Δεκτό κατά πλειοψηφία έγινε από την αρμόδια κοινοβουλευτική επιτροπή το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας για την “Αναβάθμιση του Σχολείου”.
Το νομοσχέδιο εισάγεται την ερχόμενη Τρίτη προς συζήτηση στην ολομέλεια της Βουλής, και αναμένεται να ψηφιστεί το απόγευμα της Τετάρτης 10 Ιουνίου.
Στη σημερινή β’ ανάγνωση του νομοσχεδίου, η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως δήλωσε εκ νέου ανοιχτή σε βελτιωτικές προτάσεις και επανέλαβε ότι η φιλοσοφία του νομοσχεδίου στηρίζεται στην ισότητα των ευκαιριών και όχι στην εξίσωση προς τα κάτω.
Κατά τη δεύτερη ανάγνωση του νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως ευχαρίστησε φορείς και Βουλευτές για το γόνιμο διάλογο των τελευταίων ημερών και απάντησε σε σχόλια της Αντιπολίτευσης, όπως κατατέθηκαν στις τέσσερις συνεδριάσεις της Επιτροπής.
Στο τέλος της ομιλίας της η κ. Κεραμέως έθεσε τους στόχους του νομοσχεδίου αυτού, αναφέροντας:
Θα έχουμε την ευκαιρία να συζητήσουμε και πάλι στην Ολομέλεια τις επιμέρους πτυχές του παρόντος νομοσχεδίου.
Στόχοι μας:
- να δώσουμε σε όλους τους μαθητές καλύτερα και περισσότερα εφόδια,
- να μεταρρυθμίσουμε το εκπαιδευτικό σύστημα «από κάτω προς τα πάνω», ξεκινώντας από το νηπιαγωγείο, το δημοτικό και το γυμνάσιο,
- να εισάγουμε νέες θεματικές στο ωρολόγιο πρόγραμμα, όπως ο εθελοντισμός, ο αλληλοσεβασμός, η διαφορετικότητα, η επιχειρηματικότητα,
- να καλλιεργήσουμε σύγχρονες δεξιότητες για τους πολίτες του 21ου αιώνα,
- να ενισχύσουμε τη διδασκαλία γνωστικών αντικειμένων, όπως η πληροφορική, τα κλασικά γράμματα, η φυσική αγωγή και οι ξένες γλώσσες,
- να θεσμοθετήσουμε την αξιολόγηση ως μέσο βελτίωσης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, σε τρεις άξονες: προγραμματισμός, αυτοαξιολόγηση, εξωτερική αξιολόγηση,
- να στελεχώσουμε πιο αποτελεσματικά τα σχολεία, με κίνητρα και προτεραιοποίηση των αναγκών, πρέπει να λαμβάνουν διπλή μοριοδοτηση όσοι εκπαιδευτικοί υπηρετούν σε δυσπρόσιτες περιοχές; Πρέπει να προσμετρώντας πιο γρήγορα τα προσόντα και η προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών;
- να διευρύνουμε το θεσμό των πρότυπων και πειραματικών σχολείων, ως εργαστηρίων καινοτομίας για τη διάχυση βέλτιστων πρακτικών, να υπηρετήσουμε την αρχή της ισότητας ευκαιριών
- να κάνουμε το σχολικό περιβάλλον πιο ασφαλές.