Με Εγκύκλιό του για την εορτή των Χριστουγέννων, ο Σεβασμιώτατος Αρχιεπίσκοπος Αμερικής κ. Ελπιδοφόρος αναφέρει μεταξύ άλλων ότι ο Κύριος “μέσω της υπεραγίας Θεοτόκου και αειπαρθένου Μαρίας προσλαμβάνει την ανθρώπινη φύση μας και τη θεραπεύει, εξαγιάζοντάς την”.
“Αυτός που ερχέται ταπεινά, ως άνθρωπος σπαργανωμένος και φτωχός, είναι η πανίσχυρη ράβδος της ρίζης Ιεσσαί! Προσλαμβάνει την ανθρωπίνη φύση μας από την υπεραγία Θεοτόκο και αειπάρθενο Μαρία και αναλαμβάνει τις αμαρτίες της ανθρωπότητος από καταβολής κόσμου, «εν δόξη, εν δυνάμει και εν αγάπη» προς κάθε ύπαρξη στον κόσμο”, υπογραμμίζει.
Παρακάτω ολόκληρη η εγκύκλιος:
Ἀριθμ. Πρωτ. 350/2023
Ἀρχιεπισκοπικὴ Ἐγκύκλιος γιὰ τὴν ἑορτὴ τῆς τοῦ Χριστοῦ γεννήσεως.
25 Δεκεμβρίου 2023
Πρὸς τοὺς Σεβασμιωτάτους καὶ Θεοφιλεστάτους Ἀρχιερεῖς, τοὺς Εὐλαβεστάτους Ἱερεῖς καὶ Διακόνους, τοὺς Μοναχοὺς καὶ τὶς Μοναχές, τοὺς Προέδρους καὶ τὰ Μέλη τῶν Κοινοτικῶν Συμβουλίων, τοὺς Ἐντιμολογιωτάτους Ἄρχοντες τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, τὰ μέλη τῆς Ἡγεσίας τῶν 100, τὰ Ἡμερήσια καὶ Ἀπογευματινὰ Σχολεῖα, τὶς Φιλοπτώχους Ἀδελφότητες, τὴ Νεολαία, τὶς Ἑλληνορθόδοξες Ὀργανώσεις καὶ ὁλόκληρο τὸ Χριστεπώνυμο πλήρωμα τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀμερικῆς.
«Καὶ ἐξελεύσεται ῥάβδος ἐκ τῆς ῥίζης Ἰεσσαὶ καὶ ἄνθος ἐκ τῆς ῥίζης ἀναβήσεται» (Ἠσαΐας 11:1).
Προσφιλεῖς ἀδελφοὶ καὶ ἀδελφὲς ἐν Χριστῷ,
Αὐτὸς ποὺ ἐρχέται ταπεινά, ὡς ἄνθρωπος σπαργανωμένος καὶ φτωχός, εἶναι ἡ πανίσχυρη ράβδος τῆς ρίζης Ἰεσσαί! Προσλαμβάνει τὴν ἀνθρωπίνη φύση μας ἀπὸ τὴν ὑπεραγία Θεοτόκο καὶ ἀειπάρθενο Μαρία καὶ ἀναλαμβάνει τὶς ἁμαρτίες τῆς ἀνθρωπότητος ἀπὸ καταβολῆς κόσμου, «ἐν δόξῃ, ἐν δυνάμει καὶ ἐν ἀγάπῃ» πρὸς κάθε ὕπαρξη στὸν κόσμο.
Εἶναι τὸ ἄνθος τὸ ἀμάραντο τῆς ἀληθινῆς ὀμορφιᾶς, ποὺ ἐπαναφέρει τὴν ἀνθρωπίνη φύση στὴ ἀρχική της ὡραιότητα! Ὁ προφήτης Ἠσαΐας ἐπισημαίνει σὲ ἄλλο σημεῖο: «καὶ εἴδομεν αὐτόν καὶ οὐκ εἶχεν εἶδος οὐδὲ κάλλος» (Ἠσαΐα 53:2), ἀλλὰ ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ ταπείνωσε ἑαυτὸν γινόμενος υἱὸς ἀνθρώπου. Τὸ ἄνθος τῶν ἀρετῶν του, ἡ ἀναμάρτητη ζωή του, ἡ θυσιαστικὴ ἀγάπη του δὲν ἐκλείπουν εἰς τὸν αἰώνα.
Ἡ ἀνθρωπίνη φύση του ἔχει τὴ ρίζα της στὴν Παναγία Θεοτόκο, ποὺ τὸν γέννησε σὲ μία σπηλιὰ στὴ Βηθλεὲμ τῆς Ἰουδαίας. Ἀλλὰ ἀπὸ αὐτὴ τὴ ρίζα στὸ ξερὸ καὶ παρθένο ἔδαφος «ἐγήγερται γενόμενος ἀπαρχὴ τῶν κεκοιμημένων» (Πρὸς Κορινθίους Α´ 15:20). Διότι ὁ Κύριος «τίκτεται ἐν σπηλαίῳ» γιὰ νὰ ἀναστηθεῖ «ἐξ ἑτέρου σπηλαίου». Σπαργανώνεται ὡς βρέφος, κηρύσσοντας τὴ δική του ἀνάσταση, ὅταν πίσω στὸν τάφο «τὰ ὀθόνια καὶ τὸ σουδάριον κεῖνται μόνα» (Ἰωάννου 20:6-7). Γεννήθηκε σὲ φάτνη, ἡ ὁποία χρησιμοποιεῖται γιὰ νὰ τρέφονται τὰ ἄλογα κτήνη, ὥστε νὰ θρέψει ὅλους ἐμᾶς μὲ τὸ τίμιο Σῶμα καὶ τὸ πανάχραντο Αἷμα του, ὡς ἀναστὰς ἐκ νεκρῶν.
Γιὰ αὐτό, ἀγαπητοί μου χριστιανοί, ἂς προσλάβουμε μὲ εὐγνωμοσύνη καὶ τιμὴ αὐτὴ τὴ ράβδο τῆς δόξης, αὐτὸ τὸ ἀμάραντο ἄνθος. Μέσῳ τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου καὶ ἀειπαρθένου Μαρίας προσλαμβάνει τὴν ἀνθρώπινη φύση μας καὶ τὴ θεραπεύει, ἐξαγιάζοντάς την. Ὅλα ἐξαγνίζονται καὶ ὁλοκληρώνονται. Ἂς τὸν λατρεύσουμε λοιπὸν ὁλόθερμα μὲ ὅλο τὸ εἶναι μας, τὴν καρδιά, τὸ μυαλὸ καὶ τὴν ψυχή μας.
Χριστὸς γεννᾶται· δοξάσατε!
† ὁ Ἀμερικῆς Ἐλπιδοφόρος