“H νηστεία είναι προσφορά της αγάπης του ανθρώπου προς τον Θεό” τόνισε ο Πατριάρχης Ρουμανίας, κ. Δανιήλ στο κήρυγμά του την Κυριακή της Τυρινής, αναφερόμενος στις “τρεις διδαχές” ενόψει του Πάσχα.
“Το Ευαγγέλιο της Κυριακής είναι υψίστης σημασίας για ολόκληρη την περίοδο της Σαρακοστής», συνέχισε υπενθυμίζοντας ότι η Δευτέρα, 11 Μαρτίου, 2019, ξεκινά «μια μακρά περίοδος πνευματικής ανάτασης”.
Μιλώντας για το Ευαγγέλιο της ημέρας, ο Πατριάρχης Ρουμανίας αναφέρθηκε στα τρία μαθήματα τα οποία μας δίνει: τη συγχώρεση, την νηστεία και την απελευθέρωση από τα υλικά αγαθά.
Όσον αφορά το πρώτο από τα τρία μαθήματα, ο Πατριάρχης Δανιήλ εξήγησε ότι «η συγχώρεση είναι η απαραίτητη για να ξεκινήσουμε την περίοδο της νηστείας, “διότι καλλιεργεί την ταπεινότητα και την εσωτερική ελευθερία του ανθρώπου που είναι πρόθυμος να ζήσει στην αγάπη του Θεού”.
«Όταν συγχωρούμε, απελευθερώνουμε τον εαυτό μας από μια κατάσταση πένθους, μίσους ή εχθρότητας προς κάποιον. Αν είμαστε ελεύθεροι να συγχωρήσει η ψυχή μας και μπορούμε να προσευχηθούμε και να δείξουμε ότι αγαπάμε πραγματικά, τότε κι ο φιλεύσπλαχνος Θεός θα συγχωρήσει τις αμαρτίες μας”.
Αναφερόμενος στην νηστεία, τονίζει ότι αυτή πρέπει να γίνεται με “χαρά, όχι με θλίψη». “Η ψυχή του πιστού ανθρώπου γίνεται ταπεινή και χαρούμενη. Στη συνέχεια, διαπιστώνει ότι τροφοδοτείται περισσότερο με την αγάπη του Θεού μέσω της προσευχής παρά με την κατανάλωση τροφών”
“Η νηστεία δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως υποχρέωση, αλλά ως χαρά, ως αυτοπροσφορά προς τον Θεό, ως ευγνωμοσύνη για το δώρο της ζωής”. “Δείχνουμε ότι αγαπάμε τον Θεό περισσότερο από τα υλικά δώρα Του που καταναλώνουμε”
Η τρίτη διδαχή αφορά στην απαλλαγή από την απληστία για υλικά αγαθά
“Συχνά γινόμαστε σκλάβοι των υλικών αγαθών” σημείωσε ο Πατριάρχης Δανιήλ., προσθέτοντας ότι νηστεία σημαίνει να απελευθερωθούμε από την απληστία για την συγκέντρωση υλικών αγαθών.
Προς το τέλος της ομιλίας, ο Πατριάρχης Ρουμανίας αναφέρθηκε στα 3 μεγαλύτερα λάθη, για τα οποία εκδιώχθηκε ο Αδάμ από τον Παράδεισο και πρόσθεσε ότι η μετάνοια θεραπεύει την τάση του αμαρτωλού ανθρώπου από τότε που ο Αδάμ και η Εύα κατηγορούσαν ο έναν τον άλλον.
«Η προσευχή και η μετάνοια είναι η στιγμή που εμείς οι ίδιοι, βλέπουμε τα δικά μας λάθη, ελλείψεις και αδυναμίες, και όχι τους άλλους», είπε ο Πατριάρχης της Ρουμανίας.