Πατριαρχείο Ρουμανίας
24 Μαΐου, 2023

Η εν Ρουμανία Ορθόδοξη Εκκλησία για την αστική ένωση ζευγαριών

Διαδώστε:

Διευκρινίσεις για ένα θέμα επικαιρότητας, την καταχωρισμένη συμβίωση και την αστική ένωση ζευγαριών, εξέδωσε η εν Ρουμανία Ορθόδοξη Εκκλησία μέσω του εκπρόσωπου της Βασίλε Μπανέσκου (Vasile Bănescu). «Η καταχωρισμένη συμβίωση πολιτών νομιμοποιεί τη συμβίωση, απαλάσσει από τις ευθύνες διαχρονικά τους δύο συντρόφους σε βάρος της μητέρας και του παιδιού», είπε μεταξύ άλλων ο κ. Μπανέσκου σε δηλώσεις του.

«Η εν Ρουμανία Ορθόδοξη Εκκλησία σε συμφωνία με τις άλλες Ορθόδοξες Εκκλησίες, αποδοκιμάζει συνεχώς την προώθηση της ιδέας της καταχωρισμένης συμβίωσης, καθώς και τη νομοθεσία της, καθώς αντιπροσωπεύει όχι μόνο μια περιττή επικάλυψη του έγκυρου θεσμού του γάμου, αλλά και πραγματική υπονόμευση της ανάληψης της πλήρους ευθύνης από τους δύο συζύγους, καθώς και της κατάρρευσης της σημασίας (αποδεδειγμένη σε άλλες κοινωνίες) και της ηθικής διαμόρφωσης της οικογένειας», υπογράμμισε.

«Στην πραγματικότητα, η καταχωρημένη συμβίωση νομιμοποιεί τη συμβίωση, απαλλάσσει διαχρονικά την ευθύνη των δύο συντρόφων εις βάρος της μητέρας και του παιδιού. Το νομικό πλαίσιο που προστατεύει βέλτιστα “την ανατροφή, την παιδεία και την εκπαίδευση των παιδιών» είναι μόνο η φυσική μορφή της οικογένειας (άρθρο 48, παρ. 1 του Ρουμανικού Συντάγματος)”».

Σύμφωνα με το άρθρο 48 του Συντάγματος:

«(1) Η οικογένεια βασίζεται στον γάμο μεταξύ των συζύγων που έγινε με ελεύθερη συναίνεση, στην ισότητά τους και στο δικαίωμα και στο καθήκον των γονέων να διασφαλίζουν την ανατροφή, την παιδεία και την εκπαίδευση των παιδιών.

(2) Οι προϋποθέσεις για τη σύναψη, τη λύση και την ακύρωση του γάμου ορίζονται με νόμο. Ο θρησκευτικός γάμος μπορεί να τελεστεί μόνο μετά τον πολιτικό γάμο.

(3) Τα παιδιά εκτός γάμου είναι ίσα ενώπιον του νόμου με αυτά που βρίσκονται σε γάμο».

Ανοίγει ο δρόμος για την νομιμοποίηση του “γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου”

«Από ηθική άποψη, η καταχωρισμένη συμβίωση των πολιτών είναι υποκατάστατο του γάμου και καταστροφικό στοιχείο της πνευματικής και ηθικής τάξης στην κοινωνία. Η νομιμοποίηση των καταχωρισμένων συμβιώσεων αποτελεί το πρώτο βήμα προς τη νομιμοποίηση του “γάμου μεταξύ προσώπων του ιδίου φύλου”, αποτελώντας μόνο το μέσο με το οποίο μπορεί να επιτευχθεί αυτός ο “γάμος”», επεσήμανε και συμπλήρωσε:

«Η παραχώρηση νομικού καθεστώτος σε ομόφυλα “ζευγάρια”, με τη νομιμοποίηση των συμφώνων συμβίωσης, έχει αποδειχθεί απλώς μια πονηρή και ευνοϊκή πολιτική κίνηση προς την παραχώρηση του “δικαιώματος” γάμου σε άτομα που διακρίνονται για τις ελεύθερες σεξουαλικές επιλογές τους, είναι ωστόσο έξω από τον σκοπό της δημιουργίας φυσικής οικογένειας που βασίζεται στον γάμο».

«Η εμπειρία των κρατών που έχουν νομιμοποιήσει τους γάμους ομοφύλων είναι ενδεικτική. Ωστόσο, ο τομέας του οικογενειακού δικαίου είναι “στενά συνδεδεμένος με τις πολιτιστικές και ιστορικές παραδόσεις κάθε κοινωνίας και τις βαθιές αντιλήψεις της”, επομένως κανένα ευρωπαϊκό ή διεθνές κείμενο δεν μπορεί να υποχρεώσει τα κράτη να δημιουργήσουν ειδικό καθεστώς για όσους συγκατοικούν, είτε είναι αντίθετου φύλου ή του ιδίου φύλου», κατέληξε ο κ. Μπανέσκου.

Διαβάστε ακόμη:

Ενστάσεις Πατριάρχη Ρουμανίας για το νέο Σχέδιο Νόμου για την Παιδεία – Τα επίμαχα άρθρα

Διεθνής Ημέρα Οικογένειας: Τα 12 αποφθέγματα του Πατριάρχη Ρουμανίας για τη Χριστιανική Οικογένεια

Ρουμανία: Τα Θρησκευτικά ως μάθημα επιλογής στις εξετάσεις για το Απολυτήριο Λυκείου

Φωτογραφία: Doxologia / Oana Nechifor basilica/ Raluca Ene/Ștefan Chichioacă

Με πληροφορίες από basilica (Iulian Dumitrascu), legeaz.net

Διαδώστε: