Ταυτόχρονα, μέ βαθιά ἐνσυναίσθηση θά ἀφουγκράζεστε τίς ἀνησυχίες τους καί μέ ἀστείρευτη ἀνθρωπιά θά τούς ἐλαφρύνετε τό ψυχικό φορτίο, μεταδίδοντας ἐλπίδα καί καλλιεργώντας ἀρετές. Γι᾽ αὐτό ἐκφράζω ὄχι ἁπλῶς τήν εὐχή ἀλλά τήν σιγουριά πώς τό νέο σχολικό ἔτος θα εἶναι μεστό δημιουργικότητας, μάθησης καί ψυχωφέλειας.

Ἡ Ἐκκλησία μας θά σταθεῖ γιά ἄλλη μιά φορά ἀρωγός στίς ἄοκνες προσπάθειές σας. Προσευχόμενη ἀλλά καί προσφέροντας πλῆθος ἐκπαιδευτικῶν προγραμμάτων, καλλιτεχνικῶν ἐκδηλώσεων, μαθητικῶν διαγωνισμῶν, ἐπισκέψιμων χώρων, πού ἔχουν δομηθεῖ κατάλληλα γιά νά ἐνισχύσουν τό ἐκπαιδευτικό σας ἔργο.

Συνάμα, σᾶς καταθέτω ἐγκαρδίως τό πατρικό ἐνδιαφέρον καί τήν ἐν Χριστῷ ἀγάπη μου, συνοδοιπόρος στήν ἀξιοθαύμαστη πορεία σας. Καλή καί εὐλογημένη σχολική χρονιά!

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Το μήνυμα της Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Ν. Κεραμέως για τη νέα σχολική χρονιά 2022-2023

Διαδώστε: