Μετά τους New York Times και η Wall Street Journal δημοσίευσε εκτενές άρθρο για τον Άγιο Νικόλαο, τον Ορθόδοξο Ναό, στο Σημείο Μηδέν.
Ειδικότερα, σε εκτενές δημοσίευμά της η εφημερίδα «Wall Street Journal» αναφέρεται στον νεόδμητο Ιερό Ναό και Εθνικό Προσκύνημα του Αγίου Νικολάου στο Σημείο Μηδέν της Νέας Υόρκης. Το δημοσίευμα, με ημερομηνία 12 Ιανουαρίου 2011 που δημοσιεύθηκε στην έντυπη έκδοση έχει τίτλο και τίτλο «Μια Καινούργια Εκκλησία στο Σημείο Μηδέν».
Συντάκτης του είναι ο δημοσιογράφος Michael J. Lewis ο οποίος αναφέρεται στο σχεδιασμό του ναού και στον αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα. Επίσης, αναφέρεται στην εικονογραφία την οποία φιλοτέχνησε ο ιερομόναχος Λουκάς από το Αγιο Όρος.
«Αν σταθείς επάνω στο Δυτικό Μπρόντγουεϊ και δεις ταυτόχρονα δύο κτίρια του Ισπανού αρχιτέκτονα Σαντιάγκο Καλατράβα το ένα επισκιάζει το άλλο. Απέναντι από το Μνημείο της 11ης Σεπτεμβρίου είναι ο σταθμός μεταφορών αξίας τεσσάρων δισεκατομμυρίων δολαρίων, το κόστος της κατασκευής του οποίου υπερέβη τόσο, σε σημείο που τερμάτισε σχεδόν την καριέρα του στην Αμερική. Λίγο νοτιότερα είναι η Ελληνική Ορθόδοξη Εκκλησία του Αγίου Νικολάου η οποία άνοιξε τον περασμένο μήνα», αναφέρει το δημοσίευμα. Σε άλλο σημείο επισημαίνει πως πρόκειται «για μία συμπυκνωμένη εκκλησία με τρούλο κατασκευασμένη από εναλλασσόμενες δέσμες λευκού και γκρίζου μαρμάρου, είναι ένα από τα σπανιότερα αντικείμενα, ένα κτίριο του Καλατράβα το οποίο δεν μοιάζει κτίριο Καλατράβα».
Ο Ναός του Αγίου Νικολάου, όπως επισημαίνει το δημοσίευμα αντικαθιστά έναν σεμνό ναό του 19ου αιώνα ο οποίος καταστράφηκε κατά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου. Η αρχιτεκτονική του Καλατράβα θα ήταν εκτός χώρου εδώ. Του υποδείχθηκε πως το κτίριο οφείλει να σέβεται τις παραδόσεις και τη Λειτουργία της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, αλλά ταυτόχρονα πως πρέπει να αντικατοπτρίζει το γεγονός ότι ζούμε στον 21ο αιώνα.
Αναφέρεται στα προσκόμματα και στη γραφειοκρατία μέχρι να αποπερατωθεί ο ναός «…Χρειάσθηκαν χρόνια για να βρεθεί ο χώρος για την ανοικοδόμηση του Αγίου Νικολάου καθότι η αρχική του τοποθεσία είχε καταργηθεί. Τελικά μία τοποθεσία βρέθηκε επάνω στην οροφή του ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης οχημάτων (World Trade Center Vehicle Security Ground), ανυψώνοντας τον ναό 25 πόδια πάνω από το έδαφος σε μία υπερυψωμένη πλατεία και αποστερώντας τον από την σύνδεσή του με τον δρόμο. Προστέθηκε σ’ αυτές τις προσβολές το ότι η καινούργια εκκλησία έπρεπε να ενσωματώσει ένα μεσότοιχο εξαερισμού για το γκαράζ που βρίσκεται κάτω από αυτή. Εάν τελικά παραπαίει, τουλάχιστον το σχέδιο του Αγίου Νικολάου είναι υπέροχο και επιβλητικό. Ακολουθεί τα πλέον αρχαία Βυζαντινά μοντέλα, ένας τετράγωνος τρούλος με περίκλειστες τέσσερις γωνίες για Λειτουργικούς και άλλους σκοπούς, όπως σκευοφυλάκιο και ιεροφυλάκιο. Στο εξωτερικό αυτά τα δωμάτια στις άκρες εμφανίζονται ως τέσσερις τετράγωνοι πύργοι που αγκαλιάζουν σφιχτά τον τρούλο. Το συνολικό κτίσμα όπως είναι αυλακωμένο και χωρίς παράθυρα, φαίνεται σαν αφηρημένο άγαλμα, σαν να προέρχεται από ένα μοναδικό τεμάχιο μαρμάρου. Τουλάχιστον έτσι φαίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το βράδυ είναι άλλη υπόθεση».
Σε άλλο σημείο, το δημοσίευμα επισημαίνει πως «κι έπειτα ανακαλύψαμε πως το μάρμαρο το οποίο κοιτάζει προς τον τρούλο είναι κομμένο τόσο λεπτό σαν να είναι διαφανές. Όταν το χτυπάει ο ήλιος φωτίζονται από μέσα και μετατρέπουν τον ναό σε ένα λαμπερό φανό».
Το δημοσίευμα περιγράφει ακόμα το εσωτερικό του ναού από την εξώπορτα, τον εξωνάρθηκα, τον νάρθηκα και τον κυρίως ναό, λέγοντας πως «αυτός ο υψηλός χώρος είναι τελείως ανοιχτός εκτός από το εικονοστάσιο στο οποίο είναι τοποθετημένες εικόνες».