Έχει αποδειχθεί και σήμερα από την ιατρική επιστήμη ότι το σώμα υφίσταται την επίδραση της ψυχής. Έτσι, όσες φορές η ηθική αρρώστια της ψυχής, η αμαρτία, έχει πάρει παθολογικές διαστάσεις, παραλύει σιγά-σιγά και τις ψυχικές δυνάμεις.
Αυτά είπε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σουηδίας κ. Κλεόπας για την Κυριακή Στ΄ Ματθαίου, στον Καθεδρικό Ναό Αγίου Γεωργίου Στοκχόλμης.
Παρακάτω η ομιλία του Μητροπολίτη Σουηδίας Κλεόπα
Πανοσιολογιώτατε,
Μουσικολογιώτατοι,
Αγαπητοί μου Αδελφοί,
Στη σημερινή Ευαγγελική περικοπή διαπιστώνουμε, για μια ακόμη φορά, ότι η περιοδεία του Κυρίου μας ήταν αδιάκοπη. Μ᾽ αυτό τον τρόπο, άπλωνε το πνευματικό φως στις σκοτισμένες συνειδήσεις. Πρώτα τόνωνε την πίστη των ασθενών στον Θεό και τους χάριζε πνευματικό καθαρμό και πνευματική ανάταση.
Στη συνέχεια, ερχόταν, ως θείο δώρο, η θεραπεία του σώματος. Κοντά στη θεραπεία της λογικής ψυχής, προσέφερε και την αποκατάσταση της σωματικής βλάβης.
Μια από τις πιο βαριές ασθένειες ήταν και η σωματική ασθένεια του παραλυτικού. Τέσσερεις πιστοί άνθρωποι φέρνουν με το φορείο μπροστά στον Ιησού έναν δυστυχή παράλυτο κι αμέσως, βλέποντας ο Κύριος την πίστη τόσο του παραλυτικού, όσο και των τεσσάρων συνοδών του, είπε στον ασθενή: Έχε θάρρος παιδί μου διότι έχεις απαλλαχτεί από τις αμαρτίες σου.
Ως παντογνώστης Θεός, ο Κύριος, αντικρύζοντας τον παράλυτο, διεπίστωσε τη σωτήρια αλλαγή της ψυχής του, τη συναίσθηση της αμαρτωλότητάς του, που ήταν μια κραυγή μετανοίας, ήταν μια αλλαγή, ήταν μια καινούργια τοποθέτηση του ψυχικά και σωματικά αρρώστου απέναντι στον Θεό.
Η πίστη των τεσσάρων και η μετάνοια του ασθενούς έφεραν την αποκατάσταση της ψυχικής και σωματικής υγείας. Την άφεση των προσωπικών αμαρτιών του παράλυτου, ακολουθεί η σωματική υγεία. Έτσι, η προσταγή του Χριστού έγινε ο αγωγός που διοχέτευσε τη θεϊκή θεραπευτική δύναμη.
Επέστρεψε στο σπίτι το, διπλά υγιής και μετανιωμένος για την προηγούμενη ζωή του. Μετά από τη διάγνωση από τον Κύριο της αιτίας της ασθένειας, η σιωπηρή ομολογία του πρώην παραλύτου για τις αμαρτίες του είναι το πιο διδακτικό μάθημα και τούτο για όσους αποκλείουν από τις οργανικές παθήσεις τον ηθικό παράγοντα.
Έχει αποδειχθεί και σήμερα από την ιατρική επιστήμη ότι το σώμα υφίσταται την επίδραση της ψυχής. Έτσι, όσες φορές η ηθική αρρώστια της ψυχής, η αμαρτία, έχει πάρει παθολογικές διαστάσεις, παραλύει σιγά-σιγά και τις ψυχικές δυνάμεις.
Μετά από την παράλυση της ψυχής, λόγω της αλληλεξαρτήσεως ψυχής-σώματος, αφαιρείται από το σώμα η δύναμη της αντιστάσεως. Τελικά, συχνά ακολουθεί και η κατάρρευση του σώματος.
Η πίστη, λοιπόν, των τεσσάρων έφερε τον μετανιωμένο πρώην παράλυτο μπροστά στον ευεργέτη των ψυχών και των σωμάτων. Ήταν η ενεργή πίστη των τεσσάρων και του παραλυτικού, που έφερε το θαύμα της θεραπείας και του σώματος. Και τούτο συνέβη, διότι η ενεργή πίστη πολιορκεί την αγάπη του Θεού και προσελκύει άμεσα το έλεός Του, όπως υπογραμμίζει και ο Άγιος Ιάκωβος: «εὔχεσθε ὑπέρ ἀλλήλων ὅπως ἰαθῆτε· πολύ ἰσχύει δέησις δικαίου ἐνεργουμένη» (Ιακ. ε, 16).
Όσο και αν η αμαρτία όργωσε ψυχοσωματικά τον άνθρωπο, η δραστικότητα της Θείας χάριτος είναι απόλυτα θεραπευτική και ανανεωτική στον αρρωστημένο οργανισμό του ανθρώπου.
Αδελφοί μου, στην εποχή μας πολλοί είναι οι ψυχικά παράλυτοι. Το θέμα είναι να αναζητήσουμε εκείνους που θα μάς καθοδηγήσουν στον ιατρό των ψυχών και των σωμάτων μας. Να βρεθούμε μετανιωμένοι κοντά στο Χριστό, για να ακούσουμε τη θεραπευτική Του φωνή: «θάρσει τέκνον, ἀφέωνταί σοι αἱ ἁμαρτίαι σου»! Αμήν!