Η ευλογημένη περίοδος του Δεκαπενταυγούστου διήλθε στη Σμύρνη με την τέλεση των προβλεπόμενων Ιερών Ακολουθιών, σύμφωνα με το τυπικό της Ορθοδόξου Εκκλησίας. Στις Ιερές Ακολουθίες προέστη ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σμύρνης κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος χοροστάτησε ή προΐστατο – ανάλογα με τις προβλέψεις των τυπικών – καθημερινά στις Ιερές Ακολουθίες του Εσπερινού και των Πρακλητικών Κανόνων στην Υπεραγία Θεοτόκο.
Κατά τις Κυριακές και τη μεγάλη Δεσποτική εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος ιερούργησε, ενώ προεξήρχε στη Θεία Λειτουργία της ημέρας της Κοιμήσεως της Θεοτόκου.
Ο Σεβασμιώτατος όπως συνηθίζει να πράττει καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, ιδιαιτέρως μάλιστα, αυτές τις ημέρες επιδόθηκε στη μέριμνα των πνευματικών αναγκών των μη ελληνοφώνων μελών της Κοινότητας της Σμύρνης, μέσω της προσκλήσεως για συμμετοχή στις Ιερές Ακολουθίες και Θείες Λειτουργίες αυτών των ημερών, που δέχθηκε από τον Οσιολογιώτατο Ιερομόναχο κ. Βλαδίμηρο Rusannen, (κληρικού της Ιεράς Μητροπόλεως Πισιδίας) και του Αιδεσιμολογιώτατου Πρεσβυτέρου κ. Σεργίου Vlad, (Ιερατικού Προϊσταμένου της Ρουμανόφωνης Παροικίας Κωνσταντινουπόλεως), προκειμένου να ολοκληρωθεί η διακονία των σλαβόφωνων και ρουμανόφωνων, αντιστοίχως, πιστών.
Το λατρευτικό πρόγραμμα του Δεκαπενταύγουστου διεξήχθη με την συγκινητική συμμετοχή των μελών της Ορθοδόξου Κοινότητος, όπου φρόντισαν να μετάσχουν στις Ιερές Ακολουθίες και να κοινωνήσουν των Αχράντων Μυστηρίων κατά τις Κυριακές. Ιδιαιτέρως κατά τη μεγάλη Δεσποτική και Θεομητορική εορτή των ημερών.
Κατά τις Λατρευτικές συνάξεις αυτές ο Σεβασμιώτατος κ. Βαρθολομαίος, αναφέρθηκε στο νόημα των εορταζομένων γεγονότων, κυρίως δε προς το πρόσωπο της Υπεραγίας Θεοτόκου. Τόνισε ιδιαιτέρως για την τιμή, η οποία προσδίδεται από γενεάς σε γενεά σε πείσμα των εκκοσμικευμένων συγχρόνων καιρών. Κάλεσε, μάλιστα, τους Χριστιανούς να καταφεύγουν καθημερινά στη μεσιτεία και προστασία Της και να ανέρχονται μέσω των πρεσβειών Αυτής, στην κλίμακα των αρετών. Αναφέρθηκε στο νόημα του εορταζομένου θανάτου της Παναγίας, ο οποίος δεν είναι θάνατος αλλά μετάβαση εκ του θανάτου στην Ζωή. Την όντως Ζωή.
Για δεύτερη συνεχή χρονιά αισθητή ήταν η απουσία προσκυνητών του εξωτερικού, λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού και της αδυναμίας διέλευσης των θαλασσίων συνόρων μεταξύ Τουρκίας και Ελλάδος, από τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου (κυρίως της Χίου, Λέσβου, Σάμου και Κώου) όπου έρχονται στην πρωτεύουσα της Ιωνίας επισκέπτες, ιδίως κατά την περίοδο του καλοκαιριού αλλά και των μεγάλων εορτών της Πίστεως μας.